Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@17:52:54 GMT

مدیریت بحران لرستان در اغما؛ آمار کشته‌شدگان سیلاب چند نفر است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۶۹۴۳

مدیریت بحران لرستان در اغما؛ آمار کشته‌شدگان سیلاب چند نفر است؟

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: طی روزهای گذشته گزارش‌های مردمی و اظهارات مسئولان شهرستانی حکایت از مرگ تعدادی از لرستانی‌ها در شهرستان‌های مختلف استان ازجمله دلفان، پلدختر، کوهدشت، چگنی، الیگودرز و … است؛ بااین‌حال همچنان آمار نهایی در این زمینه اعلام‌نشده است.

این در حالی است که طی روزهای اخیر آمار تلفات سیل به‌صورت متغیر در رسانه‌ها اعلام می‌شود و هنوز جمع‌بندی از تعداد کشته‌شدگان سیل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگویی با مهر اظهار داشت: متأسفانه دو نفر در کوهدشت به دلیل سیلاب جان خود را از دست دادند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

حمید کشکولی فرماندار الیگودرز هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جان باختن زن و شوهر الیگودرزی در جریان سیلاب اخیر، اظهار داشت: این زن و شوهر در حریم رودخانه در حال سنگ چینی برای جلوگیری از ورود سیلاب به خانه خود بودند که در اثر طغیان رودخانه، در رودخانه غرق شدند.

فرماندار شهرستان چگنی هم پیش‌ازاین از غرق شدن یک مرد ۵۰ ساله در رودخانه بخش «شاهیوند» خبر داد.

برخی رسانه‌های استان هم اعلام کرده‌اند که روز گذشته بر اثر سیلاب شدید و طغیان رودخانه‌های محلی، یک نفر در روستای ایران شاهی منطقه «خاوه» دلفان غرق شد. پیش‌ازاین هم یک نفر در سیل مرگبار شهر نورآباد غرق شده بود. هنوز این آمار از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.

دهم فروردین‌ماه هم معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد از سقوط یک مادر و فرزند به درون رودخانه خرم‌آباد خبر داد و گفت: در این حادثه پسربچه ۴ ساله غرق شد.

سید حبیب‌الله موسوی بخشدار معمولان هم روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک مرد ۵۸ ساله به نام حاجی شاکرمی فرزند سوخت زار در جریان سیل جان خود را از دست داد.

این اخبار همه به‌صورت جزیره‌ای و جسته‌وگریخته توسط مسئولان شهرستانی اطلاع‌رسانی شده است، این در حالی است که سیروس ابراهیمی نماینده ویژه استاندار لرستان در شهرستان سیل‌زده پلدختر گفته است: هیچ‌کسی آمار و ارقامی ندارد، نمی‌توانیم قاطعانه بگویم که تلفات داشته‌ایم یا نداشته‌ایم.

به‌هرحال باید منتظر ماند و دید مسئولان امر کی در این زمینه جمع‌بندی و اظهارنظر می‌کنند.

کد خبر 4580452

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق سیل زده کشور پلدختر استانداری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت جوی آسمان مازندران اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از ظهر چهارشنبه تا ظهر پنج‌شنبه با تقویت سامانه بارشی بارندگی در استان گسترش پیدا می‌کند. وی با بیان اینکه این سامانه کل استان را فرامی‌گیرد، افزود: کاهش دید، صاعقه، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی، آب‌گرفتگی معابر و افزایش حجم آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی محسوب می‌شود‌.معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اعلام اینکه از بعدازظهر پنج‌شنبه از ناپایداری آسمان استان کاسته می‌شود، اضافه کرد: طی روزهای جمعه تا یک‌شنبه شاهد جوی پایدار همراه با افزایش دما در استان هستیم که این افزایش دما در روزهای آینده محسوس خواهد بود.حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: باتوجه به شدت بارش‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و افزایش حجم آب رودخانه‌ها بر پرهیز از اسکان درحاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها و مناطق مرتفع تاکید شد. وی با تاکید بر پرهیز از برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز استان مازندران، افزود: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان خودداری کنند.مدیرکل مدیریت بحران مازندران به مواج شدن دریای خزر اشاره کرد و گفت: دامداران هم دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع، فضای باز و به مناطق امن هدایت کنند.مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اعلام اینکه نیرو‌های خدماتی و امدادی با تجهیزات آماده خدمات‌رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی هستند، تصریح کرد: صاحبان سالن‌های پرورش گل و گیاه و پرورش دام و طیور نسبت به انجام تدابیر و اقدام احتیاطی لازم اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی در این استان‌ها برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد