Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت : صندوق بارنشستگي بايد مرکز شفافي ، فساد ستيزي و صيانت از حق الناس باشد و توجه به پايداري صندوق ها، کاهش هزينه ها و تلاش در صيانت جدي از حق الناس ها را دنبال کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، " محمد شريعتمداري در آئين تکريم «جمشيد تقي زاده» و معارفه «سيد ميعاد صالحي» مدير عامل جديد صندوق بازنشستگي کشوري که در محل صندوق بازنشستگي کشوري برگزار شد افزود : مرکز شفافيت، فساد ستيزي و صيانت از حق الناس شدن ارتباط تنگاتنگي با انتصاب درست مديران ارشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شريعتمداري با اشاره به تجارب مديريتي و سوابق علمي و نخبگاني دکتر صالحي تاکيد کرد: ابتکار، خلاقيت و نواوري و آشنايي با زبان روز دنيا در جواني متبلور است.
وي تصريح کرد: اصل پايداري و موضوع شفاف سازي زماني از نگاه مردم قابل باور است که همه امور در اتاقي شيشه اي رخ دهد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اشاره به اينکه اسم " مطالبات" را فساد نمي‌گذارم، اما شما پشت پرده آن را "فساد" بخوانيد گفت: قريب به 220پرونده مفتوح مطالبات داريم. به اين سوال بايد پاسخ داد که آيا ممکن است مديري که تصميم گرفته شرکتي را 220ميليارد تومان از آدمي طلبکار کرده، مسير درستي را رفته باشد؟ به چه حقي بايد اين طلب ايجاد شود و سال هاي سال باقي بماند؟ تا کي بايد اين پرونده ها که سابقه حتي تا 15سال دارند باز باشند؟
‎وي با اشاره به حوادت ناشي از وقوع سيل در کشور در چند روز گذشته گفت: ممکن است با مخاطرات جديدي هم مواجه شويم و بايد با هوشمندي همدلي و تدبير از اين مسير عبور کنيم ضمن آنکه بابت از دست دادن تعدادي از هموطنانمان مصيبت زده هم هستيم.
‎وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: اميدواريم همه آسيب ديدگان حادثه هرچه سريعتر به شرايط مطلوبتري برسند و در ادامه با مخاطرات کمتري مواجه باشيم.
‎شريعتمداري با اشاره به هويت مالي صندوق بازنشستگي کشوري که اغلب در ذهن ها متبادر مي‌شود گفت: صندوق جنبه هاي فرهنگي و اجتماعي هم دارد که بايد مورد توجه قرار بگيرد. حفظ عزت و تامين معيشت عزت مند و کرامت افرادي که سال ها خدمت کرده اند ميسر ميشود و يکي از انتظارات بازنشستگان توجه به حوزه معنوي، فرهنگي و اجتماعي و استفاده از تجارب ارزشمند آنها است.
‎وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: صندوق بايد محل ارزشمندي براي ديده شدن و استفاده از تجارب ارزشمند بازنشستگان باشد و اين وظيفه سنگيني است که به روي دوش مسئولان صندوق است.
‎وي با بيان اينکه صندوق دردوره گذشته قدم هايي را در اين عرصه برداشته است گفت: آقاي تقي زاده در دوره کوتاهي بر مسند مديريت صندوق حضور داشت و اقداماتي موثر از جمله توسعه خانه هاي اميد را انجام داد که نور اميدي در چشم بازنشستگان به هنگام افتتاح اين خانه ها مشاهده مي کردم.
‎ وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي‎با اشاره به اينکه يک موضوع اساسي صندوق بازنشستگي کشوري که به تصميمات کلان نظام هم برمي‌گردد پايداري آن است اظهار کرد: امروز چه تعداد صندوق ها به بودجه عمومي متصل و وابسته اند؟ صندوق لشکري صددرصد به بودجه عمومي وابسته است. صندوق کشوري هم با نسبت کمتر به بودجه عمومي وصل است.
‎وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي‎ادامه داد: يکي از چالش هاي مهم کشور، صندوق هاي بازنشستگي است. در اين ميان تامين اجتماعي در شرايط مطلوب تري بسر ميبرد هرچند اگر وارد جزئيات شويم بايد بگوييم دولت بدهي هنگفتي به تامين اجتماعي دارد و به همين علت هزينه هاي مالي انباشته و دريافت وام هاي بانکي کلان براي جبران هزينه ها را شاهديم.
‎وي با بيان اينکه کاهش ميزان هزينه ها، افزايش ميران ورودي، صيانت جدي از حق الناس، پايدارسازي صندوق ها استقرار نظام شفافيت در تمام ابعاد در اولويت کاري دوره جديد صندوق و مورد تاکيد ماست گفت: کميته شفافيت در صندوق شکل گرفته، قدمي عقب نمي رويم و با عزم جدي پيش مي رويم. صندوق بايد مرکزي نمونه در فسادستيزي از ديد مردم و ناظران بيروني باشد.
‎وي به ضرورت توجه به بکارگيري نخبگان جوان در عرصه هاي مديريتي گفت: بايد با قدم هاي تند و به شکل جهادي به اين سمت حرکت کنيم. هرکس با ما همراه است جايش روي چشم ماست، اما کسي که نخواهد بايد برود. چرا بايد دريافت اطلاعات مالي و انتصابات از برخي شرکت ها مشکل باشد؟
‎وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: اگر کار درستي انجام داديم بايد دفاع کنيم و اگر نکرديم عذرخواسته و افراد را برداريم. تاکيد کرديم رزومه اشخاصي که منصوب کرديم بايد روي سايت ها بيايد اگر کسي بد در جايي نشسته بايد کنار برود. از حقوق نجومي حرف زديم؛ اما باز هم در برخي شرکت هاي ما افراد سفرهاي داخلي و خارجي مي روند و پاداش بالا و نامتعارف و بيش از مصوبه دولت مي‌گيرند که از گوشت سگ حرام تر است که بررسي و پس خواهيم گرفت.
‎شريعتمداري ادامه داد: قطعا ارزش کار آدمها متفاوت است، اما همان هم مترو معيار دارد و بايد معقول و منطقي باشد. آنها که بيش از مصوبه هيئت وزيران دريافت کرده اند، حرام است و بايد برگردانند، اگر هم بر نگردانند، من خودم ميگيرم و برميگردانم. بايد مسير شفافيت را طي کنيم.
‎وزير رفاه تاکيد کرد: در انتصابات بايد به شايستگان روي بياوريم. افراد بايد شرايط احزار شغل را داشته باشند و از چارچوب ضابطه کند انتخاب مديران رد شود. سال هاي سال يکنفر را در جايي گذاشته ايم که نتوانسته بدرستي تحليل کند و برنامه بدهد و بهره وري را بالا ببرد. اين خيانت به مردم است. نبايد اين اتفاق بيافتد.
‎شريعتمداري با اشاره به اينکه کميته انتصابات بايد جدي گرفته شود و مسير، مسير شايسته سالاري باشد اظهار کرد: آقاي صالحي، استاد جوان دانشگاه، جزو رتبه هاي برتر کنکور و دانشگاه بوده و عضو هيئت مديره صندوق هاي کوچک مختلف بوده ودر زمينه هاي مختلف صاحب فکر و انديشه است. البته که تجارب آقاي تقي زاده و مانند او حتما نياز است. از تجارب و فکر و انديشه ايشان در کنار خودم استفاده مي کنم.
وي ادامه داد: اسم " مطالبات" را فساد نمي‌گذارم، اما شما آن را "فساد" بخوانيد. قريب به 220پرونده مفتوح مطالبات داريم. به اين سوال بايد پاسخ داد که آيا ممکن است مديري که تصميم گرفته شرکتي را 220ميليارد تومان از آدمي طلبکار کرده، مسير درستي را رفته باشد؟ به چه حقي بايد اين طلب ايجاد شود و سال هاي سال باقي بماند؟ تا کي بايد اين پرونده ها که سابقه حتي تا 15سال دارند باز بمانند؟
شريعتمداري با تاکيد بر اينکه بايد جلوي تخلفات گرفته و تکرار نشود عنوان کرد: نبايد تعهدي بدهيم که از انجام آن برنمي آييم.
وزير رفاه همچنين با اشاره به اينکه هيئت امنا، مدير عامل و افراد ذي مدخل بايد در ارتباطي تنگاتنگ درباره مسائل صندوق گفت وگو کنند گفت: بايد به سمت اصلاحات پارامتريک در صندوق بازنشستگي برويم. بر موضوع کنترل کيفيت کار داخلي تاکيد دارم. حسابرسي داخلي حتما بايد حاکم باشد.
شريعتمداري همچنين بر ضرورت به کارگيري زنان در عرصه هاي مديريتي گفت: برخي تصميمات روي ميز مانده است که بايد حل و فصل شوند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «عیسی بابائی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۰۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.
 
مدیر کل کمیته امداد استان گلستان با اذعان بر گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان تصریح کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می شوند که براین اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال  در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
 
وی افزود: ۷۵۱ نفرازابتدای شروع طرح، بازنشسته ومستمری بگیر تامین اجتماعی شده اند که ۲۹۵ نفراز آنها مربوط به خرید سنوات بیمه است.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تامین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.
 
بابائی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد به منظور توانمند سازی مددجویان اظهار کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ لغایت ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه آنها پرداخت شده است و ضمنا بابت۴ نفر ازمددجویانی که قبلا خودشان سابقه بیمه پردازی کمتر از  ۱۰سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان بصورت بلاعوض به منظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.
 
وی ادامه داد: بیمه های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی ترین برنامه های این نهاد برای تامین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می کند.
 
به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۲نفر از بیمه شده گان شامل ۱۱۰نفر از زنان سرپرست خانوار و۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی  که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و از چرخه حمایت امداد خارج شده اند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده