Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@13:18:30 GMT

سبزه ها و ماهی های قرمز را در رودخانه ها رها نکنید

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۶۷۵۴

سبزه ها و ماهی های قرمز را در رودخانه ها رها نکنید

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از شهروندان و گردشگران خواست، در روز سیزده بدر سبزه و ماهی قرمز سفره هفت سین را در رودخانه ها و تالاب ها رها نکنند.

محمد رضا روشنی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مردم، ماهی قرمز و سبزه های سفره هفت سین را در روز طبیعت در رودخانه ها رها می کنند و این اقدام، حیات آبزیان را با خطر رو به رو و جریان آب را مختل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: عمر ماهی های قرمز در تنگ آب اندک است اما هنگام رهایی آنها در زیستگاه های طبیعی میزان عمر و ماندگاری آنها را افزایش می دهد و به ماهی های مهاجم تبدیل می شوند.
روشنی بیان کرد: ماهی های قرمز از تخم ماهی های بومی تغذیه کرده و باعث نابودی قسمتی از آبزیان می شوند و حوضچه های پارک های شهر یا حیاط خانه ها بهترین محل برای رهاسازی ماهی قرمز است.
وی ادامه داد: سبزه های سفره هفت سین باید روی خاک انداخته یا برای تبدیل به کود آلی در زمین دفن شود و با این کار از آلودگی آب رودخانه ها و تالاب ها جلوگیری خواهد شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: 700 کیسه زباله در بین گردشگران توزیع شد و ماموران یگان حفاظت محیط زیست در روز طبیعت برای پایش نقاط گردشگری آماده باش هستند و در این روز باید همگان از طبیعت حفاظت کنیم.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سبزه و ماهي قرمز گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ملاقات با مردم ضمن استماع مشکلات و درخواست‌های مراجعان، دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات آنان صادر کرد. در سلسله برنامه‌های ملاقات مردمی علی سلاجقه با هدف رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم با اقشار مختلف مردم از استان‌های مختلف کشور دیدار و ضمن قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات آنان به صورت موردی دستورات مقتضی صادر شد.

در سفرهای استانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سال گذشته نیز ملاقات‌های مردمی به منظور پاسخگویی و دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان صورت گرفته است.

متقاضیان برای هماهنگی جهت دیدار با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست می‌توانند در روزهای کاری از ساعت ۸ تا ۱۶ با شماره تلفن ۸۸۲۴۱۶۶۵ تماس حاصل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • صید ماهی بدون پروانه در آستارا ممنوع!
  • صید ماهی در این شهر ممنوع شد
  • صید ماهی بدون پروانه در این شهر ممنوع شد
  • این کنسروهای رب و تن ماهی را مصرف نکنید
  • برای حفاظت از جنگل‌های ایلام همه پای کار بیایند
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • ملاقات مردمی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • حفاظت از حیات وحش، رسالت همه ایرانی‌ها
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود