Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در سال حمایت از تولید داخل اظهار کرد: با توجه به آنکه بخش کشاورزی تحت تاثیر سیاست تجاری کشور بوده است، از این رو واردات آسیب جدی به تولید داخل می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه واردات محصولات کشاورزی کاهش بنیه تولید داخل را به همراه دارد، افزود: اگرچه در سال ۹۱ قانون تمرکز با هدف حمایت از تولید داخل مصوب شد، اما متاسفانه بخشی از این قانون نشد.

پاپی زاده ادامه داد: با توجه به اجرای بخشی از قانون تمرکز، میزان واردات تا حدودی کاهش یافت، ضمن آنکه در تولید برخی محصولات همچون گندم، شکر و کشت دانه‌های روغنی به خوداتکایی و خودکفایی دست یافتیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اجرای کامل قانون تمرکز گفت: اگر قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی به طور کامل توسط دولت تدبیر و امید اجرا می‌شد و وزارت جهاد کشاورزی محدود نمی‌شد، بدون تردید شرایط تولید از روند کنونی مساعد‌تر بود.

بیشتر بخوانید: برداشت گندم از اواخر اسفند آغاز می‌شود/ قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷۰۰ تومان

پاپی زاده افزایش واردات گوشت قرمز و برنج را در تضاد با شعار حمایت از تولید داخل برشمرد و گفت: علی رغم قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، افرایش واردات گوشت قرمز و برنج توسط وزارت جهاد به سبب فشار دولت صورت گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود قانون تمرکز، دولت آن طور که باید و شاید به بخش کشاورزی بها نمی‌دهد و به عبارتی دولت و شورای اقتصاد عامل اصلی عدم اجرای صحیح این قانون است.

وی با انتقاد از این مسئله که وزارت جهاد کشاورزی نتوانسته به درستی از حقوق خود دفاع کند، بیان کرد: اگرچه دولت امکانات لازم برای اجرای قانون تمرکز را در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار نداد، اما ۵۰ درصد این امر مربوط به رایزنی ضعیف وزارت جهاد کشاورزی با دولت است.

پاپی زاده در پایان با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در بحث قانون خرید تضمینی گندم تصریح کرد: با توجه به رایزنی ضعیف وزارت جهاد کشاورزی با دولت نرخ خرید تضمینی هر کیلو گندم برای سال زراعی ۹۸_۹۷، ۱۶۰۰ تومان اعلام شد که به سبب فشار و پیگیری‌های کمیسیون کشاورزی، نرخ خرید مجدد به ۱۷۰۰ تومان افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اجرای قانون تمرکز تا حدودی از میزان واردات کاست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی