Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-30@13:12:15 GMT

زلزله سومار ربطی به سیل های اخیر کشور ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۳۶۷۰

زلزله سومار ربطی به سیل های اخیر کشور ندارد

استاد پژوهشگاه زلزله شناسی به تشریح علت زلزله سومار و ارتباط این پدیده با سیل های اخیر پرداخت.

مهدی زارع عضو پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی درباره وقوع زلزله در سومار استان کرمانشاه اظهار کرد: کانون زلزله منطقه سومار در منطقه ای بین  ایران و عراق است و ۱۰۰ کیلومتر با جنوب سرپل ذهاب فاصله دارد.

 

وی ادامه داد: لرزه روز دوشنبه سومار به لرزه‌های سرپل ذهاب ارتباطی ندارد و نمی‌توان آن را با  لرزه‌های سرپل ذهاب مرتبط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زارع با اشاره به اینکه منطقه  زلرله خیز جمعیت چندانی ندارد،  گفت: لرزه روز دوشنبه کم عمق است و بعد از آن ۳-۴ پس لرزه  را   مشاهده کردیم‌ که البته این موارد طبیعی است.

 

استاد تمام پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی اظهار کرد: منطقه سومار از نظر لرزه خیزی منطقه‌ای فعال است و در سال ۹۶ و ۹۷ هم شاهد لرزه های متعدد در این منطقه بودیم بنابراین لرزه روز دوشنبه هم طبیعی است و از یک سال و پنج ماه پیش شاهد این‌لرزه‌ها  بودیم.

 

سومار گسل همیشه فعال است

 

وی با اشاره به اینکه سومار در مرز خمیدگی کوه زاگرس قرار دارد و گسل همیشه فعال است، گفت:  در این منطقه لرزه‌های متعددی  به جهت شرایط توپوگرافی آن رخ می دهد و منطقه همیشه فعال محسوب می شود.

 

زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این لرزه به سیل های اخیر ارتباط دارد یا خیر،  تصریح کرد: سیل ها به لرزه روز دوشنبه مرتبط نیست و در این منطقه هم بارش گسترده ای نداریم همچنین لرزه خیزی این منطقه جدا از سیل های اخیر،  وجود داشته است و حتی ۲۲ آذر ۹۶، ۶ لرزه از صبح تا بعد از ظهر به وقوع پیوسته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۴ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۲، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۶۴، امام خمینی با شاخص ۶۴، باغستان شهریار با شاخص ۷۶، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۸۶، پاکدشت با شاخص ۵۵، پردیس با شاخص ۸۰، پونک با شاخص ۶۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۰، پیشوا با شاخص ۵۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۷۹، چشمه با شاخص ۷۶، دانشگاه تهران با شاخص ۸۶، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۷۴، رباط‌کریم با شاخص ۶۳، ژئوفیزیک با شاخص ۵۳، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۷۷، سرخه‌حصار با شاخص ۶۰، سلامت با شاخص ۹۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۸۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۹، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۸۹، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۴، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۷۵، شهریار با شاخص ۶۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۳، قدس با شاخص ۵۷، قرچک با شاخص ۷۶، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۸، لواسانات با شاخص ۷۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۴، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۷۹، ورامین با شاخص ۶۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۸۳ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند. ایستگاه دماوند با شاخص ۳۱، علم و صنعت با شاخص ۳۱، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749055

دیگر خبرها

  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم