Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:47:26 GMT

مسیرهای امن با کارافزارهای ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۰۳۸۰

مسیرهای امن با کارافزارهای ایرانی

تهران- ایرنا- کارافزار (اپلیکیشن)های ‌مسیریاب ایرانی با نشان دادن مسیرهای سیلابی به کمک شهروندان تهرانی آمده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از صبح امروز پیامک هایی حاوی هشدار برای قرار نگرفتن در مسیرهای سیلابی از سوی ستاد مدیریت بحران به تلفن همراه شهروندان تهرانی ارسال شد.
دو کارافزار مسیریاب «بله» و «نشان» در حال حاضر مسیرهای سیلابی پیشرو در نقشه تهران را به شهروندان نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در توییتر خود نوشت: از هم اکنون دو اپلیکیشن بله و نشان، نقشه تهران را همراه با نقاط پر خطر سیل نشان می‌دهند.
وی افزود: با موبایل خود مسیر حضور در شهر و حتی مهمانی خود را انتخاب کنید.
ناظمی نوشت: با مشارکت پذیری و مسئولیت اجتماعی، هر بحرانی می‌تواند مسیر توسعه شود.
بارندگی‌های روزهای اخیر که با جاری شدن سیل در استان‌های شمالی حالت بحرانی به خود گرفت به دیگر استان‌های کشور گسترش یافت. با توجه به موج جدید بارش‌ها که از امروز 12 فروردین آغاز شده مناطقی از شهر تهران نیز در حالت هشدار قرار گرفته است.
علمی*9207*1058 ** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي سيل تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی شدید در اغلب استان‌های کشور تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در این استان‌ها هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیف‌الله آقابیگی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران درخصوص صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی از استان‌های کشور از روز گذشته فعال شده و تا شنبه 15 اردیبهشت اظهار داشت: به این منظور و با هدف بررسی سامانه‌های جهانی هواشناسی، جلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در دو سطح با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

وی افزود: بر این اساس، استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال‌و‌بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد (اولویت اول) و کردستان، لرستان، هرمزگان، همدان، مرکزی، سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، ‌آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد (اولویت دوم) بارش‌های نسبتاً زیادی روبرو خواهند بود.  

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب بیان داشت: فعالیت این سامانه بارشی، با مخاطراتی همچون رگبار شدید باران، احتمال جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالاآمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌های فصلی، رخداد تگرگ، رعد و برق، آبگرفتگی معابر و اختلال در ناوگان حمل و نقل به‌صورت گسترده در استان‌های پرریسک سیلاب همراه خواهد شد.

آقابیگی تأکید کرد: با توجه به شرایط فصلی حاضر و تعطیلات پایان هفته و کثرت مسافران و گردشگران در ایام مذکور،  توصیه می‌شود مردم و مسافران از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها‌، صعود به ارتفاعات و حضور در دشت‌ها پرهیز کرده و در کل از سفرهای غیرضروری در این ایام جداً خودداری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟