Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:19:29 GMT

امدادرسانی از طریق خطوط ریلی به مناطق سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۸۲۶۰

امدادرسانی از طریق خطوط ریلی به مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حشمت الله ملکی با اشاره به نقش ارزشمند پلیس راه‌آهن در خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی ۹۸ اظهار داشت: در دور اول سفر مسافران با آرامش به مقصد خود رهسپار شدند؛ پلیس راه‌آهن آمادگی کامل برای برقراری نظم و امنیت هموطنان در موج بازگشت به مقصدشان را دارد.

وی افزود: پلیس راه‌آهن در راستای پیشگیری از وقوع جرایم ضمن پوشش انتظامی در ایستگاه‌های راه‌آهن و مسیر خطوط ریلی در داخل قطارها نیز برای آرامش مسافران پیش‌بینی های لازم را اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس راه‌آهن کشور با اشاره به حضور پررنگ پلیس در ایستگاه‌های راه‌آهن، قطار و … ادامه داد: گشت‌های خودرویی و موتوری پلیس راه‌آهن در حاشیه ایستگاه‌ها و مسیر خطوط ریلی برای پیشگیری از وقوع جرایم در سراسر کشور انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: برای رصد دقیق ایستگاه‌ها و مسیرهای تردد مسافران، قرارگاه فرعی نوروزی ابوذر در ستاد فرماندهی پلیس راه‌آهن به طور ۲۴ ساعته فعال است.

سرهنگ ملکی با اشاره به بارش‌های سیل‌آسای اخیر در چند منطقه از کشور که باعث به وجودآمدن خسارات جانی و مالی تأسف باری شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده اعلام کرد: کارکنان پلیس راه‌آهن در کنار مأموریت اصلی خود از همان ابتدای حادثه اقدام به کمک‌رسانی به سیل‌زده‌ها و مسافران نوروزی را در دستور کار خود قرار دادند و این روند ادامه دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به پشتیبانی همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی از مناطق سیل‌زده تاکید کرد: تمهیدات لازم از طریق مسئولان راه‌آهن برای امدادرسانی از طریق خطوط ریلی به مناطق سیل‌زده اتخاذ شده است.

کد خبر 4580552

منبع: مهر

کلیدواژه: امداد رسانی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران

تین نیوز

شماری از آگاهان امور اقتصادی افغانستان می گویند که این کشور می تواند خط آهن قزاقستان را که از طریق این کشور به جنوب آسیا وصل می شود، از طریق اسلام قلعه به خط آهن ایران وصل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان به تازگی با سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان درمورد احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کرد.

اکنون این موضوع مطرح است که ایجاد این شبکه خط آهن چه اهمیتی برای افغانستان و کشورهای منطقه دارد؟ و افغانستان چه سودی از آن می برد؟

شبیر بشیری آگاه امور اقتصادی در این ارتباط، گفت: افغانستان بدنبال گسترش تجارت دوجانبه با کشورهای همسایه و منطقه و همچنین گسترش شبکه حمل و نقل و ترانزیت افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی با کشورهای همسایه و منطقه است.

بشیری با بیان اینکه حکومت سرپرست افغانستان و بخش خصوصی افغانستان از ایجاد این شبکه راه آهن استقبال می کنند، اظهار داشت: با تطبیق این شبکه خط آهن، افغانستان بر اساس موقعیت ژئوپلیتیک که در منطقه دارد می تواند نقش استراتژیک را بازی کند و آسیایی مرکزی را به آسیایی جنوبی وصل کند.

این آگاه امور اقتصادی گفت: با ایجاد این خط آهن، ترانزیت و حمل و نقل تجارتی ایجاد می شود و افغانستان نقش پل ارتباطی میان آسیای مرکزی و آسیایی جنوبی را به خوبی ایفا می کند.

بشیری خاطرنشان کرد: در صورت محقق شدن این ایده تجارتی و حمل و نقلی، منافع اقتصادی زیادی عاید افغانستان و کشورهای منطقه خواهد شد.

در همین حال، آذرخش حافظی آگاه امور اقتصادی گفت: افغانستان به عنوان یک کشور محصور در خشکی به انواع مختلف حمل و نقل زمینی نیاز دارد و ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا نقش ترانزیتی افغانستان را ارتقا بخشیده و حمل و نقل را تسهیل می کند.

حافظی افزود: ایجاد این شبکه برای رونق اقتصادی و ارایه بهتر خدمات، بالا رفتن نقش ترانزیت افغانستان اثر مثبت دارد و درعین حال و برای همگرایی منطقه ای مفید می باشد.

این آگاه امور اقتصادی افزود: ایجاد خط آهن قزاقستان از طریق افغانستان به جنوب آسیا، سبب گسترش مناسبات تجارتی، صنعتی و خدماتی میان آسیایی مرکزی و آسیایی جنوبی و سایر کشورهای منطقه می شود.

وی تصریح کرد: ما با جمهوری اسلامی ایران خط آهن از طریق اسلام قلعه را داریم و می توانیم خط آهن قزاقستان را که خاک افغانستان را به جنوب آسیایی وصل می کند، به جمهوری اسلامی ایران هم وصل کرده و این پروژه بزرگ اقتصادی را محقق کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس