Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یافته‌های محققان دانشگاه کنتاکی نشان می‌دهد وجود «چمرین»، پروتئینی که از طریق سلول‌های چربی تولید شده و ظاهراً نقش مهمی در ذخیره انرژی دارد، بسیار در پوست و سلول‌های تفکیک شده از نوزادانی که مادرشان در طول بارداری سیگار می کشیده است، متداول است.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که پروتئین چمرین، به میزان بیشتری در خون افراد چاق موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج جدید نشان می‌دهد سیگارکشیدن در طول بارداری می‌تواند منجر به تغییراتی در تنظیم ژن‌های شود که نقش مهمی در رشد سلول چربی و در نهایت چاقی دارد.

«کوین پیرسون»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مطالعات زیادی نشان داده‌اند که مادرانی که در طول بارداری سیگار می کشند موجب افزایش ریسک چاقی در نوزادشان می‌شوند، اما مکانیسم عامل این افزایش ریسک هنوز مشخص نیست.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد مادران بارداری که سیگار می کشند موجب ایجاد تغییراتی متمایز در تجلی ژن چمرین در نوزادشان می‌شوند.»

محققان در مجموع ۶۵ زن تازه مادرشده را مورد بررسی قرار دادند. حدود نیمی از این مادران، در طول بارداری شأن سیگار می‌کشیدند.

کد خبر 4580014

منبع: مهر

کلیدواژه: سیگار چاقی بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد ژاپن دست پُر آمد

آمارها نشان داد که تولید کارخانه ژاپن در مارس ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و این در مقابل میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۳.۵ درصدی بود.

به گزارش ایسنا، تولیدکنندگانی که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن مورد بررسی قرار داد، انتظار دارند که تولید فصلی تعدیل شده در آوریل ۴.۱ درصد افزایش یابد و در ماه می ۴.۴ درصد افزایش یابد.

داده‌های جداگانه نشان می‌دهد که فروش خرده فروشی ژاپن در ماه مارس نسبت به سال قبل ۱.۲ درصد افزایش یافته است و این نتیجه پایین‌تر از میانگین پیش‌بینی بازار برای افزایش ۲.۲ درصدی بود اما بیست و پنجمین ماه متوالی رشد را نشان داد.

طبق گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که خرده فروشی در ماه مارس ۱.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل، کاهش یافته است که پس از افزایش ۱.۷ درصدی در فوریه است.

دیگر خبرها

  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک 
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا