Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارلمان بريتانيا دوشنبه شب هر 4 طرح جايگزين پيشنهاد شده از سوي "ترزا مي"، نخست‌وزير اين کشور درباره خروج بريتانيا از اتحاديه اروپا را رد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، در راي گيري پارلمان بريتانيا، طرح ماندن در اتحاديه گمرکي اروپا با اختلاف 3 راي رد شد و طرح پيوستن به بازار مشترک اروپا و توافق بر سر مقررات گمرکي هم با اختلاف 21 راي شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح همه پرسي درباره توافقنامه نهايي برگزيت هم با اختلاف 12 راي نياورد و به اين ترتيب کلاف برگزيت باز هم پيچيده تر شد.
قانون‌گذاران بريتانيايي هفته گذشته بر خلاف تمايل دولت، به طرح انتقال قدرت تصميم‌گيري درباره برگزيت، از دولت به پارلمان رأي دادند.
چهارشنبه گذشته نيز نمايندگان درباره هشت طرح جايگزين برگزيت راي گيري کردند اما هيچ کدام از آنها راي نياورد.
امروز (سه شنبه) قرار است دولت بريتانيا براي بررسي نتايج راي گيري روز دوشنبه پارلمان نشست ويژه برگزار مي‌کند.
در همين حال، تومار الکترونيکي توقف برگزيت که در تارنماي پارلمان ثبت‌شده تاکنون بالغ ‌بر 6 ميليون امضاء جلب کرده و بيشتر نتايج نظر سنجي ها حاکي از آن است که مردم بريتانيا از خروج از اتحاديه اروپا پشيمان شده‌اند.
بااين‌حال دولت بريتانيا اين درخواست را رد و تاکيد کرده است، لندن به نتيجه همه‌پرسي سال 2016 احترام مي‌گذارد.
تحولات سياسي بريتانيا در واپسين روزهاي عضويت اين کشور در اتحاديه اروپا شتاب تندي گرفته است. قانون گذاران بريتانيايي جمعه گذشته براي سومين بار به طرح پيشنهادي "ترزا مي" نخست وزير براي خروج از اتحاديه اروپا رأي منفي دادند.
اتحاديه اروپا که براي تمديد دو ماهه برگزيت تا هفته گذشته به لندن فرصت داده بود تا طرح برگزيت را به تائيد پارلمان برساند، در واکنش به مخالفت مجدد پارلمان، خواستار برگزاري نشست اضطراري سران اروپا شده است.
اگر "ترزا مي" تا پيش از برگزاري اين نشست طرح متفاوتي را ارائه دهد، اين احتمال وجود دارد که اتحاديه اروپا با تمديد طولاني تر برگزيت موافقت کند، در غير اين صورت لندن به ناچار بايد، 12 آوريل از اتحاديه اروپا بدون توافق خارج شود.
117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا