Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@12:26:17 GMT

سیل بخش هایی از چالوس را تخریب کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۶۷۶۶

سیل بخش هایی از چالوس را تخریب کرد

فرماندار شهرستان چالوس گفت : بارندگی شدید روز گذشته به همراه طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در منطقه، به بخش هایی از این شهرستان خسارت زد.

محمدناصر زندی  افزود : براساس مشاهدات و گزارش های رسیده ، سیل سبب آب بردگی بخشی از زمین های کشاورزی ، تخریب جاده و مسدودن کردن یک راه روستایی ، شکستگی تعدادی از تیرک های برق در مناطقی از این شهرستان بویژه مرزن آباد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نیروهای امدادی و ترابری با شدت گرفتن باران در منطقه حاضر بودند ، اظهار داشت : اگر در بعد پیشگیری با همراهی نیروهای ستاد مدیریت بحران و مردمی این موضوع مدیریت نمی شد سیل خسارت های جبران ناپذیری به زیرساخت ها ، تاسیسات زیربنایی ، زمین های کشاورزی و نیز زندگی مردم این شهرستان وارد می کرد.
فرماندار چالوس گفت : با تشکیل نشست های مختلف ستاد مدیریت بحران از روزهای گذشته ، تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان آمادگی لازم در بعد پیشگیری از این بلای طبیعی را داشتند ، به نحوی که از عصر دیروز در پی تشدید بارندگی و طغیانی شدن رودخانه چالوس ، بالا آمدن سد سیاه بیشه و نیز سد انحرافی چالوس تمامی این نیروها در صحنه حضور داشتند.
زندی افزود : به محض برآورد میزان خسارت های وارده ناشی از سیل ، برای اطلاع رسانی در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به گل آلودگی آب رودخانه چالوس از روستائیان و شهروندان بخش مرزن آباد خواست حتی المقدور در این روزها آب آشامیدنی را بجوشانند و یا آنکه از آب معدنی استفاده کنند تا خدای ناکرده مبتلا به بیماری نشوند.
بخش مرزن اباد با بیش از 100 روستا و یک شهر در مسیر جاده کندوان و فاصله حدود 30 کیلو متری جنوب شرقی چالوس قرار دارد.
فرماندارچالوس به ریزش سنگ در جاده چالوس واقع در پیچ آئینه اشاره کرد و ادامه داد : هم اکنون نیروهای راهداری مشغول پاکسازی این مسیر هستند و درپی پایداری هوا سعی می شود این مسیر تا پایان امروز به روی مسافران بازگشایی شود .
هم اکنون آب و هوای شهرستان چالوس نیمه ابری و دما 13 درجه بالای صفر است.
شهرستان چالوس با جمعیتی دست کم 130 هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد ./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

دیگر خبرها

  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • چالوس یک طرفه شد
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر