Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@02:30:11 GMT

سیل به 75 واحد مسکونی و تجاری کنگاور خسارت زد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۵۰۲۲

سیل به 75 واحد مسکونی و تجاری کنگاور خسارت زد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کنگاور اعلام کرد: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل، 75 واحد مسکونی و تجاری این شهرستان آسیب دیده اند.

خیراله خزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی 2 روز گذشته کنگاور بیشترین بارش را در سطح کشور داشته است، اظهار داشت: میزان بارش کنگاور 158 میلی متر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه در صورتی که مدیریت بحران کنگاور تدابیر لازم و پیشگیری های قبلی را انجام نداده بود، الآن به طور قطع دچار خسارت های جبران ناپذیری می شدیم، افزود: با وجود بارش های سنگین در این شهرستان کمترین خسارت را داشته ایم و این موضوع مورد تائید مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز است.
خزایی با اشاره به اینکه به 10 پل ارتباطی خساراتی بین 10 تا 30 درصد وارد شده است، اظهار داشت: زیرساخت های جاده ای روستایی و شبکه فاضلاب برخی از روستاها هم دچار آسیب شده است.
وی با بیان اینکه اولویت کنونی ستاد مدیریت بحران شهرستان کنگاور هدایت و مدیریت بالا آمدن آب رودخانه خرم رود در روستای کوچه است، اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود آب به این روستا و جلوگیری از تخریب پل تاریخی «کوچه» دیواره ای به طول 100 متر در حاشیه رود تعبیه شده که از ورود آب جلوگیری شود.
فرماندار کنگاور در ادامه با اشاره به اینکه 70 واحد مسکونی و دامی روستایی دچار خسارت شده اند، افزود: بارش سنگین برف و سیلابی شدن مسیل ها به پنج واحد مسکونی شهری نیز خسارت وارد کرده و 2 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان نیز دچار آبگرفتگی شده اند.
خزایی در پایان با بیان اینکه به شبکه برق شهرستان مشکل جدی وارد شده است، ادامه داد: هم اکنون در بعضی از نقاط شهر و روستاها دچار قطعی برق و آب هستیم که امیدواریم با تلاش هایی که با تمام توان و جدیت در حال انجام است تا عصر امروز مشکل قطعی حل شود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
8066/7447

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرماندار كنگاور خسارت ناشي از سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد

به گزارش قدس خراسان، سیدرضا عباسی نیشابوری اظهار کرد: سیلاب در گناباد علاوه بر این که به ۲ رشته قنات در روستای "بیمرغ" خسارت وارد کرده، موجب انسداد ۲ راه روستایی در بخش مرکزی شده است که اکنون با تلاش عوامل امدادی مسیرها در حال بازگشایی است.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: کاشمر، بارش ۲۴ میلیمتری باران را تجربه کرد و براساس اعلام فرمانداری فقط برخی معابر دچار آبگرفتگی شده‌اند اما مشکل دیگری در شهرستان گزارش نشده است.

وی گفت: در شهرستان بردسکن، جاده اصلی "درونه" به "طبس" دچار آبگرفتگی شده اما باز است و جاده و "بردسکن" به "عشق آباد" در خراسان جنوبی دچار آبگرفتگی شده و مسدود است.

عباسی افزود: دیروز بارش‌های شدید به مدت حدود ۱۰ دقیقه در تربت جام موجب بروز آبگرفتگی معابر شد اما مشکلی برای روستاهای شهرستان ایجاد نکرد.

سرپرست اداره‌ کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این بارش شدید موجب ّآبگرفتگی و آب افتادگی در برخی منازل مسکونی و مغازه‌هایی شد که پائین تر از سطح خیابان قرار داشتند و بلافاصله هلال احمر و شهرداری به ۱۰ مورد از این منازل و مغازه‌ها امدادرسانی کردند. منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • ۴ شهرستان خراسان رضوی دچار سیلاب و آبگرفتگی شد
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی ‌در شفت