Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@21:29:59 GMT

خوزستان| دستور تخلیه مناطق پر خطر در دزفول صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۴۱۰۴

خوزستان| دستور تخلیه مناطق پر خطر در دزفول صادر شد

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: مناطق بالای ۴۰درصد خطر در معرض سیلاب؛  تخلیه می‌شوند. ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، محمد حیدری در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول که شامگاه روز سه شنبه در سالن جلسات فرمانداری با حضور تمام مسئولان شهرستان دزفول برگزار شد، اظهار داشت: هیچ فردی حق به تعویق انداختن تصمیمات برای کسب تکلیف  و مجوز از مقامات مافوق نداشته؛ تصمیم‌گیرنده اصلی رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط فوق العاده حاکم در کل استان خوزستان گفت: باید از تمام پتانسیل و ظرفیت‌های داخل شهرستان استفاده و شرایط را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه شرایط بالا دست سد دز در لرستان متغیر است، گفت: حوضه آبریز ما در لرستان وضعیت مناسبی نداشته و ورود این حجم از آب به خوزستان مناطق آسیب پذیر را تحت شعاع  قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری دزفول با دستور تخلیه روستا پیروزی بخش مرکزی تشریح کرد: برای حفط جان  اهالی این روستا بعد از پایان جلسهکار تخلیه روستای پیروزی انجام شود و شهرداری اتوبوس‌های لازم را برای جا به جایی اهالی این روستا در نظر بگیرد و مردم روستا پیروزی را در حسینیه و سالن ورزشی شهرک بهشتی منتظری، حسینیه شهر امام و  زینبیه شهرصفی آباد و نیز سایر مکان‌های مورد نظر آموزش پرورش دزفول اسکان‌دهی شود.

سیل خرم‌آباد را زیرآب برد+ تصاویرارتش برای کمک به سیل زدگان لرستان فردا وارد عمل می‌شودآیت الله کعبی: دولت به تعهدات پرداخت خسارت سیل‌ خوزستان عمل کند

فرماندار دزفول ادامه داد: شرکت‌های شهید بهشتی و شهید رجایی برای تامین علوفه مورد نیاز دام‌ها کمک کنند و جهاد کشاورزی و امورعشایر اقدامات لازم را برای جا به جایی دام روستاها انجام دهند.

وی با بیان اینکه هشت روستا شهرستان که در معرض سیلاب بوده تخلیه شده است،  افزود: در این باره مناطق بالای 40درصد خطر در معرض سیلاب؛  تخلیه شوند.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی اهالی روستاهای تخلیه شده، گفت: اهالی روستاهای تخلیه شده نگران  اموال خود هستند که در این باره  نیرو انتطامی با همکاری بسیج به مردم این مناطق اطمینان خاطر بدهند که حافظ اموال آنها هستند؛ تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سرقت و اموال آنها بکار بگیرید.

حیدری در ادامه افزود: در این باره از بسیج درخواست می‌شود با کمک نیروی انتظامی یک لایه پوششی برای تامین امنیت روستاها ایجاد کرد و گلوگاه‌های ورودی و خروجی روستاها را کنترل کنند.

وی به اشاره به ممنوعیت جا به جایی اثاثیه توسط هرگونه کامیون و وانت گفت: در ایام نوروز هیچ کسی اجازه جا به جا اثاثیه را ندارد.

حیدری با تقدیر از تلاش‌ها 3ماه دستگاه‌های مختلف عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی سپاه و ارتش برای ترمیم سیل بندهای زاویه‌ها تلاش خود را کردند در حال حاضر شهرستان هیج مشکل در خصوص سیل بندها ندارد.

فرماندار دزفول با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور در دزفول گفت: بازدید  و بررسی معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری از سیل بندها  راهگشا بود.

وی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور از نزدیک شاهد تلاش، ایثار و از خودگذشتگی مسئولان بود که به طور قطع در جلسه وزیران موثر خواهد بود.

فرماندار دزفول گفت: باید شرایط حساس کنونی را درک و برای هرگونه وضعیتی خود را آماده کنیم. مردم فردا 13فرودین روز طبیعت  برای استفاده از طبیعت به حاشیه رودخانه‌ها و جاده‌های ساحلی خواهند رفت در این باره هشدارها به گونه‌ای به مردم داده شود که ایجاد نگرانی نشود.

وی ادامه داد: تمام قایق‌ها و ماشین آلات در نظر گرفته شده و برای امدادرسانی یکجا مستقر شوند.

حیدری با اطمینان خاطر به شهروندان نسبت به آب آشامیدنی دزفول گفت: آب آشامیدنی شهرستان از طریق حلقه‌های چاه تامین می‌شود و هیچ خطری و آلودگی آن را تهدید نمی‌کند.

سرپرست فرمانداری گفت: شرکت‌های گاز، برق و آب و فاضلاب  آمادگی لازم را در شرایط ضروری داشته و  تلاش خود را برای جلوگیری از قطعی این خدمات بکار گرفته تا در بحران سیل  با بحران دیگری در شهرستان مواجه نشویم.

سرپرست فرمانداری دزفول گفت: پلیس راه پل سوم را برای تردد نیروهای امدادی در شرایط بحرانی مدنظر خود قرار دهد تا با مشکلی مواجه نشویم.

معاون خدمات شهری شهرداری دزفول محمد ابوحلاج در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول، ادامه اظهار داشت: 68 خانوار در کمپ نوروزی شهرداری دزفول مستقر هستند.کارخانه آسفالت شهرداری برای استقرار دام‌های سنگین عشایر در نظر گرفته شده است و همچنین اطلاع رسانی و نصب بنرهای هشدارها برای دور شدن از مناطق پرخطر دزفول انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول حجت اله آریایی در ادامه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول اظهار داشت: باتوجه به بارش‌های شدید در شهرستان در این باره حداقل تخریب  را در باقت قدیم نسیت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی افزود: مهمترین دغدغه میراث فرهنگی پل قدیم شهرستان دزفول است  تصاویر و گزارشات پل به صورت روزانه برای استان ارسال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول یوسف پریدار درباره وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده دزفول، اظهار داشت: مشکلی در حوزه درمان در شهرستان نداشته و در حوزه بهداشت،  تیم‌های پزشکی بازدید و هشدارها لازم  را درباره موازین بهداشتی مرتب به روستاهای مناطق سیل زده دزفول گفته شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول منصور نظریان سیاهپوش در ادامه این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت جاده‌ها اظهارکرد و گفت:  طی بازدید با بخشدار در شهرک شهید بهشتی دزفول جاده‌ای که 7کیلومتر زیر آب رفته بود برای کنترل ترافیک و حفظ و جان مردم بسته شد.

وی با بیان  اعلام آمادگی اداره راهداری دزفول و شوش برای بسته پل حمیدآباد، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر در صورت بارندگی  جاده دزفول و شوش پل حمید آباد یک کیلومتر زیر آب خواهد رفت در این باره نیاز است جاده دزفول  و شوش پل حمید آباد برای هرگونه خطر احتمالی بسته شود.

حیدری فرمانداری دزفول در این باره گفت: باتوجه به موقعیت و حساسیت ارتباطی این جاده  مامور گشت راهداری ثابت هم از طرف دزفول و هم از طرف شوش در این محل قرار گیرد و گزارشات دقیق میدانی ارسال شود تا در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار تصمیمات لازمه گرفته شود و نیز دستور بسته شدن جاده صادر شود.

انتهای پیام/ن

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، روح الله بهشتی فرد با اشاره به بارش‌های سیل آسای ۲ روز اخیر در این شهر گفت: بیش از ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی معابر شهری امدادرسانی و آب وارد شده به ۲۰ واحد مسکونی در دزفول توسط آتش نشانان تخلیه شد.

وی افزود: روند امداد رسانی به خودرو‌های گرفتار شده در معابر شهری و تخلیه آب منازل مسکونی برای دومین روز پیاپی در پی بارش‌های اخیر توسط آتش نشانان ادامه داشت.

بهشتی فرد ادامه داد: تماس‌های متعددی از گرفتار شدن خودرو‌ها در سطح شهر و آبگرفتگی منازل مسکونی به سامانه ۱۲۵ این سازمان اطلاع رسانی شد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات از پنج ایستگاه عملیاتی به محل‌های گزارش شده اعزام شدند و به شهروندان امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول به ۲ مورد آتش سوزی کنتور برق سه فاز و ریزش ساختمان قدیمی بدون مصدوم اشاره و اضافه کرد: بلافاصله تیم‌های عملیاتی به محل‌های گزارش اعزام و رفع خطر کردند.

وی می‌گوید: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی دزفول همچون روز گذشته در مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی حضور داشتند و برای رفع مشکلات بوجود آمده چاره اندیشی کردند.

در پی این بارش‌های سیل آسا دبی خروجی سد دز افزایش یافت و دبی رودخانه دز در مقطع شهر دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است از این رو بوستان‌های ساحلی شهر دزفول تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • وعضیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • قطع برق اهواز و آب گرفتگی در پی باران و طوفان شدید
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی