Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی در گفت‌و با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال طی تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود و این طرح در راستای لبیک گفتن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی با توجه به اینکه این طرح از ۲۸ اسفندماه همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ۱۴ فروردین‌ماه ادامه دارد، تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری در ۸ بقعه متبرکه شهرستان طبس اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس عنوان داشت: بقعه متبرکه امامزاده سیدحسین (ع) روستای زرگ، امامزاده سید حسین بن جعفر (ع) روستای فشاه، امامزاده ابوالبرکات زید بن‌علی (ع) روستای امامزاده علی، امامزاده سید محمدجعفر طیار روستای ازمیغان، بقعه شیخ احمد بن اسحاق روستای پیرحاجات، بقعه شیخ ابراهیم روستای حلوان و بقعه شیخ احمد روستای زنوغان میزبان طرح آرامش بهاری است.

خدایی از مهم‌ترین اهداف طرح آرامش بهاری را تقویت باورهای دینی و مذهبی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی ذکر کرد و یادآور شد: طرح آرامش بهاری در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا ۱۰ فروردین سال جاری ۳۰ هزار نفر زائر نوروزی به زیارت امامزادگان شهرستان مشرف شدند که از این تعداد زائر سه هزار و ۵۰۰ نفر زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس با بیان اینکه در طول اجرای طرح ۱۵۰ نفر از خادمان و هیئت امنای شهرستان آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند، اضافه کرد: همچنین ۸ مبلغ اعزامی و بومی جهت ترویج برنامه‌ها و اهداف طرح آرامش بهاری به این شهرستان اعزام شده‌اند.

خدایی برگزاری خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی، راه‌اندازی ایستگاه‌های مشاوره، برپایی سفره هفت سین معنوی و باستانی، تبلیغات محیطی طرح آرامش بهاری و عفاف و حجاب، ایستگاه صلواتی و استقبال از زائرین در روز طبیعت را از جمله برنامه‌های ایام نوروز بقاع متبرکه شهرستان طبس برشمرد.

وی با بیان اینکه اداره اوقاف طبس برنامه‌های خاصی را برای حضور زائران در روز طبیعت در بقاع متبرکه این شهرستان تدارک دیده، بیان داشت: در شهرستان طبس هشت بقعه متبرکه وجود دارد که تمام این بقاع متبرکه در روز طبیعت میزبان زائران و مسافران نوروزی هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس اعلام کرد: مراسم روز طبیعت با اجرای برنامه‌های خاص فرهنگی ا برای حضور هموطنان در روز طبیعت در بقاع متبرکه تدارک دیده است که برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی یکی از این برنامه‌ها است.

کد خبر 4579935

منبع: مهر

کلیدواژه: طبس اداره کل اوقاف خراسان جنوبی طرح آرامش بهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس های طبیعت بهاری کردستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) طبیعت بهاری اورامان تخت
  • طبیعت زیبای بهاری روستای داش آلمالو در آذرشهر
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • عکس های طبیعت بهاری کردستان
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی پایانه‌های مسافربری مشهد از ۲۰ میلیون زائر امام رضا(ع)
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)