Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:31:31 GMT

مردم قم در روز سیزدهم فروردین به بوستان های شهری رفتند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۹۰۷۱

مردم قم در روز سیزدهم فروردین به بوستان های شهری رفتند

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال به خاطر هشدارهایی که به خاطر وجود سیلاب در مسیر رودخانه ها و طبیعت بیرون از شهر داده شد، تعداد بیشتری از مردم نسبت به سال های گذشته ترجیح دادند که این روز را در بوستان های شهری سپری کنند و همین امر موجب شلوغی بیشتر بوستان های شهری و مسیرهای منتهی به بوستان های بزرگ و معروف شهر قم مانند علوی و غدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این روز مردم، مهمان بوستان های شهری و طبیعت سرسبز و زیبا شدند تا این روز از تعطیلات نوروزی را در هوایی مطلوب، پاک و بهاری در کنار گل، گیاه و سبزه ها بگذرانند.
مردم قم با انجام آیین های این روز شامل سبزه گرده زدن، پختن غذاهای محلی و بازی های بومی آخرین روز تعطیلات نوروزی را به تفریح گذراندند.
بوستان های فدک، علوی، غدیر، مهدی، هاشمی، بنیادی و دیگر فضاهای سبز شهری از مناطقی بود که مردم درآنجا اتراق کرده بودند.
شهر قم دارای 320 بوستان است که 15 مورد آن برای اسکان در روز طبیعت تجهیز شده است.
ستاد مدیریت بحران استان قم در اطلاعیه ای از شهروندان استان قم درخواست کرده بود تا روز طبیعت را در بوستان های داخل شهر سپری نمایند.
همچنین در اطلاعیه ای دیگر، ستاد مدیریت بحران قم از شهروندان و ساکنان بخش ها خواسته بود تا از نزدیک شدن به رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.
با توجه به بارندگی های اخیر، ارتفاع آب در مسیل ها و رودخانه های بالادست قم افزایش داشته است.
مرتضی حیدری فرماندار قم نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به حضور مردم در طبیعت همزمان با 13 فروردین ماه گفت: در جلسه ستاد مدیریت بحران تمام تدابیر برای حفاظت از جان مردم اندیشیده شد و از مردم خواهش می کنیم ضمن همکاری با ماموران، از اتراق در اطراف رودخانه های خروشان قم خودداری کنند.
جانشین فرمانده انتظامی قم در گفت و گویی افزود: مورد خاصی تا این لحظه در قم شاهد نبودیم و حجم سفرهای نوروزی نیز به حاشیه استان و روز طبیعت کاهش چشمگیری داشته و تمام محورهای استان باز و از ترافیکی روان برخوردار است.
سرهنگ صیاد درویشی ادامه داد: کارکنان تلاشگر فرماندهی انتظامی استان در تمام نقاط پیش بینی شده مستقر بوده و در تامین امنیت و پیشگیری از حوادث مرتبط با سیل ایفای نقش می‌کنند.
وی از آمادگی کامل پلیس قم برای تامین امنیت همه جانبه در روز طبیعت خبر داد و تصریح کرد: همشهریان و مسافران نوروزی برای روز سیزدهم فروردین در همه بوستان‌ها و تفرجگاه ها حضور دارند و در کنار آنها کارکنان پلیس در حوزه‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی انجام وظیفه می‌کنند.
7406/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان قم تعطیلات نوروزی سفرهای نوروزی فرماندهی انتظامی استان قم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دولت عزم جدی برای شفاف‌سازی دارد، گفت: مبارزه با فساد و راه‌اندازی گشت ارشاد مسئولان از اقدامات موثر و انقلابی دولت در پاسخ به مطالبه به حق مردم است.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صحبت‌های شب گذشته رئیس جمهور با مردم در هزارمین روز فعالیت دولت سیزدهم گفت: دولت سیزدهم عزم جدی برای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد دارد که در همین راستا اقدامات گسترده‌ای را انجام داده که یکی از آنها گشت ارشاد مدیران است.

وی ادامه داد: این‌که در برخی سفرهای رئیس جمهور برخی مدیران ناکارآمد عزل شده‌اند، از اقدام موثر دولت محسوب می‌شود دولت در نیمه راه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد را کنار گذاشته که این اقدام انقلابی و مطالبه به حق مردم است البته راه زیادی تا نتیجه مطلوب باقی‌مانده و باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: در شرایط فعلی منطقه اقدامات دولت به گونه‌ای بوده که تاثیراتی را در منطقه به جای گذاشته است نمونه بارز آن عملیات «وعده صادق» است که طی یک کار منسجم و با هماهنگی صورت گرفت لازم است از دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح تشکر کنیم.

حسن‌پور در ادامه با تاکید بر لزوم کنترل تورم و توجه به وضعیت معیشت مردم اظهار کرد: دولت اقدامات خوبی برای پنجره واحد داشته منتهی هنوز سامانه جامع تجارت به صورت ۱۰۰ درصدی کامل نشده که انتظار می‌رود اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگاه دولت سیزدهم به کردستان یک نگاه ویژه است
  • حسن‌پور: گشت ارشاد مسئولان از اقدامات انقلابی دولت است
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • نقدی بر حصار کشی و اسباب‌کشی درختان از پارک‌ها
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله