Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیروس ابراهیمی ظهر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها در ارتباط با آخرین وضعیت سیل در پل‌دختر اظهار داشت: تا ساعت 3 دیشب مشکلی وجود نداشت و انتظار می‌رفت مطابق اعلام هواشناسی از ساعت اولیه صبح بارش‌ها قطع شود اما شرایط به شکل دیگری رقم خورد.

وی افزود: از ساعت 3 ارتباط موبایل و تلفن ثابت در پل‌دختر به طور کامل قطع شد و پس از آن بارندگی بسیار شدید از صبح امروز در پلدختر آغاز شد و کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ویژه استاندار لرستان در پل‌دختر گفت: بخش غربی پل‌دختر زیر آب رفته و قسمتی از ساحلی شرقی شهر نیز از بین رفته است.

وی یادآور شد: تعدادی از خانوارها در محاصره سیلاب گرفتار شده‌اند و هم اکنون در پشت بام خانه‌ها هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از شهروندان به هشدارها توجه نکرده‌اند، بیان داشت: تمام تلاش خود را برای حفظ جان مردم بکار می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: سیستم دولتی و ارتباط در پل‌دختر از بین رفته است و نمی‌توان در مورد تلفات جانی و خسارات مالی صحبتی به میان آورد.

به گفته نماینده ویژه استاندار لرستان مردم پل‌دختر از شرایط موجود به شدن ناراحت و عصبانی هستند.

آخرین وضعیت سیل در خوزستان/ هشدار به مناطق حاشیه رودخانه‌ها

 در پی بارش‌های اخیر که با افزایش شدید آورد آب به سدهای خوزستان همراه بود، تعدادی از روستاهای استان دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که تخلیه سایر روستاهای حاشیه رودخانه‌ها همچنان در حال انجام است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه‌هایی از نزدیک شدن به رودخانه‌ها هشدار داد و از مردم حاشیه رودخانه‌ها خواست تا وسایل ضروری و حیاتی خود را به اماکن امن منتقل کنند.

استاندار خوزستان نیز از تخلیه 27 روستا از بین از 71 روستای درمعرض خطر سیلاب در استان تا روز گذشته خبر داد.

در شهرستان اهواز با وجود داشتن سه رودخانه، روستاهای بسیاری در نزدیکی رودخانه قرار دارند که مهم ترین آن 13 روستای منطقه بامدژ اهواز در حاشیه دز بود که با شکستن سیل‌بندها، سیل وارد آنها شد و تا حدود زیادی اقدام به تخلیه آنها صورت گرفت و اهالی در چند اردوگاه و مدرسه شهر الهایی اسکان داده شدند.

مهاوی شهردار الهایی دقایقی قبل  از شکسته شدن سیل‌‌بند این شهر در پی افزایش دبی رودخانه کرخه خبر داد و با بیان اینکه سازمان آب و برق در منطقه حضور ندارد، گفت: نیاز به ماشین‌آلات و امدادرسانی دستگاه‌های مختلف هستیم.

در روستاهای الهایی اهواز نیز به دلیل نزدیکی به رودخانه کرخه، هشدارهایی به اهالی داده شده و در بخش اسماعیله و دهستان عنافچه نیز اخبار از زیر آب رفتن بسیاری از مزارع کشاورزی خبر می‌دهد که اهالی با کمک نیروهای اجرایی و نظامی در حال استحکام بخشی سیل‌بندهای خود هستند؛ همچنین روستای البونیس در بخش مرکزی نیز در محاصره سیل قرار دارند که اهالی برای جابه‌جایی درخواست کمک کردند.

در شهر اهواز نیز دبی رودخانه کارون از 2500 مترمکعب در ثانیه فراتر رفته و به گفته سرپرست فرمانداری اهواز در محلاتی مانند چنیبه و زرگان، به دلیل داشتن سیل‌بند خاکی خطر بیشتری وجود دارد اما سایر شهر در خطر نیست و احتمالا تنها آب تا جاده‌های ساحلی پیش‌روی کند.

طغیان بی‌سابقه رودخانه کرگانه خرم‌آباد

کد ویدیو دانلود الفيلم الأصلي

 

تخریب ۶۵ کیلومتر از محور خرم آباد- پلدختر

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در مجموع در سیلاب پنجم و ششم فروردین ماه، ۲۰۰ کیلومتر جسم راه، ۵۷ دستگاه پل، دو کیلومتر دیوار حایل رودخانه، ۷۵۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۵۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در استان تخریب شده است.

وی گفت: مهمترین محور آسیب دیده در این سیل، محور قدیم خرم آباد- پلدختر بود که ۶۵ کیلومتر از این محور یکصد کیلومتری به طور کامل تخریب شده است.

رودخانه قم در معرض خطر جدی سیل؛ تخلیه روستای کهندان

مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آخرین وضعیت بخش‌های استان در زمینه سیلاب اظهار داشت: بازدیدهایی از سلفچگان و بالادست رودخانه قمرود انجام شد و اکثر رودخانه‌های فرعی با حجم آب بالا به سمت رودخانه قمرود در حرکت هستند.

فرماندار قم عنوان کرد: تا ساعتی دیگر میزان آبی که به رودخانه قمرود وارد می‌شود بیش از 200 مترمعکب بر ثانیه خواهد بود که در حد 250 مترمکعب سیل بزرگی را به همراه دارد و با توجه به شدت بارندگی شاهد افزایش دبی آب رودخانه قمرود خواهیم بود که خطر جدی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته، 133 میلی‌متر بارندگی داشتیم که از امروز ظهر این رقم افزایش پیدا کرده است، افزود: تمامی سدهای قم ازجمله سنجگان و امامزاده اسماعیل و کبار سرریز شده است که سیل در رودخانه روستای وشنوه با شدت زیادی در جریان است و روستای کهندان نیز به دلیل ساخت‌وسازهای در مسیل دستور تخلیه داده شد.

حیدری در مورد شرایط شهر قم نیز از ممنوعیت ورود وسایل نقلیه به رودخانه و پارک در حریم آن خبر داد و گفت: با توجه به حجم سنگین آبی که در حال ورود به رودخانه قمرود و شهر قم است هشدار می‌دهیم که این رودخانه در وضعیت خطر است و شهروندان از هرگونه بی‌احتیاطی و عدم همکاری با عوامل امدادی خودداری کنند.

فرماندار قم از ورود موج جدید بارندگی از سمت اراک به استان قم خبر داد و تصریح کرد: با توجه به حجم بارندگی صورت گرفته و اضافه شدن بارش‌های این توده جدید قطعاً شرایط جدیدی خواهیم داشت که امیدواریم با همزمانی وزش باد شدید با سرعت بیش از 80 کیلیومتر در ساعت،‌ حتماً مردم عزیز قم رعایت نکات ایمنی بازم را که مسئولان استان اعلام می‌دارند داشته باشند.

 

منابع: فارس و تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: سیل کشور سیل در کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم باران‌های بهاری در استان احتمال سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در نقاط مختلف استان وجود دارد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان استان نیمه ابری، است و بارش‌های بهاری تا جمعه در استان تداوم دارد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها امروز در زاهدان، نواحی شمالی و ارتفاعات مرکزی و جنوبی استان و در بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، برخی نقاط رگبار و رعدوبرق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین برای شمال استان از جمعه وزش باد برخی ساعات باد شدید و گردوخاک انتظار می‌رود، دریای عمان نیز امروز مواج خواهد بود.

وی گفت: تا صبح امروز از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران مخابره شد که از ایستگاه‌های زاهدان ۳.۳ میلی‌متر، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰ میلی‌متر، زهک ۴.۶ میلی‌متر، میرجاوه و سنگان ۱۲ میلی‌متر باران گزارش شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به ادامه بارندگی‌ها در سطح استان، احتمال آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی نیز وجود دارد، که توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و همچنین استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود.

کد خبر 747887

دیگر خبرها

  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • کنارگذر‌های رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند/ شهروندان از تردد در حاشیه کنارگدر‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟