Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@23:28:51 GMT

آخرین وضعیت سیل در ایلام، خوزستان و لرستان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۷۴۷۹

آخرین وضعیت سیل در ایلام، خوزستان و لرستان

از ۵ فروردین ۲۳۳ روستا و ۱۱ هزار و ۱۸۰ نفر توسط هلال احمر اسکان داده شدند. پیش از بروز سیلاب و بسته شدن راه‌ها در برخی مناطق مجموعا ۳۶ تیم عملیاتی در این مناطق حضور پیدا کرده بودند. پس از اینکه در شب گذشته دسترسی به پلدختر برقرار شد بلافاصله تیم‌های عملیاتی دیگری متشکل از ۴۵ امدادگر دوره دیده و با تجربه به منطقه اعزام شدند و کار ارزیابی را از همان شب گذشته آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان خوزستان نیز، ۷۰ روستا در شهرستان‌های در معرض سیل و همین طور ۲۷ روستا که در معرض سد دز بودند و احتمال آبگرفتگی وجود دارد تخلیه شد. تمام سالن‌های ورزشی و مدارسی که برای تعطیلات نوروز تجهیز شده بودند در اختیار جمعیت هلال احمر برای اسکان اضطراری قرار گرفت. تاکنون ۱۵ هزار و ۳۱۸ نفر اسکان داده شدند و به ۳۰ هزار نفر هم امدادرسانی شده است که این کار‌ها با ۱۴۵ تیم و ۶۸۵ امدادگر صورت گرفت.

در استان کرمانشاه، سیل تلفات جانی به جا نگذاشت به جز یک مورد در یکی از روستا‌های سرپل‌ذهاب؛ در ۷۶ روستا در سطح استان که در معرض خطر بودند امدادگران حضور پیدا کردند و ۳۸ روستا کاملا تخلیه شد. ۱۲۷ سالن سرپوشیده قبل از وقوع سیل تجهیز شدند، همچنین مدارس و مساجد هم آمادگی لازم برای اسکان اضطراری را دارند. ۱۵۸ تیم عملیاتی جمعیت نیز با پشتیبانی امدادی هوایی و تیم‌های تخصصی سیلاب مشغول امدادرسانی هستند.

در استان ایلام، توان عملیاتی جمعیت هلال‌احمر بیشتر در دو شهرستان درهشهر و سیوان متمرکز است. امکانات و تجهیزات کامل در این مناطق دپو شده و هماهنگی‌ها برای اسکان اضطراری صورت گرفته است. از دیروز در درهشهر ۱۶۸ نیروی امدادی مستقر هستند. از دیروز این افراد ۱۰۰ خانه را از آب تخلیه کردند و همچنان مشغول هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وقوع سیل ایلام خوزستان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمال صالح زاده با اعلام این خبر گفت:این محور در محدوده شهرستان شادگان به علت بارش شدید و افتادن ۱۶ دکل برق فشار قوی مسدود شده بود.

وی افزود:با تلاش عوامل امدادی و عملیاتی از جمله راهداری، پلیس راه، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دکل‌های دچار حادثه جمع آوری و مسیر بازگشایی شد.

فرماندار شادگان اظهار کرد:هم اکنون تردد در محور بندر امام خمینی به آبادان برقرار و تردد در حال انجام است.

صالح زاده بیان کرد:همچنین برق منطقه که به علت افتادن دکل‌ها قطع شده بود برقرار و نیرو‌های عملیاتی در حال تعمیر دکل‌های دچار حادثه شده هستند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارش ها در ایلام
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • گزارش تسنیم از آخرین وضعیت آبگرفتگی در دزفول
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق