Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:12:46 GMT

خروجی سد مارون ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۸۹۸۲۲

خروجی سد مارون ۳۰۰ مترمکعب بر ثانیه است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدامین ایزدجو، مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون در تشریح وضعیت کنونی این سد، حجم مخزن سد را یک میلیارد و ۴۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در پی بارندگی‌های چندروز اخیر در حوضه آبی مارون، ورودی سیلاب یک ساعته به دریاچه سد مخزنی مارون به ۲۳۵ متر مکعب بر ثانیه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تراز فعلی سد مارون در ساعت ۱۶ امروز ۱۳ فروردین ماه را ۵۰۰ متر عنوان کرد و بیان داشت: ظرفیت خالی موجود در سد نیز در این ساعت، ۱۰۰ میلیون متر مکعب است.

ایزدجو در ادامه با اشاره به کاهش ورودی سیلاب در سد مارون اظهار کرد: با توجه به کاهش ورودی سیلاب به دریاچه سد، رهاسازی آب نیز کاهش یافته و در حال حاضر به میزان ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون از شهروندان خواست با توجه به دبی بالای آب رودخانه مارون، جهت حفظ سلامت خود همچنان از تجمع و نزدیک شدن به حاشیه رود مارون جداً خودداری نمایند.

انتهای پیام/گ

وضعیت سد مارون عادی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۸۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

داریوش حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح آب‌های زیرزمینی استان به‌طور متوسط حدود ۴.۸ متر افت کرده و حدود ۴۲۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن داشته است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۴ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۲۱ میلیون مترمکعب است که نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

وی بیان کرد: در این مدت، بیشترین افت سطح آب زیرزمینی مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۱۶ متر و ۷.۸ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۸۹ و ۱۵۵ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: سطح آب‌های زیرزمینی استان در بلندمدت منتهی به سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به‌طور متوسط حدود ۶.۴ متر افت کرده و کسری مخزن حدود ۵۲۲ میلیون مترمکعب بوده است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۳ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۱۹ میلیون مترمکعب است و نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

حسن‌نژاد گفت: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی در بلندمدت مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۲۱.۵ متر و ۹.۴ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۱۱۸ و ۱۸۵ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: کاهش و شکل بارش در این سال آبی نسبت به دوره آماری (بلندمدت) باعث شده منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان در مقایسه با بلندمدت با کاهش مواجه شوند به‌طوری که متوسط دبی اندازه‌گیری‌شده رودخانه‌های استان در اسفند ماه این سال آبی نسبت به سال گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط اسفند ماه طول دوره آماری حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: لازم است با استفاده از روش‌های صحیح و رعایت الگوی کشت، مصرف آب را مدیریت کنیم تا در گذر از تابستان ۱۴۰۳ با مشکل کم‌آبی و چالش‌های آن روبه‌رو نشویم و با استفاده اصولی از منابع آب، این میراث ارزشمند را برای آیندگان حفظ کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • آسیب سیلاب به پل ورودی شهر راور
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی