Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق آخرین خبرها از وضعیت سیل و امدادرسانی از پلدختر 39 نفر از مردم این شهرستان که در سیل گرفتار شده بودند از محاصره سیل نجات یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک بر اثر بارش های شدید باران و سیلاب تعدادی از شهرهای استان لرستان از جمله پلدختر دچار وضعیت بحرانی شدند به طوری که روز گذشته راه دسترسی پلدختر، آب، برق و گاز این شهرستان نیز بر اثر شدت بارشها قطع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما در همان ابتدا کمک و امداد رسانی ها آغاز شد و شب گذشته به محض فروکش کردن باران و مساعد شدن شرایط جوی کمک های هوایی توسط بالگردها آغاز شد.

 

رئیس اورژانس کشور در این راستا اظهار داشت: از صبح امروز اورژانس هوایی خود را به پلدختر رساند و تاکنون 39 نفر از کسانی که در محاصره سیل بودند را به پادگان‌ها و مناطق امنی که سپاه اعلام کرده منتقل کرده‌اند.

 

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا ظهر امروز تمام کسانی که در محاصره سیل هستند از منطقه خارج و به مناطق امن منتقل شوند.

 

همچنین اولین ارتباط تلفنی با پلدختر برقرار شد و لحظاتی قبل با بازسازی برخی از خطوط و رفع مشکلات ارتباطی،اولین ارتباط تلفنی با شهرستان پلدختر برقرار شد.

 

گفتنی است از اولین لحظات صبح فردا نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمامی تجهیزات و امکانات خود برای امداد رسانی به مردم سیل زده منطقه وارد شهرستان پلدختر و روستاهای این شهرستان و شهر معمولان می شود.

 

  بامناسب شدن شرایط جوی و فراهم شدن امکان پرواز بالگرد؛ از اولین ساعات صبح امروز کار امداد رسانی به سیل زدگان آغاز و اولین محموله کمک رسانی به مردم سیلزده پلدختر و معمولان توزیع شد.

 

در اولین پرواز امدادی سیدموسی خادمی استاندار لرستان، وزیر راه و شهرسازی،دبیرکل جمعیت هلال احمر و نماینده خرم آباد و چگنی و همچنین نیروهای امداد رسان حضور داشتند.

 

سید موسی خادمی استاندار لرستان در این راستا گفت: شب گذشته حوالی ساعت 2 بامداد یک مسیر ارتباطی برای ورود به پلدختر بازگشایی شد و سیل در مناطق سیل‌زده لرستان کاملا فروکش کرده اما حجم خرابی‌ها بسیار بالاست.

 

سیدموسی خادمی در رابطه با وضعیت مناطق سیل زده پلدختر با بیان این که  بخش غربی پل‌دختر زیر آب رفته و به هیچ وجه قابل سکونت نیست، اظهارداشت: در بخش غربی نیاز به اسکان وجود دارد بر همین اساس یکی از اولویت‌های ما ایجاد کمپ تا زمان بازسازی و آبادسازی خانه‌هاست.

 

وی با بیان این که از روز گذشته به روش های مختلف برای دسترسی به پل‌دختراقدام کردیم،گفت: ساعت 2 بامداد توانستیم از طریق زمینی به آن جا دسترسی پیدا کنیم  و از صبح امروز نیز به محض روشن شدن هوا با بالگردی از منطقه بازدید کردیم.

 

استاندار لرستان با اشاره به  خدمات‌رسانی و توزیع اقلامی مانند چادر و غذا از طریق بالگردهای هلال احمر و ارتش گفت:هم‌اکنون بالگردهای هلال احمر، ارتش و سپاه در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند امیدواریم هر چه سریع‌تر تعداد دیگری بالگرد برای خدمت رسانی به نقاط بیش تر وارد استان شوند.

 

به گفته وی در حال حاضر سیل به طور کامل فروکش کرده و سیلاب در منازل وجود ندارد، اما حجم خرابی‌ها بسیار بالاست و هنوز اطلاعات دقیقی از روستاهای بین مسیر نداریم چون امکان دسترسی به آن ها وجود ندارد.

 

خادمی با بیان این که همه روستاهای پلدختر که در مسیر رودخانه قرار دارند به طور کامل زیر آب رفته اند،گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم ارتباط کامل را با آنجا برقرار کنیم.

 

محور دوم دسترسی به پلدختر بازگشایی شد

 استاندار لرستان با بیان اینکه با استفاده از کلیه امکانات ارتش، سپاه،هلال احمر،اورژانس و تمامی دستگاههای اجرایی از اولین لحظات صبح امروز در حال امداد رسانی به حادثه دیدگان و سیل زدگان شهرهای پلدختر، معمولان و روستاهای اطراف هستیم، از بازگشایی راه دسترسی به پلدختر خبر داد.


خادمی با اظهار اینکه راه اصلی دسترسی به پلدختر به طور کامل تخریب شده،گفت:با تلاش کلیه عوامل از مسیر آزاد راه خرم آباد پل زال یک راه دسترسی به سمت پلدختر بازگشایی شده و ان شاءالله از طریق این راه کمک رسانی سرعت بیشتری خواهد یافت.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه

دریافت 21 MB کد خبر 6088275

دیگر خبرها

  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • آخرین وضعیت امداد رسانی به شهرستان زیرکوه
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر