Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر صبح امروز طی ویدیو کنفرانسی که با استان‌های سیل زده لرستان، خوزستان و ایلام داشت، گفت: در حال حاضر دره شهر و ماژیر در استان ایلام در محاصره آب هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: از اولین ساعات امروز ۳ فروند هلیکوپتر مستقر کرده‌ایم تا وسایل مورد نیاز را ارسال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مواد غذایی و نیروی عملیاتی قبل از حادثه در منطقه مستقر بودند گفت: طغیان رودخانه‌ها در روز گذشته سبب شد که منطقه در محاصره آب قرار بگیرد.

پیوندی با بیان اینکه با کمک نیرو‌های مسلح راه ارتباطی برای پلدختر باز شده است، بیان کرد: ۶ هلیکوپتر پرواز کرده‌اند و در حال حاضر در استان ایلام هم ۱۶۰ تیم عملیاتی مستقر هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه هدف ما در این لحظات نجات جان انسان‌ها و جلوگیری از مصدومیت آنهاست، اظهار کرد: تا کنون در پلدختر تلفات انسانی نداشته‌ایم و لازم است که مردم با ارسال کمک‌های خود موجب جبران خسارات وارده شوند.

وی با ابراز امیدواری از این که با اقدام نیرو‌های عملیاتی و ارسال اقلام مورد نیاز مشکلی برای مردم پیش نخواهد آمد، تصریح کرد: در استان لرستان تمرکز ما بر روز پلدختر است و با اقداماتی که صورت گرفته از لحاظ اقلام امدادی و مواد غذایی کمبودی نداریم.

در ادامه رئیس هلال احمر استان لرستان از طریق ویدیو کنفرانس اعلام کرد که از ۵ فروردین عملیات امدادرسانی در ۲۳۰ روستا آغاز شده و در حال حاضر ۱۰ شهرستان دارای مشکل هستند که ۲۳۶ تیم عملیاتی به آن‌ها امداد رسانی می‌کنند.

همچنین رئیس هلال احمر استان خوزستان از طریق ویدیو کنفرانس هم گفت: بیش از ۷۰ روستا را تخلیه کرده‌ایم و احتمالا ۲۷ روستای حاشیه رووخانه‌های دز در معرض آب گرفتگی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر را امداد رسانی کردیم، اظهار کرد: ۱۴۵ تیم امداد رسانی برای کمک به مردم حضور دارند و نیاز بالایی به اقلام امدادی داریم.

رئیس هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه میزان ورودی آب به سد دز بیشتر از خروجی آن است، گفت: خروجی سد دز در حال حاضر ۲ هزار واحد است، ولی ورودی آن عددی برابر ۵ هزار واحد است.

پیوندی در پایان در خصوص کمک‌های نقدی مردم به حساب هلال احمر گفت: تا دیروز ۲۰ میلیارد تومان به حساب هلال احمر واریز شده و ارزش اقلام ارسالی ۸ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ برنامه فرهنگی، امدادی و آموزشی در دشتی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل جعفری عصر سه شنبه در جمع امدادگران شهرستان دشتی اظهار داشت: در حال حاضر هلال احمر شهرستان دشتی در سطح استان رتبه برتر استان دارد.

وی افزود: در طرح نوروزی نیز با تلاش‌های نیروهای امداد و نجات اقدامات ارزشمندی انجام شد.

جعفری بیان کرد: شهرستان در جذب خیرین و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان پیشتاز است.

وی ادامه داد: هلال احمر همواره در کنار مردم است و در مواقع بحران پیشگام است.

جعفری از راه اندازی کاروان سلامت خبر داد و گفت: طرح نذر آب از جمله طرح‌های خوب است که در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: نذر خدمت هم با هدف کمک به اقشار مختلف جامعه در حال انجام است.

جعفری بیان کرد: امسال هم اعتبار خوبی برای ساختمان امداد و آموزشی شهرستان اختصاص داده شده است.

کد خبر 6099879

دیگر خبرها

  • وعده قالیباف به هلال احمر
  • رئیس جمهور مجامع جهانی و وجدان‌های بیدار بشری را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۵۰ برنامه فرهنگی، امدادی و آموزشی در دشتی اجرا می شود
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی