Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وضعیت بحرانی در استان لرستان در پی بارش های سیل آسا، بسیجیان سراسر استان لرستان در خط مقدم امدادرسانی حاضر شدند و دوشادوش دستگاه ها در حال امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک با شروع بارشها و وضعیت بحرانی و سیلابی در بسیاری از شهرستان های استان لرستان، باز هم بسیجیان مثل همیشه وارد میدان شدند و برای کمک رسانی و امداد رسانی در مناطق سیل زده آستین همت را بالا زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این سیل اخیر بسیجیان در کنار سایر دستگاه های امدادی جانانه برای نجات جان مردم و رفع خطر در مناطق بحرانی و حادثه خیز در سیل حضور دارند و همه تلاش خود را به کار گرفته اند.

 

 

 

با توجه به شدت بارشها و سیلاب در شهرستان های استان، نیروهای بسیجی و سپاه در بسیاری از روستاها حاضر شده اند و از هر جهت چه در بحث امداد و کمک رسانی و یا توزیع مواد غذایی در بین مردم سیل زده حضور دارند.

 

سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تمام قوا برای کمک به سیل‌زدگان لرستان به میدان آمد و نیروی های وظیفه، بسیجی و پاسدار ازهمان ابتدا برای امدادرسانی به مناطق خسارت دیده ناشی از بارندگی های سیل آسا وارد عمل شده و برای کمک به سیل زدگان همه تلاش خود را به کار گرفته اند.

 

تمام پاسداران و بسیجیان سپاه استان برای کاهش خسارت ها و امداد رسانی در سیلاب در حالت آماده باش هستند و از همان ساعات اولیه ضمن اطلاع رسانی به ساکنین حریم رودخانه ها هشدارهای لازم برای هوشیاری و مراقبت های لازم به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل خانه ها داده شده است.

 

 

فرماندهان سپاه های شهرستانی به همراه تمام پاسداران و بسیجیان در مناطق آسیب دیده حضور دارند و در حال ارائه خدمات امدادی به مردم هستند.

سپاه لرستان با بسیج همه امکانات و مقدورات سازمانی و به‌کارگیری تمام کارکنان خود و استفاده از ظرفیت بزرگ بسیج برای مهار آسیب‌های سیل پای‌کار آمده است.   

 

گردان های بیت المقدس و امام علی(ع) به مناطق سیل زده اعزام شده است همچنین تیپ 57 سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و ماشین آلات راه سازی جهت امداد رسانی به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

تمام امکانات، تجهیزات اسکان از قبیل چادر و پتو، سوله ها و سالن های ورزشی سپاه استان در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.  

قرارگاه خدمات‌رسانی برای کمک به سیل زدگان در نقاط مختلف لرستان فعال شده است تمام ماشین‌آلات راه‌سازی برای کمک به رفع مشکلات سیل زدگان پای‌کار بوده و در هر شهرستان یک گردان امداد و نجات نیز برای کمک به شهروندان پای‌کار آمده است.

بخشی از کار خدمات‌دهی در روستاها و ترمیم جاده‌ها و پل‌های آسیب‌دیده روستایی به سپاه سپرده شده است و علاوه بر آن سپاه لرستان با تمام توان خود برای تخلیه آب از معابر و منازل و همچنین توزیع البسه، خوراک و دارو استفاده می‌کند.

 

 

 

 سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج اعلام کرد: همه نیروهای بسیج در استان لرستان و گردانهای عملیاتی و گروه های جهادی و امدادی که از روز های قبل در حالت آماده باش بودند بی وقفه در حال امداد رسانی به مناطق سیل زده لرستان هستند و سپاه های استانی معین لرستان هم وارد عمل شده اند که حضور به موقع در برخی استانها مانع از بالا رفتن خسارت ها شده است.

 

 

همزمان در استانهای سیل زده شمال و جنوب غرب کشور روند امداد و خدمت رسانی ادامه دارد و وارد فازهای جدید متناسب با پیشرفت کار شده است.

 

امدادرسانی نیروهای سپاه و بسیج به مردم گرفتار در سیل روستای عسگرآباد خرم آباد در حال انجام است و حضور نیروهای بسیج و سپاه خرم آباد برای خروج مردم از منازل خود ادامه دارد.

 

 

 

ایجاد موانع برای مقابله با ورود آب به منازل مردم و همچنین کمک رسانی به افراد محاصره شده در سیل توسط بسیجیان خرم آباد و  تعمیر کردن و مسدود کردن اب روستای پاپی خالدار توسط نیروهای جهادی نیز در حال انجام است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد گفت: تمامی نیروهای بسیجی و جهادی برای کمک به مناطق سیلابی بروجرد وارد عمل شدند.

 

 

 

سرهنگ مجید سوری در این راستا اظهار داشت: نیروهای بسیجی و جهادی در مواقع ضروری و هر زمانی که نیاز بوده وارد عمل شده اند و در سیل اخیر بروجرد نیروهای بسیجی در کنار سایر دستگاه های امدادی برای کمک رسانی در منطاق سیل زده دست به کار شده اند.

 

وی اضافه کرد: نیروهای بسیجی، گردان ها و سایر نیروهای جهادی برای کمک رسانی و امداد رسانی در روستاهای بروجرد که در محاصره سیلاب هستند هم اکنون در حال خدمت رسانی هستند و کمک های لازم برای رفع مشکلات در این روستاها انجام می شود.

 

 

 

به گفته وی با توجه به این که امروز وضعیت بارش باران در شهرستان بروجرد تشدید شده و در بسیاری از روستاها شاهد سیلاب هستیم بسیاری از نیروها وارد کار شده و همه تلاش خود را برای مرتفع کردن مشکل در نقاط حادثه خیز به کار گرفته اند.

 

سوری تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به احتمال شکسته شدن بند خاکی پشت مسکن مهر و احتمال سیل شدید در این مناطق به ساکنین شهرک شهرداری دستور تخلیه داده است.

 

 

 

وی بیان کرد: به همه مردم و شهروندان این اطمینان داده می شود که نیروهای بسیجی در کنار سایر دستگاه ها تا برطرف شدن همه مشکلات در کنار مردم هستیم و همه تلاش خود را در راستای امداد رسانی و کمک رسانی انجام خواهیم داد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۲۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌های ناشی از سامانه قوی بارشی اخیر در استان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی افزود: در شش مورد آب گرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سر فیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام‌آباد غرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متأثر از این آب گرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحدهای مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوارهای حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت، گفت: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد.

کد خبر 750852

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه