Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) در بیانیه ای نهایی شدن قرارداد میلیارد دلاری ریاض و لاکهید مارتین را تایید کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، وزارت دفاع آمریکا از امضای قرارداد چند میلیارد دلاری با عربستان به منظور تولید و ارائه سامانه‌های پدافند موشکی «تاد» خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، شرکت «لاکهید مارتین» بزرگ‌ترین شرکت تسلیحاتی آمریکا از وزارت دفاع این کشور مجوزی برای فروش موشک‌های رهگیر تاد به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار را دریافت کرده که براساس آن می‌تواند این تسلیحات را در اختیار برخی از کشور‌ها از جمله عربستان سعودی قرار دهد.
وزارت دفاع آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای خبر اعطای این مجوز به لاکهید مارتین را تایید کرد.
همچنین در این بیانیه آمده است، ریاض ۱.۵ میلیارد دلار از مجموع ۲.۴ میلیارد دلار هزینه کل این قرارداد را پرداخت خواهد کرد. ضمن این که شماری از این سامانه‌ها هم اکنون آماده بوده و به زودی به عربستان ارسال خواهند شد.
خبر نهایی شدن این قرارداد در حالی اعلام می‌شود که پس از قتل وحشیانه «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول و فشار‌های بین المللی به دلیل جنایات جنگی عربستان در یمن، برخی از کشور‌ها فروش تسلیحات به عربستان را قطع یا تعلیق کرده اند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا عربستان قرارداد پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد