Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:03:02 GMT

تفریحات ورزشی، مهمترین پیوست صنعت گردشگری کیش

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۷۹۸۰۷

تفریحات ورزشی، مهمترین پیوست صنعت گردشگری کیش

کیش - ایرنا - ورزش و تفریحات سالم به عنوان حلقه پیشرو و مهمترین پیوست حوزه گردشگری جزیره کیش در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و گروهای مختلف سنی بویژه قشرهای جوان و نو جوان را به خود جذب کرده است.

براساس برآوردهای انجام شده از مجموع 200 هزار گردشگر و مسافر نوروزی که در تعطبلات نوروزی 98 به جزیره کیش وارد شده حدود 100 صد هراز نفر حداقل از یک یا دو نمونه تفریحات ورزشی این جزیره استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تجربه موفق، ثابت می کند که باید دست به کار شد و برای برون رفت از برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیازهای واقعی جوانان و قشر های مختلف مردم را بازشناخت و با تفریحات سالم ، آرامش بخش و نشاط آورر، نسل جوان را از گوشه گیری و ژرفنای شبکه های مجازی به عرصه فعالیتهای حقیقی کشاند و آنان برای پذیرش مسئولیت ها آماده کرد.
جذب دهها هزار جوان و نوجوان به تفریحات ورزشی سالم در جزیره کیش، تجربه ای موفق و آزمایشی ارزشمند است که راه را نشان می دهد و راهکار را به زبان عمل تبیین می کند.
در جزیره گردشگری کیش، علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی شاخص، و سلسله ای از مناظر جذاب و دیدنی در طول 51 کیلومتر نوار ساحلی، مجموعه ای از رشته ها و جاذبه متنوع ورزشی و تفریحی با استفاده از وضعیت بی بدیل جغرافیای این منطقه ایجاد شده که از آن به عنوان یکی از مهمترین حلقه های زنجیره گردشگری این منطقه می توان نام برد.
پیست دو چرخه سواری یکی از پر طرفدار ترین و سهل الوصول ترین تفریحات ورزشی جزیره کیش است که بیشترین آمار استفاده کننده را به خود استفاده به خود اختصاص می دهد.
این پیست ویژه با چندین ایستگاه عرضه دوچرخه یکی از طولانی ترین و زیباترین مسیرهای دوچرخه سواری کشور محسوب می شود و در سرتاسر مسیر 51 کیلومتر نوار ساحلی جزیره مرجانی کشیده شده و کاملا مستقل از مسیرهای اتومبیلرو است.
قایقرانی، سوارکاری، گشت با اسکوتر برقی ، بانجی شوتینگ، سافاری، شتر سواری، پدل بورد، پینت بال، پیست باگی و اسکیت روی یخ، بانجی جامپینگ به ارتفاع 40 یا 60 متر، تفریحات شاتل و بنانا، پارکهای آبی، غواصی، اسکوتر غواصی، پاراسل، فلای جت و مجموعه از جاذبه های تفریحی و ورزشی جزیره است که در قالب 50 کلوپ تفریحی و ورزشی در منطقه آزاد کیش به عنوان مهمترین مرکز تفریحات ورزشی و آبی کشور فعالیت می کنند.
این امکانات ورزشی و تفریحی که با بهره گیری از توانمندیهای بخش خصوصی ایجاد شده اکنون به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تبدیل شده و حلقه ای مهم و جذاب از زنجیره حوزه گردشگری جریره مرجانی به عنوان قطب گردشگری منطقه و کشور را تشکیل می دهد.
تقویت هرچه بیشتر گردشگری بویژه تفریحات ورزشی و دریایی با نگرش به استانداردهای بین اللملی وبهره گیری از توانمندیهای بخش خصوص به عنوان محور توسعه جزیره کیش مورد تاکید مدیریت سازمان منطقه آزاد قرار داد و در روزهای آغازین سال 98 با بهر برداری از اولین کشتی پیشرفته مسافری و گردشگری تولید داخل گامهای عملی در زمینه برداشته شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در سخنرانیهای و مصاحبه های خود، توسعه گردشگری سلامت و رشد گردشگری ورزشی را از مهمترین اولویت کاری اعلام کرده است.
غلامحسین مظفری با اشاره به این نکته که ما از ظرفیت های گسترده و ارزشمند گردشگری دریایی خیلی استفاده نکرده ایم، معتقد است: در این خصوص باید به همت نیروهای توانمند و خلاق و تکیه بر موسسه های دانش بنیان، گام های اساسی در تقویت بخش گردشگری دریایی برداریم و از مواهب و سرمایه های فراوان دریا بهره ببریم .
وی می گوید: در دوره های گذشته امکانات خوبی در جزیره کیش ایجاد شده است اما با توجه به ظرفیت های موجود، درحوزه گردشگری با ایده ال ها فاصله دارد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش ظرفیتهای جزیره کیش را در حوزه گردشگری بی بدیل و متنوع توصیف کرد و افزود: بخشی از این قابلیتها مورد بهره برداری قرار گرفته و بخشی وسیع نیز باید برای پیاده سازی طرح های خاص مورد مطالعه قرار گیرد و مدیریت منطقه آزاد در حال برنامه ریزی در این خصوص است.
وی آرامش را یکی از جاذبه های مهم گردشگری جزیره کیش عنوان و اضافه کرد: این جزیره اکنون به عنوان قطب گردشگری کشور و یکی از مقاصد مهم گردشگران رخ نمایان کرده و اغلب کسانی که پیشتر کشور های خارجی را برای سفر انتخاب می‌کردند، امروز به کیش سفر می کنند.
1339 / سلطانمرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروز 98 كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۷۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان

لوس‌کابوس شهری با زیباترین خط ساحلی و چشم‌نوازترین مناظر طبیعی در مکزیک است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، با این حال با وجود ۳۰۰ کشته در سال از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر ساحلی زیبای لوس‌کابوس در مکزیک ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی طبیعی، ماجراجویی و فرهنگ را ارائه می‌دهد. این شهر به خط ساحلی شنی خیره‌کننده شناخته می‌شود و فعالیت‌های فراوانی از تماشای نهنگ گرفته تا ماهی‌گیری و غواصی در اعماق دریا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد، اما با وجود ۳۰۰ کشته در سال یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است. به‌رغم این حقیقت، لوس‌کابوس همچنان یک مقصد فریبنده گردشگری است و سالانه بازدیدکنندگان فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

زیباترین شهر ساحلی جهان در مکزیک

لوس‌کابوس که به داشتن سواحلی با زیبایی نفس‌گیر، استراحتگاه‌های درجه یک و زندگی شبانه پر جنب‌وجوش معروف است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مکزیک محسوب می‌شود. با این حال در پس مناظر بی‌نقص کارت پستالی آن، یک واقعیت نگران‌کننده نهفته است؛ این شهر با ۱۱۱.۳ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان را دارد و به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بیشتر خشونت‌های منطقه به جنایات مرتبط با مواد مخدر و درگیری‌های باندی نسبت داده می‌شود که در سال‌های اخیر شدت آن افزایش داشته است.

لوس‌کابوس به‌رغم نرخ بالای جرم‌وجنایت، همچنان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. صنعت گردشگری منطقه با نیروهای اختصاصی پلیس توریستی، افزایش امنیت در استراحتگاه‌های اصلی و نظارت بیشتر در مناطق پرگردشگر، گام‌های مهمی برای تضمین ایمنی بازدیدکنندگان برداشته است. این تلاش‌ها تا حد زیادی خشونت را از مناطقی که بازدیدکنندگان بیشتر از آن بازدید می‌کنند دور نگه داشته است و به گردشگران اجازه می‌دهد از یک تعطیلات به‌نسبت امن لذت ببرند.

مسافران به دلیل زیبایی طبیعی، فعالیت‌های ماجراجویی و غذاخوری‌های خوب، جذب لوس‌کابوس می‌شوند. سواحل این شهر از بهترین سواحل مکزیک هستند و بعضی از آن‌ها به دلیل پای‌بندی به استانداردهای زیست‌محیطی و تمیزی، پرچم‌دار پاکیزگی هستند. این منطقه همچنین یک صحنه غذایی پویا را با غذاهای تازه و اصیل مکزیکی و دریایی ارائه می‌دهد که عاشقان غذا از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

لوس‌کابوس یک مقصد توریستی محبوب است، اما مقامات محلی از نیاز به رسیدگی به مسائل اساسی که به نرخ بالای جرم و جنایت کمک می‌کند آگاه هستند و تلاش‌های ادامه‌داری را برای کاهش خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر و فعالیت‌های باندی سازماندهی کرده‌اند. مقامات گردشگری همچنان در تلاش هستند تا امنیت محیط را برای بازدیدکنندگان حفظ کنند، به آگاهی‌رسانی به مسافران نسبت به شرایط محلی می‌پردازند و آن‌ها را تشویق می‌کنند از دستورالعمل‌های ایمنی ارائه‌شده توسط هتل‌ها و اپراتورهای تور خود پیروی کنند.

کد خبر 750700

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم