Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@20:25:21 GMT

حمایت دولت از ساخت زباله‌سوز شرق گیلان در لاهیجان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۰۴۵۱

حمایت دولت از ساخت زباله‌سوز شرق گیلان در لاهیجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ساخت جایگاه زباله سوز شرق گیلان به محوریت لاهیجان به‌عنوان یکی از مهمترین اولویت های استان مورد حمایت جدی دولت قرار دارد.

قربانعلی محمدپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار کرد: یکی از اولویت های مورد حمایت دولت در استان گیلان ساخت جایگاه زباله سوز در شرق گیلان به محوریت لاهیجان است که دو گروه سرمایه گذار خارجی ایتالیایی و اروپایی با جدیدترین فناوری روز دنیا برای آن اعلام آمادگی کرده اند و جلسه ای نیز قبل از تعطیلات نوروزی در سازمان سرمایه گذاری ایران این رابطه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: این جلسات به منظور ایجاد تضمین لازم برای این گروه سرمایه گذار خارجی برگزار شده و در ایام نوروز امسال هم پیگیر آن بوده ایم و نماینده ای از یکی از شرکت های ایتالیایی مذاکره ادامه یافته است و به جد موضوع پیگیری می شود تا فناوری اروپایی برای ساماندهی کامل پسماند شرق گیلان وارد عمل شده و از آن استفاده شود .
وی یادآور شد: این گروه اروپایی اعلام آمادگی کردند و از محل دفن پسماند و مرکز ساخت آن از نزدیک بازدید کردند و مشاغل سبزی که در این حوزه می توان ایجاد کرد از سوی گروه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و میزان قرارداد هم کارشناسی شده است که امیدواریم این نشست ها منجر به قرارداد شود .
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: میزان سرمایه گذاری احداث این زباله سوز نیز ۳۶میلیون یورو و سهم طرف ایرانی ۲۰درصد از این مبلغ است و مدت اجرای طرح ۱۲تا ۱۸ماه و نحوه پرداخت هم ۲۰درصد در طول زمان کار می باشد.
محمدپور، مهمترین معضل برای مدیریت پسماند در گیلان را محل های دفن غیر اصولی زباله در سطح استان بویژه در شهرستان لنگرود و سایر مناطق دانست و خاطرنشان کرد:دفع زباله ها توسط شهرداری های استان گیلان وضعیت خوبی ندارد و محیط زیست از نحوه دفع زباله های شهرداری های استان رضایت ندارد.
وی تاکید کرد: برای بهبود وضعیت زباله در استان گیلان باید مدیریت ریشه ای در مباحث زیست محیطی در حوزه پسماند اعمال و مراکز بازیافت ،تفکیک و تبدیل زباله به انرژی و یا سوخت ایجاد شوند.
دوهزار و ۵۰۰تن زباله روزانه در گیلان تولید می شود که در ایام تعطیلات این میزان تولید زباله به سه هزارتن در روز افزایش می‌یابد. 

 

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۰۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا غیاثی گفت: عملیات تامین آب آشامیدنی بهداشتی برای ۳۷۲ روستای کم آب و با تنش آبی در گیلان درقرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی، در قالب طرح محرومیت زدایی و برای اجرای عملیات آب رسانی به ۸ مجتمع آبرسانی و ۶ تک روستا در گیلان با هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان اعتبار با اجرای قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان آغاز شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌های آب رسانی تا پایان امسال، ۱۶۹ هزار و ۹۲۳ خانوار روستایی از مزایای آن‌ها برخوردار می‌شوند، افزود: اجرای هزار و ۶۲۶ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی، ساخت ۷۴ مخزن ذخیره به حجم بیش از ۲۵ هزار مترمکعب، ساخت ۷۱ ایستگاه پمپاژ آب، حفر ۳۱ حلقه چاه و بهسازی ۱۱ دهنه چشمه از بخش‌های مختلف این طرح محرومیت زدایی است. 

علیرضاغیاثی از پیشرفت ۳۳ درصدی طرح محرومیت زدایی در ۹۰ روستای گیلان با صرف بیش از ۳۴۱ میلیارد تومان هزینه تا به امروز خبر داد و گفت: حفر ۱۴ حلقه چاه، لوله گذاری یک هزار و ۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب آشامیدنی، ساخت ۶ ایستگاه پمپاژ، بهسازی ۱۱ دهنه چشمه، ساخت ۱۰ مخزن ذخیره به حجم ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب از طرح محرومیت زدایی شرکت آب و فاضلاب گیلان تا کنون انجام شده است.

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • دسته‌روی سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در لاهیجان
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه