Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:24:34 GMT

راه‌آهن محور‌های شمال و جنوب مسدود اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۵۸۳۸

راه‌آهن محور‌های شمال و جنوب مسدود اعلام شد

خبرگزاری ایسنا: با توجه به مشکل به وجود آمده در یکی از قسمت‌های محور جنوب که ناشی از رانش و ریزش کوه بود و نیز به دلیل طغیان رودخانه سزار و آشفتگی بخشی از خط راه‌آهن در این قسمت، محور راه‌آهن جنوب به گفته سعید رسولی - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران - مسدود اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه منتظر فروکش کردن طغیان رودخانه خواهیم ماند تا ترمیم مسیر آغاز شود، اظهار کرد: موضوع به مسافران قطار‌های خرمشهر و اهواز به سمت تهران و مشهد و بالعکس توسط پیامک اطلاع رسانی شده است و وجه بلیت مسافران مسترد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این قطار مشهد - اهواز که در قم متوقف شده بود با نظر مسافران در یکی از اقامتگاه‌های شهر قم اسکان داده شدند تا پس از فروکش کردن طغیان رودخانه، مسیر بازگشایی و سیر قطار‌ها ادامه یابد.

رسولی با بیان اینکه از وضعیت رودخانه چندان اطمینان نداریم و منتظر فروکش کردن طغیان آن تا بهبود وضعیت مسیر هستیم گفت: در حال حاضر زمان دقیق را نمی‌توانیم اعلام کنیم و همکارانمان با تجهیزات در محل مستقر هستند و به محض بهبود وضعیت موجود، قطار‌ها حرکت خود را آغاز خواهند کرد. علاوه بر این لیست مسافرانی که بلیت تهیه کردند آماده و با پیامک به آن‌ها در خصوص قطار‌های فوق‌العاده‌ای که پس از بازگشایی مسیر در نظر گرفته شدند اطلاع رسانی می‌شود.

راه‌آهن محور شمال مسدود شد

این در حالی است که از صبح امروز نیز راه‌آهن محور شمال به علت طغیان رودخانه تالار سوادکوه و رانش زمین مسدود شد.

رانش شدید راه‌آهن در بلاک زیراب - پل سفید بر اثر طغیان کم سابقه رودخانه تالار سوادکوه در ساعت ۷:۳۰ صبح امروز موجب متوقف شدن مسیر قطار‌ها در محور شمال شده است و نیرو‌های امدادی و فنی راه‌آهن در محل حادثه برای مدیریت بحران و بازگشایی مسیر حاضر هستند.

در همین راستا مسافرانی که سفر آن‌ها لغو شده است می‌توانند با مراجعه به مراکز مجاز فروش بلیت نسبت به استرداد ۱۰۰ درصد بهای بلیت خود اقدام کنند.

با توجه به لغو حرکت تمام قطار‌ها در این محور، به محض بهبود شرایط جوی و ایمن شدن مسیر، قطار‌های فوق‌العاده‌ای به منظور جابه جایی و خدمت رسانی به مسافران در این محور در نظر گرفته می‌شود.

مسافران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص حرکت قطار‌ها و آخرین وضعیت مسیر‌های ریلی با سامانه صدای مسافر به شماره تلفن ۵۱۴۹-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: راه آهن راه آهن شمال راه آهن جنوب طغیان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم از نزدیک شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. 

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است. 

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • محور کندوان از بالای طویر مسدود می شود/ ترافیک سنگین مسیر جنوب
  • اطلاعیه انفجار و مسدودی مسیر در جیرفت
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • (ویدئو) طغیان شدید رودخانه‌های فصلی در امارات بعد از بارش سنگین امروز صبح