Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:56:53 GMT

آمریکا با تحریم تولیدکنندگان نفت بدنبال کنترل بازار است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۶۶۲۶

آمریکا با تحریم تولیدکنندگان نفت بدنبال کنترل بازار است

مسکو - ایرنا - رئیس علمی باشگاه سیاسی والدای روسیه با بیان اینکه آمریکا اکثر تولیدکنندگان بزرگ نفت را تحریم کرده است، اعلام کرد: ایالات متحده می خواهد از این طریق نبض بازار جهانی نفت را در دست بگیرد و اوپک را به کنترل خود درآورد.

«فئودور لوکیانف» که عضو هیات رئیسه سازمان غیردولتی «شورای سیاست خارجی روسیه» است روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از تولیدکنندگان عمده نفت همچون عربستان سعودی، آمریکا را در این عرصه همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صاحبنظر روس گفت: برای اینکه نقشه آمریکا درباره بازار جهانی نفت خنثی شود باید تلاش ها برای مقابله با تحریم ها مضاعف و همکاری در این زمینه سازمان یافته تر شود.
وی ادامه داد: هرچند بخش خصوصی می تواند در این عرصه مشارکت گسترده داشته باشد اما بخش دولتی باید پیشگام شود.
رئیس علمی باشگاه سیاسی والدای روسیه در تشریح این دیدگاه خود گفت: بخش خصوصی به منافع خود بویژه منفعت های کوتاه مدت که در آینده نزدیک از سرمایه گذاری کلان به دست می آید بیشتر توجه می کند اما بخش دولتی نگاه استراتژیک به مسائل و رویکردها دارد.
کارشناس روس همچنین معتقد است که ایران، روسیه، ونزوئلا، چین، هند و کشورهای دیگر خارج از دایره کنترل آمریکا باید ساختار همکاری های خود را گسترش دهند.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش های این کشورها باید بر مقابله با تحریم های آمریکا استوار شود و حمایت های دولتی از طرح های استراتژیک گسترش یابد.
لوکیانف راه دیگر مقابله با تحریم های آمریکا را همکاری کشورهای غیر غربی در عرصه فناوری های پیشرفته به ویژه در زمینه های مهمی همچون انرژی، پتروشیمی و صنایع مادر همچون ذوب آهن و متالورژی خواند.
وی تصریح کرد: موسسات علمی و دانشگاهی این کشورها باید جایگاه بالایی در همکاری های پژوهشی و پیشرفت ساختار اقتصادی دانش بنیان بدست آورند.
کارشناس روس گفت: فقط در این صورت می توان بر محدودیت های هدفمند اعمال شده از سوی آمریکا که استراتژی جدید این کشور برای استعمار کشورهای دیگر است، غلبه کرد.
وی افزود: ایران و روسیه در این عرصه شرکای نزدیک هستند و من معتقدم که همکاری های ایران و روسیه تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نمی گیرد و هیچ مساله ای نمی تواند مانع گسترش همکاریهای دو کشور شود.
این صاحبنظر روس با بیان اینکه در مجموع تحریم ها نمی توانند جلوی توسعه روابط ایران و روسیه را بگیرند، ادامه داد: تحریم ها برای تهران و مسکو مشکلاتی را بوجود آورده است اما این مساله باعث شده تا دو کشور برای غلبه بر تحریم ها، به فکر اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم و سنجیده بیفتند.
باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» که لوکیانف ریاست علمی آن را برعهده دارد، سال 2004 به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین المللی غربی تاسیس شده است.
این باشگاه سیاسی با جذب همکاری بیش از 60 کشور جهان نشست های خود را سالانه و منظم برگزار می کند و به عنوان گردهمایی بین المللی ارایه کننده دیدگاه های مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بهانه جدید دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو اعلام کرد که اتهامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نفرت‌انگیز و بی‌اساس است

دیروز چهارشنبه دولت آمریکا تحریم هایی را علیه نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه و همچنین تعدادی از موسسات، شرکت ها و مقامات آنها اعمال کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح اعمال این تحریم‌های جدید بدون ارائه سند و مدرکی اعلام کرد که «روسیه ظاهراً از ماده سمی کلروپیکرین در اوکراین استفاده کرده است»

به نوشته اسپوتنیک وزارت خارجه آمریکا همچنین از توجه به حقایق متعدد دربارهاستفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای مسلح اوکراین خودداری می کند.

کد خبر 6094882

دیگر خبرها

  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد