Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرمانداری شهرستان درود، جلسه مدیریت بحران شهرستان درود تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی شامگاه دیروز در جلسه ستاد مدیریت بحران، بر لزوم مدیریت سیلاب ها و کاستن از خسارات ناشی از بارندگی های اخیر در روستاها و شهرهای استان لرستان، با همکاری همه دستگاه ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از تلاش و اتحاد نیروهای خدمتگزار در شهرستان دورود گفت: امیدوارم که سال خوبی را مردم لرستان و نظام جمهوری اسلامی داشته باشد و بتوانیم تهدیدات دشمنان را پشت سر بگذاریم. واقعیت است که اگر در برابر بحران ها با هوشیاری و برنامه ریزی روبرو شویم، می توانیم از فرصت این رویدادها استفاده کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برنامه من این بود که به دلیل احتمال بروز بحران در خوزستان به آنجا سفر کنم و با توجه به اخبار تصمیم گرفتم به استان لرستان هم سر بزنم و اگر کاری از دست من بر می آید، به شما کمک کنم.

رضایی با تاکید بر لایروبی منظم رودها و آبراه ها در کشور، اظهار داشت: امشب تا فردا، با همه ظرفیت در صحنه باشید تا بتوانیم این موج را هم پشت سر بگذاریم. کارهای ضرب الاجلی و درازمدت را تفکیک کنید و به نتیجه برسید. با این سیلاب، مطالعات و زیرساخت ها باید بازنگری شوند. اسکان مردم و تعمیر خانه‌‌های خسارت دیده را هم در اولویت بگذارید تا غم و غصه ای برای مردم ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اجرای عدالت منطقه ای و احقاق حق مردم استان های مختلف در تخصیص منابع آبی تصریح کرد: گزارش‌‌های شما را گرفتم و حتما پیگیری می کنم که کارها عملیاتی شود و ان‌‌‌شاالله، درس بگیریم تا این آسیب‌‌ها دیگر تکرار نشود. در امور اطلاع رسانی، باران های خطرناک، باید ویژه تر اعلام کرد و هواشناسی با اصلاح رویه و آئین‌‌نامه‌‌های خود، احتمال سیل را با رتبه بندی و اعلام میزان خطر به مردم هشدار دهد. در شرایطی که سیل خطرناک در راه است، نحوه مقابله دستگاه ها و اطلاع رسانی به مردم باید متفاوت باشد. هر درجه ای از بحران، آمادگی خاص خود را طلب می‌کند.

در این جلسه خانم فریبا بهاری، فرماندار دورود، با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ستاد مدیریت بحران شهرستان، به آماده باش همه نیروها و تشکیل کمیته های مختلف در این فرمانداری اشاره کرد.

بنا بر گزارش کمیته های اسکان، شهری، اطلاع رسانی ، لجستیک، انتظامی و امنیتی در شهرستان درود، ۴۰مدرسه، ۱۴ مسجد و حسینیه و ۹۰۰چادر برای اسکان سیل زدگان و ساکنین مناطق پرخطر در نظر گرفته شده است و بیش از ۳۰ هزار نفر با اطلاع رسانی نیروهای مسلح و بسیجیان، از مناطق حادثه خیز شهرستان دورود جابجا شده اند.

همچنین نماینده ویژه استانداری لرستان، به شناسایی نقاط آسیب پذیر در این شهرستان و تدابیر صورت گرفته در خصوص سد مروک و محوربندی عملیاتی در مرکز و روستاهای این شهرستان برای کاهش آسیب های ناشی از طغیان رودهای منطقه اشاره کرد.

همچنین مجید کیانپور، نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ضمن خوش آمدگویی به رضایی گفت: حضور شما قوت قلب مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان خواهد بود.

وی افزود: ما از ناحیه سد مروک اطمینان خاطر داریم اما نگرانی ما از روان آب های دشت سیلاخور است. خوشبختانه تا این لحظه خسارت جانی گزارش نشده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 سیل مجلس شورای اسلامی مسجد نظام جمهوری اسلامی نماینده مردم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن جهانیان عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از پل سوخته سرا اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذارشده بود در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

جهانیان با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت های دولت مردمی است، گفت: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیازهای اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: فعال کردن اقتصاد روستا یکی از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است و باید با برنامه ریزی اصولی روند مهاجرت معکوس جوانان روستا فراهم شود.

وی در ادامه گفت: طی یک سال گذشته ده ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

کد خبر 6093477

دیگر خبرها

  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان