Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@12:10:07 GMT

اولین باتری حرارتی جهان تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۳۲۷۷

اولین باتری حرارتی جهان تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیو اطلس، در شرایطی که به تازگی بزرگترین باتری لیتیومی جهان در جنوب استرالیا مورد استفاده قرار گرفته بود، حالا اولین باتری حرارتی دنیا هم در این کشور عملیاتی شده است.

باتری یادشده می‌تواند حداقل ۲۰ سال با کیفیت بالا به کار خود ادامه دهد و این در حالی است که عمر مفید باتری‌های لیتیومی از دو تا سه سال فراتر نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر ظرفیت ذخیره سازی انرژی باتری‌های حرارتی شش برابر بیشتر از باتری‌های لیتیومی است. این در حالی است که قیمت این باتری‌ها ۲۰ درصد کمتر از باتری‌های لیتیومی خواهد بود.

شرکت CCT Energy Storage که باتری حرارتی مذکور را تولید کرده، می‌گوید باتری یادشده با دریافت برق، انرژی خورشیدی، باد، سوخت فسیلی قادر به استفاده از آنها برای تولید گرما و سپس ذوب کردن سطوح سیلیکونی بزرگ برای تأمین انرژی مورد نیاز کاربران است.

موتور گرمایی این باتری تنها زمانی آغاز به کار می‌کند که نیاز به دریافت انرژی باشد. یک باتری گرمایی استاندارد تولیدی این شرکت قادر به نگهداری از ۱.۲ مگاوات ساعت انرژی بوده و محفظه حاوی آن حدود ۶ متر فضا اشغال می‌کند.

شرکت سازنده مدعی است این باتری می‌تواند ۱۲ برابر یک باتری سربی – اسیدی عادی و چندین برابر باتری‌های لیتیومی انرژی ذخیره کند و کل فرایند نصب چنین باتری‌هایی نیز حداکثر ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد. این شرکت امیدوار است در آینده مدل‌هایی از این باتری‌ها را برای نصب بر روی گوشی‌های هوشمند آماده کند. تنها چالش مهم در این زمینه بالا بودن نقطه ذوب سیلیکون است که به ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 4580152

منبع: مهر

کلیدواژه: باتری لیتیومی گوشی هوشمند استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما، جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد.

حمیدرضا نامداری افزود: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از آبفای البرز، نامداری در ادامه بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در پایان تاکید کرد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان سال جاری و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری