Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد پوشش برفی در کشور رشد داشته و این مساله می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان اظهار کرد: سیلاب اخیر موجب شد میزان ورودی به برخی از سد‌ها افزایش پیدا کند به طوری که در حال حاضر سد بوکان حدود ۱۶۰ میلیون مترمکعب، زاینده‌رود ۱۱۵ میلیون مترمکعب، دوستی ۵۱ میلیون مترمکعب ورودی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سد‌های استان هرمزگان ۲۵ میلیون مترمکعب ورودی داشته‌است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص ورودی سد کوثر گفت: این سد یکی از سد‌های مهم در کشور است و وظیفه تأمین آب پنج استان را به عهده دارد و ذخیره آب آن در سیلاب اخیر به۹۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

حاج رسولی‌ها با اشاره به حجم بالای بارندگی‌ها در کل کشور بیان کرد: بارندگی‌های شدید در برخی استان‌های کشور به ویژه استان‌هایی که در آن‌ها سد‌های مخزنی بزرگ وجود نداشت باعث ایجاد خسارات سنگین شده است.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت سد‌های خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر سد‌های استان خوزستان تقریبا پر شده به گونه‌ای که سد کارون ۹۰ درصد و سد گتوند ۸۸ درصد پر شده است.

وی افزود: در سد کرخه تقریبا حجم نرمال دریافت آب به پایان رسیده و در حال حاضر ذخیره‌سازی آب انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با توجه به اینکه بارندگی‌ها تا یکی دو روز آینده در کشور افراد از رفتن به کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

حاج رسولی‌ها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد پوشش برفی در کشور رشد داشته و این مساله می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سد برف کارون بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روز‌های اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • کم بارشی کماکان گریبانگیر ۱۱ استان
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پس از بارش های اخیر همچنان۱۱ استان درگیر کم بارشی
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است