Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اقلیدِ فارس گفت: درباره حوادث اخیر باید با تمامی افرادی که به هر نحوی قصور یا تقصیری متوجه آن هاست، برخورد شود و مردم باید نتیجه این برخوردها را ببینند؛ نکته مهم دیگر این است که برخوردهای مذکور نباید مشمول مرور زمان شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین افضلی نماینده مردم اقلیدِ فارس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با اعلام این مطلب که بررسی وضعیت مدیریت بحران کشور از اقدامات اصلی نمایندگان در نخستین جلسات کاری مجلس خواهد بود اظهار داشت: بخشی از مشکلات در این حوزه البته به دلیل تجربه چندین ساله خشکسالی است؛ پس از این خشکسالی‌ها کشور با حجم ناگهانی باران مواجه شد و طبعا بروز بخشی از مشکلات، اجتناب ناپذیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی با تصریح بر این که بخشی از مشکلات اخیر کشور کاملا قابل پیش‌بینی بود افزود: ما بارها با این حوادث مواجه شده‌ایم و همواره این مشکل و سوال وجود داشته است که ادارات مختلف چگونه باید تحت یک مدیریت واحد به سرعت برای مهار بحران وارد عمل شوند؛ این یک اشکال بزرگ است.

وی با تاکید بر این که لازم است علل بروز این معضل که دستگاه ها نمی‌توانند به درستی بحران را مدیریت کنند، به دقت مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار کرد: درباره حوادث اخیر باید با تمامی افرادی که به هر نحوی قصور یا تقصیری متوجه آن‌هاست، برخورد شود و مردم باید نتیجه این برخوردها را ببینند؛ نکته مهم دیگر این است که برخوردهای مذکور نباید مشمول مرور زمان شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که عدم برخورد با مقصران حوادث اخیر سبب تکرار این دست حوادث خواهد شد گفت: تمام نهادها و افراد مرتبط در بخش های مختلف اعم از کشاورزی، عمرانی و امنیتی باید تمام قد در این زمینه وارد عمل شوند.

افضلی با یادآوری سخن تاییدنشده منتسب به برخی از کارشناسان مبنی بر این که ایران وارد یک دوره ترسالی شده است گفت: من هنوز به لحاظ علمی نمی‌توانم بر این مساله صحه بگذارم اما رد کردن آن نیز چندان ساده نیست.

وی افزود: اگر این گزاره درست باشد، ما دائما شاهد این دست بحران ها خواهیم بود؛ از طرفی بحران های اخیر به طور مثال نشان داد که بسیاری از پل‌ها، کشش عبور حجم بالای آب را ندارد و در ساخت و سازها نیز سهل انگاری‌های قابل توجهی صورت گرفته و اصول ایمنی در این حوزه جدی گرفته نشده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات ساخت و ساز برخی بناها در نواحی حادثه خیزبیان کرد: متخلفان در این زمینه افزون بر خود به دیگران نیز آسیب جانی و مالی می‌زنند و ما نباید به سادگی از حقوق مردم بگذریم.

افضلی حوادث اخیر را بهترین فرصت برای پاسخگو کردن مسئولان دانست و گفت: علیرغم آن که حوادث اخیر آسیب های زیادی به کشور وارد کرد اما می توان از این فرصت به عنوان یک کلاس درس بهره برد تا بتوان از تکرار این حوادث در کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر

به گزارش همشهری آنلاین، بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره جزئیات حوادث ترافیکی هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که گذشت ۲۳۳ حادثه ترافیکی به سازمان اورژانس کشور اعلام شد که به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر و کشته شدن ۶۲ نفر انجامید. در این بازه زمانی ۱۱۱۷ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین ۲۰۰ نفر در محل درمان شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره استان‌هایی که در هفته گذشته دارای بیشترین حوادث ترافیکی بودند نیز گفت:‌ در استان سیستان و بلوچستان ۲۲ حادثه با ۱۲۴ مصدوم و ۲ فوتی، در استان فارس ۲۰ حادثه با ۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی و در استان تهران ۱۸ حادثه با ۷۹ مصدوم و ۶ فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۱ حادثه در حوزه حمل و نقل عمومی داشتیم که ۱۰۸ مصدوم و ۲ کشته بر جای گذاشت. همچنین در حوزه حوادث تریلی و کامیون‌ها ۱۰۱ زخمی و ۲۱ کشته اعلام شده است. در حوزه تصادفات وانت‌بارها نیز در این هفته ۷۲ زخمی و ۴ کشته داشتیم.

یکتاپرست گفت: ۱۵ حادثه در مورد تصادفات موتورسیکلت‌ها به ثبت رسید که ۵۶ نفر زخمی داشت و ۳ نفر نیز کشته شدند.

وی با اشاره به مهم‌ترین حادثه ترافیکی هفته گذشته افزود: در ۱۳ اردیبهشت ماه یک دستگاه سمند با یک دستگاه خودرو سوزوکی تصادف کرد که این حادثه در تبریز ۴ کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در هفته گذشته ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی به ثبت رسید که مهم‌ترین آن حادثه حریق یک لنج در جزیره هرمز بود که باعث فوت ۳ نفر و زخمی شدن ۶ نفر شد.

کد خبر 849559 منبع: ایسنا برچسب‌ها تعطیلات اورژانس حوادث ایران تصادف

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • یک هفته با ۶۲ کشته | مصدومیت ۱۳۱۷ نفر در تصادفات ۷ روز اخیر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی