Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@23:31:16 GMT

مصرف این نوشیدنی شما را از آفت دهان نجات می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۳۷۵۳

مصرف این نوشیدنی شما را از آفت دهان نجات می‌دهد

شربت شاهسپرم (شاه اسپرم+بابونه+کاکوتی+گل سرخ+ عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، پروتئین، روی (زینک)، فیبر، اسیدفولیک، فسفر، فلاونوئیدها، کارواکرول، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز و ... است.

برای بررسی خواص شربت شاهسپرم و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین خواص شربت شاهسپرم

حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین خواص شربت شاهسپرم گفت: این شربت موجب کاهش استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود.

وی افزود: مصرف شربت شاهسپرم برای افرادی که در سفر دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوند بسیار مفید و سودمند است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت خاصیت آنتی بیوتیکی دارد؛ لذا برای رفع عفونت معده، عفونت سینوس‌ها، ریه و مجاری ادراری بسیار تاثیرگذار و مفید است.

عظمایی بیان کرد: شربت شاهسپرم اسهال را برطرف می‌کند، خاصیت ضد تشنجی دارد و ضدنفخ و بادشکن است.

وی اظهار کرد: از دیگر خواص این شربت می‌توان به تقویت معده، تقویت کبد، رفع سردرد مخصوصا سردرد‌های میگرنی، کنترل قند، فشار، چربی‌خون و تقویت بینایی اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف شربت شاهسپرم موجب رفع بیماری‌های تنفسی از جمله آسم، برونشیت و سرماخوردگی می‌شود و تاثیر چشمگیری در بهبود سرفه‌های مقاوم دارد.

عظمایی گفت: این شربت درمان بسیار خوب و موثری در رفع آفت دهان است؛ لذا مصرف آن برای افرادی که درگیر این مشکل هستند توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: فیبر موجود در شربت شاهسپرم موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها می‌شود؛ لذا هضم غذا را آسان کرده و بواسیر را رفع می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E. و C. خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

عظمایی گفت: شربت شاهسپرم دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

منع مصرف شربت شاهسپرم

عظمایی گفت: مصرف شربت شاهسپرم برای زنان باردار ممنوع است.
مقدار مصرف شربت شاهسپرم

عظمایی بیان کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت شاهسپرم

-شربت شاه اسپرم ۲ لیتر
-گیاه بابونه ۳۰ گرم
-گیاه کاکوتی ۳۰ گرم
-گل سرخ ۱۰ گرم
-گیاه شاه اسپرم ۶۰ گرم
-عسل نیم کیلو
طرز تهیه شربت شاهسپرم

-برای تهیه این شربت ابتدا گیاهان را نیم‌کوب می‌کنیم و درون عرق شاه اسپرم می‌ریزیم.
-بعد از گذشت ۴-۳ ساعت، به مدت ۱۰-۵ دقیقه آن را می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد آن را صاف می‌کنیم.
-در این مرحله عسل را اضافه می‌کنیم.
-شربت را هم می‌زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم.
طرز تهیه یک لیوان شربت شاهسپرم

-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۵-۴ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک و چند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آفت پیشگیری از آفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز
  • مصرف دخانیات از مهم‌ترین عوامل ایجاد سرطان دهان
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟
  • آموزش یک مدل نوشیدنی کافی شاپی خوشمزه با طالبی
  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند