Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر کشور با تاکید براینکه عملیات امدادرسانی با قوت و هماهنگی کامل در حال انجام است، گفت: هموطنان عزیز بدانند قطعا پس از بحران دولت و مردم مانند همه عرصه های خدمت و ایثار در صحنه حضور خواهند داشت و در کنار مردم آسیب زده خواهند بود و در اسرع وقت خسارات جبران می شود.
به گزارش خرداد به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی با یادآوری اینکه استان های اصفهان و مرکزی ماموریت یافته اند با تمام قوا به امداد و نجات آسب دیدگان استان لرستان اعزام شوند، گفت: در چند ساعت گذشته امکانات و تجهیزات مناسبی به مناطق سیلزده استان لرستان انتقال داده شد و تمامی امدادرسانان به طور هماهنگ مشغول فعالیت هستند تا پیش از تاریکی مناطق مذکور کار امدادرسانی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور وضعیت سدهای کشور و خطوط انتقال انرژی در مناطق بحران زده را پایدار و مدیریت شده عنوان کرد و افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از استانداران و فرمانداران و همچنین وزار و سایر مسئولان مربوطه در مناطق، با وجود بارش های فراوان و طغیان رودخانه ها بحران ناشی از سیلاب در تمامی مناطق شناسایی و در حال کنترل می باشد. قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران با یادآوری اینکه عمده مناطق درگیر سیلاب از نقاط صعب العبور کوهستانی و حادثه خیز نیز می باشد، تصریح کرد: با وجود مشکلات طبیعی و بارش های وسیع، عملیات امدادرسانی با قوت و هماهنگی کامل میان نیروهای امدادرسان در حال انجام است و برقراری راه های مواصلاتی برای امدادرسانی در دستور کار قرار دارد و به محض بروز مشکل غیرمترقبه و پیش بینی نشده بلافاصله عملیات های امدادی تعریف شده با اولویت نجات جان هموطنان اجرا می شود و مردم اطمینان داشته باشند توجه به توصیه و هشدارهای مسئولان ذیربط و نیروهای امدادی ضامن سلامتی آنها خواهد بود.وزیر کشور با تاکید بر اینکه نگرانی هموطنان در صیانت و پاسداری از اموالشان قابل درک، است گفت: حفظ جان هموطنان اولویت امداد و نجات است و هموطنان عزیز بدانند قطعا پس از بحران دولت و مردم مانند همه عرصه های خدمت و ایثار در صحنه حضور خواهند داشت و در کنار مردم آسیب زده خواهند بود و در اسرع وقت خسارات جبران می شود. برچسب ها: وزیر کشور ، امدادرسانی ، دولت

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر کشور امدادرسانی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین ظفری گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، تا پایان روز جمعه‬ فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود: سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است، به همین دلیل استان‌هایی که متاثر از این سامانه هستند از سمت سازمان مدیریت بحران کشور اعلام آماده‌باش شده است. این مخاطره رگبار شدید رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و تگرگ را به همراه خواهد داشت.

ظفری ادامه داد: در روز چهارشنبه ۱۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳ سامانه بارشی‬ استان های کرمان، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهکلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به استان‌های مجاور این استان‌ها هشدارها داده شده و آمادگی خود را اعلام کرده اند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاع رسانی‌هایی از طریق استانداری و از سمت صداوسیما به مردم داده شده است.

وی افزود: در روز جمعه استان اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه غربی سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. وسعت گسترده ای از کشور متاثر این سامانه خواهد بود و به همین دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر و همچنین احتمال سیلاب در مسیر وردخانه‌ها وجود دارد.

ظفری گفت: در ارتفاعات رخداد ساعقه و تگرگ را شاهد خواهیم بود. متاسفاهنه این ساعقه می تواند خیلی خطرناک باشد، از این رو به افرادی که در ارتفاعات حضور دارند خصوصاً عشایر هشدار می‌دهیم که دقت‌های لازم را داشته باشند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مناطقی که باد شدید وجود دارد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلوها و همچنین در حمل و نقل نیز امکان اختلال وجود خواهد داشت. در مناطقی که گردوغبار مواجه هستیم تدابیر لازم هم از سمت سازمان ها و دستگاه ها دیده شده است.

ظفری در پایان گفت: با توجه به اینکه آمادگی دستگاه‌ها و ستادها وجود دارد، مردم نیز احتیاط را در سفرهای بین شهری رعایت کنند و در مناطقی که رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند توقف نداشته باشند و از رفتن به کوه و ارتفاعات در این چند روز خودداری شود. چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع نیز با احتیاط لازم صورت گیرد.

کد خبر 6093705

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ «نیکا شاکرمی»
  • افزایش آمادگی استان یزد برای آمادگی در سامانه جدید بارشی
  • واکنش وزیر کشور به گزارشات مربوط به نیکا شاکرمی
  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است