Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در اولین جلسه هیئت دولت بررسی جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب اخیر و جلوگیری از حوادث مشابه، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای جبران خسارت و تأمین نیاز‌های شهروندان پس از سیلاب اخیر مصوبات مختلفی تصویب و با اجرای آن‌ها، خسارت وارد شده به میزان قابل توجهی جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: خوزستان یک استان غنی و با ظرفیت است و سعی داریم با توان و انگیزه، سیلاب اخیر را پشت سر بگذاریم و وضعیت مدیریت بحران در استان پس از سیلاب اخیر مطلوب بوده.

جهانگیری ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود، ذخیره آب در سد دز به سمت شرایط اضطراری و فوق‌العاده پیش می‌رویم و سد دز اندیمشک ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت برای نگهداری آب دارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت سد دز خالی است.

وی افزود: استحکام و اختصاص اعتبار برای سیل بند‌های استان خوزستان در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود و تمام دستگاه‌های ذی صلاح و درگیر با سیلاب طبق برنامه ریزی انجام شده وظایف خود را انجام می‌دهند به مردم اطمینان می‌دهیم با توجه به ایجاد خسارت بر اراضی کشاورزی استان خوزستان پس از سیلاب اخیر، این خسارت جبران و مردم در این زمینه نگران نباشند.

جهانگیری گفت: هیچ گونه دغدغه‌ای برای استحکام سد دز وجود ندارد و این سد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب ظرفیت نگهداری آب دارد و پس از سیلاب‌های اخیر تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت آن خالی مانده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زیرکوه گفت: در پی بارندگی پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری در یک بازه زمانی چند ساعته، تعداد ۴۵ سازه آبخیزداری با حجم ۲میلیون و ۳۰۰هزار مترمکعب آبگیری و سرریز شد. 

رجبی افزود: این سیلاب بی سابقه درشهرستان به تعداد ۲۰ سازه (از ۱۰تا ۱۰۰درصد) که تماما بند‌های قدیمی هستند خسارتی بالغ بر ۸۳میلیارد تومان وارد کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اشکالات فنی این سازه ها، در برخی حوزه ها، وجود بندسار‌های مردمی که اغلب درحاشیه رودخانه‌ها بدون رعایت نکات فنی ساخته شده از دیگر عوامل تشدید خسارت سیلاب در این منطقه بود، گفت: در شهرستان زیرکوه تعداد ۵ حوزه مهم فاقد مطالعه وجود دارد که نیازمند تامین اعتبار و انجام مطالعات جامع آبخیزداری است.

رجبی افزود: علاوه بر سازه‌های ذکر شده، تعداد ۳۵ سازه اولویت دار و مهم هم در حوزه‌های دارای مطالعه طراحی شده که در انتظار تامین اعتبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است