Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@18:54:23 GMT

سیل و سفر، فصل دیگر گردشگری همدان

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۰۰۹۰

سیل و سفر، فصل دیگر گردشگری همدان

به گزارش ایرنا، سیل به همدان آمد و مسافران هم پا به پایش؛ آنهم در هنگامه ای که هشدارهای جدی به مسافران داده می شد تا کوله بار سفر نبندند و راهی جاده ها نشوند.
اما سفر17 هزار و 810 نفر از چهار گوشه ایران به پایتخت تاریخ و تمدن ایران درست در 12 فروردین که سیل سر و روی شهر و روستاهای همدان را می شست و با خود می برد؛ نشان داد نه توصیه های مکرر ستاد بحران، نه برف، کولاک و باران سد راه مسافران هگمتانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیل این مسافران، لبخندی از رضایت بر لبان سرد و کبود مردم شکفت؛ گویی فصل دیگری از گردشگری در همدان رقم خورده باشد.
فصلی که هم شبیه بهار است و هم زمستان؛ پارادوکسی از تلخی سیل ویرانگر و تجربه های شیرین سیر و سفر به همدان در روزگاری که انگار اشتهای ننه ‌سرما برای سفیدپوش کردن قله الوند و آرامگاه بوعلی سینا و یخبندان آبشار چین چین گنجنامه تمامی ندارد.
آن سوی تراژدی سیل ویرانگر، داستان کرسی و چای و قصه‌های باستانی، در روستاهای گردشگری ورکانه، ملحمدره و گشانی به راه بود و تماشای قامت خمیده شاخسار جوانه زده زیر سنگینی حجم برف از قاب پنجره‌های چوبی نفس مسافران را از جای گرم بلند می کرد.
آمیخته سیل و سفر را به فال نیک می گیریم اگر چه این مهمانی و میزبانی در شرایطی بحرانی وغیر طبیعی رخ داد اما حامل نویدهای تازه ای برای دیار چهار اقلیم همه دانایان است که همیشه و همه حال خواهان دارد، حتی در سیل!
گزارش از زهرا زارعی
7527/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 باستانی زمستان سرما گردشگری مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: با توجه به شرایط جوی همه پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز برقرار هستند.

او با بیان اینکه تا کنون هیچ پروازی لغو نشده افزود:، اما لازم است که مسافران حتما پیش از عزیمت به فرودگاه، از وضعیت پرواز خود اطمینان حاصل کنند.

مسافران می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت پرواز خود با شماره ۱۹۹  تماس حاصل فرمایند.

طی ۲ روز گذشته استان خوزستان صحنه بارش‌های بی نظیر و بی سابقه در اردیبهشت بوده که برخی از آن به عنوان «شگفتانه بهاری آسمان» یاد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • سیل ویرانگر در برزیل ده‌ها قربانی و مفقود گرفت+فیلم
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • جزئیاتی از آتش‌سوزی ویرانگر در امامزاده ابراهیم
  • پرواز‌های فرودگاه اهواز برقرار است / مسافران از وضعیت پروازی خود مطلع شوند
  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر