Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@17:05:38 GMT

توقف اضطراری قطار تهران- اهواز

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۴۶۵۴

توقف اضطراری قطار تهران- اهواز

دوشنبه شب و در شامگاه دوازدهم فرودین پس از بارش شدید باران بود که معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر از توقف قطار تهران-اهواز به علت ریزش کوه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به ریزش کوه در محور ریلی ازنا در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد امروز قطار محور تهران-اهواز که در این مسیر در حال حرکت بود متوقف شد و نیروی‌های امدادی هلال احمر به منظور فراهم کردن اسکان اضطراری برای مسافران در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی عنوان کرد: در پی توقف این قطار، سیصد نفر از مسافران به صورت اضطراری در محل مصلی اراک اسکان داده شدند.

این درحالی است که از قبل مراکز ده‌گانه مختلف اسکان اضطراری در استان مرکزی و شهر اراک با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری مرکزی و به همت شهرداری اراک و جمعیت هلال احمر استان در نظر گرفته شد.

از جمله این مراکز اقامت و اسکان اضطراری در شهرستان اراک، مصلی بیت المقدس اراک بود که از نخستین روز‌های بارش در سطح استان و شهر اراک به عنوان یکی از مراکز اسکان اضطراری مشغول به خدمت رسانی به مسافران بوده است.

ارائه خدمات اسکان اضطراری مصلی اراک از ابتدای نوروز

معاون اجرایی و پشتیبانی ستاد نمازجمعه و مصلی اراک با اشاره به آمادگی مصلی در ایام بارندگی برای اسکان اضطراری مسافران به خبرنگار تسنیم گفت: براساس اعلام قبلی مسئولان درباره وضعیت بارش‌ها و هماهنگی صورت گرفته برای آمادگی مصلی بیت المقدس اراک به منظور اسکان اضطراری مسافران نوروزی ظرفیت و زیرساخت‌های موجود در مصلی برای اسکان اضطراری به کار گرفته شد.

حسن شفیعی بیان کرد: دراین راستا در شامگاه دوشنبه اطلاع داده شد که به سبب بسته بودن مسیر ریلی، مسافران قطار تهران به اهواز به مصلی بیت المقدس اراک منتقل خواهند شد که به منظور ایجاد بستر‌های لازم از جمله آماده سازی خدمات رفاهی و سیستم گرمایشی به سبب سرمای هوا و ورزش شدید باد و درمجموع بستر اسکان راحت و بی‌دغدغه این مسافران فراهم آمد.

وی ادامه داد: این درحالی است که از ابتدای نوروز تا کنون مصلی بیت المقدس میزبان بسیاری از مسافران نوروزی بوده که نیاز به اسکان اضطراری داشته‌اند.

با این حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به حضور مسافران قطار در مصلی بیت المقدس اراک به خبرنگار تسنیم گفت: در پی ریزش کوه و مسدود شدن محور ریلی ازنا ۳۰۰ نفر از مسافران قطار تهران - اهواز در مصلی بیت المقدس اراک اسکان داده شد.

محمد محمدی خاطرنشان کرد: تامین اقلام امدادی اسکان و تغذیه اضطراری از جمله پتو، نان و... توسط عوامل جمعیت هلال احمر شهرستان اراک به منظور تسهیل حضور این مسافران صورت گرفت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: توقف قطار اهواز بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سنجربگی گفت: با برگزاری این مانور‌ها و با بالا بردن توان عملیاتی تیم‌ها و ایجاد انسجام بین اعضا می‌توان پاسخگویی مناسبی برای مقابله با بحران داشت.

او افزود: حضور تیم‌های درمانی در مانور‌های باعث می‌شود نقاط قوت و ضعف را بررسی کنند تا بتوانند در شرایط اضطراری از آمادگی کامل برخوردار باشند و در میدان‌های عملیاتی پاسخگوی نیاز‌های مردم باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: مانور تیم‌های درمان اضطراری در روستای نیر با حضور تیم‌های درمان اضطراری شهرستان‌های بهار و رزن و روستای شوند با حضور شعب فامنین و کبودراهنگ برگزار شد.

سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: افزون بر ۶۰۰ نفر از مردم روستا‌های نیر و شوند از خدمات بهداشتی، درمانی، سلامت محور، پزشکی، مامایی، روانشناسی، پرستاری، بینایی سنجی، تجویز داروی رایگان، کنترل فشار خون، تغذیه و آموزش بهره‌مند شدند.

 

دیگر خبرها

  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم