Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه ، باوی و کارون شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان با حضور معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: در سال های اخیر تغییر کاربرای اراضی، کاهش پوشش گیاهی، عدم لایروبی سدها و مسیل های مختلف، زمینه وقوع سیل را دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تاثیر تغییرات اقلیمی بر بروز سیلاب کشور، گفت: پدیده سیلاب در نقاط مختلف کشور نشات گرفته از تغییر اقلیم است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون افزود: طبق نقشه های جهانی این پدیده بیشتر در شمال آفریقا و غرب آسیا در حال وقوع است، همچنین ایران بیش از سایر نقاط در غرب آسیا در معرض این تغییر اقلیم است.

یوسفی با اشاره به برنامه ریزی کشورها برای مقابله با تغییرات اقلیمی، ادامه داد: قدرت های جهان برای مساله تغییر اقلیم برنامه دارند و اگر ما در این خصوص چاره ای نکنیم ممکن است دشمنان این کشور آسیب جدی به ما وارد کنند.

او با اشاره به عدم پیش بینی مناسب وقوع سیلاب اضافه کرد: یکی از مصادیق این امر به سر بردن برخی مسوولان کشور در مرخصی است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه،ذباوی و کارون بیان کرد: وجود رودخانه های متعدد و متصل به دریا، تالاب های متعدد و زمین های زهکشی شده در خوزستان شرایط مقابله با سیلاب را راحت تر از سایر استان ها می کند.

یوسفی در پایان گفت: در اسفندماه سال 95 نشست مدیریت بحران با موضوع بحران ریزگردهای خوزستان برگزار شد که به واسطه پیگیری های مسوولان شاهد کاهش شدت ریزگردها در خوزستان هستیم که امیدواریم نشست مدیریت بحران نیز همانند آن نشست، منجر به حل مشکل سیلاب در مناطق مختلف این استان شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مجلس سیلاب خوزستان خوزستان روحانی تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان