Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - ایرنا - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به افزایش دبی رودخانه دز گفت: اکنون ترمیم سیل بندهای دزفول برای حفظ جان نیروهای اجرایی متوقف شده و مناطق پرخطر باید در سریعترین زمان ممکن تخلیه شوند.

به گزارش ایرنا محمد حیدری بامداد سه شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: تمام دستگاه های اجرایی و ارتش و سپاه برای ترمیم سیل بندهای زاویه ها تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تقدیر از سه ماه تلاش دستگاه های مختلف برای مدیریت شرایط و ترمیم سیل بندها گفت: تلاش ها از دبی ۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه آغاز شد و تا دبی یکهزار و 800 مترمکعب بر ثانیه ادامه داشت.
وی با اشاره به تخلیه هشت روستای شهرستان دزفول و اسکان آنها در کمپ های موقت افزود: مناطق بالای ۴۰ درصد خطر باید تخلیه شوند البته اهالی نباید دغدغه امنیت اموال خود را داشته باشند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه شرایط بالادست سد دز در لرستان متغیر است، گفت: حوضه آبریز ما در لرستان وضعیت مناسبی ندارد و ورود این حجم از آب به خوزستان مناطق آسیب پذیر را تحت شعاع قرار می دهد.

** حضور معاون اول رئیس جمهوری در دزفول راهگشا بود
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در دزفول و بازدید از سیل بندهای زاویه ها گفت: حضور جهانگیری و بررسی مشکلات این سیل بندها از نزدیک راهگشا بود.
وی افزود: معاون اول رئیس جمهوری از نزدیک شاهد تلاش و ایثار مسئولان بود و دغدغه های اهالی را گوش داد که ای موضوع به طور قطع می تواند در جلسه هیات وزیران مفید واقع شود.

** چتر امنیتی در تمام مناطق تخلیه شده ایجاد شود
حیدری از دستگاه های خدمات رسان نظیر آب، برق و گاز خواست تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قطعی این خدمات بکار گیرند البته برق روستاهای زاویه ها برای جلوگیری از اتفاقات قطع شده است.
وی با اشاره به نگرانی های اهالی روستاهای تخلیه شده درخصوص حفظ اموال و امنیت گفت: باید چتر امنیتی در تمام این مناطق ایجاد شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول حیدری تامین امنیت روستاهای تخلیه شده را از دغدغه های اهالی دانست و اظهار داشت: امنیت این روستاها با کمک نیروی انتظامی و بسیج به خوبی تامین می شود و جای نگرانی نیست.
وی افزود: نیروی انتظامی پشتوانه امنیت مردم است و باید در این زمینه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سرقت اموال و سلب اطمینان مردم بکار گیرد.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول از بسیج خواست با کمک به نیروی انتظامی یک لایه پوششی برای تامین امنیت روستاها ایجاد و گلوگاه های ورودی و خروجی روستاها را کنترل کنند.
وی با اشاره به ممنوعیت جابه جایی اثاثیه توسط کامیون ها و وانت ها در ایام نوروز گفت: هیچ کس اجازه جابه جایی اثانیه در این ایام را ندارد.

** برای هر وضعیتی باید خود را آماده کنیم
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول بدون اشاره به حداکثر دبی خروجی سد دز در ساعات آینده گفت: باید شرایط حساس کنونی را درک و برای هر وضعیتی خود را آماده کنیم.
وی با بیان اینکه عوامل انسانی در خروجی سد دخیل نیست، افزود: این کار براساس آورد مخزن سد به طور خوددکار انجام می شود.
حیدری با بیان اینکه مردم فردا برای استفاده از طبیعت به حاشیه رودخانه ها می روند، افزود: باید آگاه سازی این افراد به گونه ای باشد که ایجاد نگرانی نشود.

** هیچ عذری برای تاخیر اجرای تصمیمات ستاد بحران پذیرفته نیست
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تاکید بر لزوم اجرای تصمیمات شورای مدیریت بحران شهرستان گفت: هیچ فردی حق به تعویق انداختن تصمیمات برای کسب مجوز از مرکز را ندارد.
وی با بیان اینکه شرایط در کل استان خوزستان فوق العاده است، افزود: ما باید براساس ظرفیت های داخل شهرستان، شرایط را اداره کنیم.
حیدری اظهار داشت: مردم فردا برای روز طبیعت کنار رودخانه می روند که این موضوع به ایجاد ترافیک و در نهای اخلال در امداد رسانی احتمالی منجر می شود.
وی افزود: قایق ها و ماشین آلات در نظر گرفته شده برای امدادرسانی همه باید در یکجا مستقر باشند.

** دستور تخلیه روستای پیروزی صادر شد
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با صدور دستور تخلیه روستای پیروزی در بخش مرکزی دزفول گفت: تخلیه این روستا از همین امشب به منظور حفظ جان اهالی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری اتوبوس های لازم را برای انتقال اهالی این روستا در نظر بگیرد، افزود: اهالی روستای پیروزی در حسینیه و سالن ورزشی شهرک شهید منتظری، زینبیه شهر صفی آباد، حسینیه شهر امام و سایر مکان های مورد نظر مدیر آموزش و پرورش دزفول اسکان می یابند.
حیدری خواستار اقدام لازم از سوی جهاد کشاورزی و امور عشایر برای جابه جایی دام روستاها شد و اظهار داشت: شرکت های شهید بهشتی و شهید رجایی در تامین علوفه مورد نیاز دام ها کمک کنند.
وی خواستار آمادگی کامل شرکت های گاز، توزیع برق و آب و فاضلاب در شرایط اضطراری شد و افزود: نباید علاوه بر بحران سیل با بحران دیگری نظیر قطعی برق یا آب مواجه شویم.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اطمینان خاطر نسبت به تامین آب دزفول اظهار داشت: آب آشامیدنی شهرستان از طریق حلقه های چاه تامین می شود و هیچ خطری آن را تهدید نمی کند.
وی با اشاره به خدمات ستاد اربعین در طبخ غذا برای سیل زدگان این شهرستان گفت: تلاش تمام دستگاه ها ستودنی است.
حیدری از پلیس راه خواست پل سوم را برای تردد نیروهای امدادی در شرایط اضطراری مدنظر قرار دهد.
وی با تاکید بر لزوم مراقبت از پل ساسانی توسط میراث فرهنگی گفت: پیمانکار برج طاووس باید اقدامات لازم باید ایمن سازی محل پروژه را انجام دهد تا مشکل خاصی با توجه به پر شدن آن درصورت افزایش دبی رودخانه ایجاد نشود.

** تمام دستگاه ها برای به حداقل رساندن خسارت ها تلاش کنند
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری دزفول نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن خسارت ها بکار می گیرند.
عبدالحسین پور رکنی افزود: با توجه به اینکه فردا روز طبیعت است باید اقدامات لازم در طرفین رودخانه برای جلوگیری از مشکلات احتمالی انجام شود.
وی اظهار داشت: برخی منازل غرب رودخانه دز با دبی بیش از پنج هزار مترمکعب بر ثانیه در سال 95 دچار آبگرفتگی شدند که باید تدابیر لازم در این زمینه در نظر گرفته شود.

** هیچ خطری آب آشامیدنی دزفول را تهدید نمی کند.
مدیر آبفا دزفول نیز در این نشست شایعات پیرامون آب آشامیدنی این شهر را نادرست خواند و گفت: منابع برداشت آب دزفول از چاه بوده و در رودخانه ها و در معرض سیلاب ها نیستند.
جمال الدین برفر با بیان اینکه شهرهای تابعه دزفول نظیر صفی آباد، میانرود، امام و سالند نیز مشکلی در تامین آب آشامیدنی نخواهند داشت، افزود: آب آشامیدنی سالند هنگام بارندگی ها با کدورت مواجه می شود.
وی با بیان اینکه آب آشامیدنی دزفول در جریان سیلاب از نظر کمی و کیفی با مشکل مواجه نمی شود، اظهار داشت: سه هزار و 500 مترمکعب مخزن داریم که در صورت نیاز بین اردوگاه ها توزیع می شود.
مدیر آبفا دزفول گفت: طبق اعلام هواشناسی فردا در دزفول بارندگی نداریم لذا برای شبکه های فاضلاب نیز مشکلی ایجاد نمی شود.
وی افزود: اگر با دبی بیش از پنج هزار مترمکعب بر ثانیه مواجه شویم گودال برج طاووس پر از آب می شود که احتمال ریزش دیواره ها وجود دارد.

** حداقل تخریب را با وجود بارندگی شدید در بافت قدیم داشتیم
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز با اشاره به بارش شدید باران در روزهای گذشته گفت: با وجود این بارندگی ها حداقل تخریب را در بافت قدیم داشتیم.
حجت اله آریایی مهمترین دغدغه میراث فرهنگی دزفول را پل قدیم دانست و افزود: تصاویر پل به صورت روزانه به استان ارسال می شوند.

** 68 خانوار در کمپ نوروزی شهرداری مستقر شد
معاون خدمات شهری شهرداری دزفول نیز با بیان اینکه 68 خانوار در کمپ نوروزی شهرداری مستقر شده است، گفت: کارخانه آسفات شهرداری برای استقرار دام عشایر در نظر گرفته شده است.
محمد ابوحلاج افزود: اطلاع رسانی برای دور شدن از مناطق پرخطر سطح شهر دزفول انجام شده است.
عظیم رضای مرساق رئیس جمعیت هلال احمر دزفول نیز گفت: حسینیه ثارالله، دانشگاه فرهنگیان، اردوگاه شهید قاضی و کمپ شهرداری برای استقرار سیل زدگان در نظر گرفته شده اند.
بارش های سیل آسای مناطق بالادست سد دز به طور قطع باعث افزایش دبی رودخانه دز بیش از یکهزار و 800 مترمکعب فعلی خواهد شد.
این افزایش دبی باعث ضعیف شدن سیل بندهای روستاهای زاویه در غرب رودخانه دز شده است که برای حفظ جان مردم، هشت روستای واقع در این منطقه تخلیه شده اند و دستور تخلیه روستای پیروزی نیز در نشست ستاد مدیریت بحران دزفول صادر شد.
3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل افزايش دبي ستاد بحران دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند

تین نیوز

مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای از محدودیت تردد در محور فیروزکوه - دماوند در پی اجرای عملیات ترمیم و به سازی پل دلیچایی تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته، خبر داد.

 

به گزارش تبن نیوز به نقل از مهر، در پی اجرای عملیات ترمیم و بهسازی پل دلیچایی در محور فیروزکوه - دماوند، محدودیت تردد در این محور اعمال می شود.

براساس این گزارش، بازه زمانی این عملیات از تاریخ (۲ اردیبهشت) تا (۱۰ خرداد) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود. موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز از کیلومتر ۳۲( از مبدا فیروزکوه) الی ۳۳ است و تردد خودروها به صورت همزمان در مسیر (رفت و برگشت) از (پل محور دماوند) به فیروزکوه امکان پذیر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون