Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:56:45 GMT

بحران بیکاری جوانان نتیجه کم‌کاری دستگاه‌های دولتی است

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۰۲۰۵

بحران بیکاری جوانان نتیجه کم‌کاری دستگاه‌های دولتی است

بیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با انتقاد از عدم تأمین برق در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی اهر و هریس و حتی استان با کمبود برق مواجه هستم و اگر سرمایه‌گذاری مراجعه کند شهرک‌های صنعتی قادر به تأمین برق مورد نیاز نیستند.

وی افزود: تا زمانی که خدمات و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های اهر و هریس به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی، چطور می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دعوت مسئولان و معتمدان محلی در شهرستان‌ها آری بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، کمبود آب در شهرستان‌های اهر و هریس را تهدیدی برای بخش کشاورزی این منطقه دانست، ادامه داد: هریس کم‌آب‌ترین شهرستان آذربایجان شرقی است و دولت علی‌رغم محدودیت‌تراشی هیچ‌گونه امتیازی به هریسی‌ها نمی‌دهد.

عبدالهی بابیان اینکه عدم سامان‌دهی روان‌آب‌ها در شهرستان اهر موجب خارج شدن منابع آبی و ایجاد محدودیت برای کشاورزان اهری می‌شود، گفت: خدارا شاکریم که اهر سد ستارخان را دارد اگر این را هم نداشت اهر خالی از سکنه می‌شد اما این سد انتظارات و خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌کند به عبارتی باید منابع آبی اهر و هریس به درستی مدیریت شود.

وی در ادامه با ذکر این‌که توزیع عادلانه ثروت و برقراری عدالت توسط دولت نسبت به منطقه ارسباران علی‌الخصوص اهر و هریس با عدم تکمیل بزرگراه اهر-تبریز به درستی صورت نگرفته است، بیان کرد: زمانی که دولت‌های پیشین بی‌حساب و کتاب پول خرج می‌کردند بزرگراه اهر-تبریز را تکمیل نکردند و از وقتی که بنده نماینده مردم اهر و هریس شده‌ام تکمیل این بزرگراه را با قوت تمام از دولت پیگیری کرده‌ام.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر ساخت بزرگراه اهر-تبریز از نظر تأمین اعتبار با اوراق هیچ‌گونه مشکلی ندارد شاید از لحاظ اعتبار نقدی مشکل داشته باشد اما با این‌حال جزو فعال‌ترین پروژه‌های راه‌سازی کشور است.

عبدالهی با اشاره به این‌که مزیت‌ها، مشوق‌ها و معافیت‌های چندانی به شهرستان‌های محرومی همچون اهر و هریس قائل نشده‌اند تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان‌ها رغبت نشان دهند، افزود: سرمایه‌گذاران می‌دانند مشوق‌ها در پایتخت و کلان‌شهرهاست و آنها برای سود و منافع‌شان چون با سرمایه‌گذاری در اهر و هریس ضرر می‌کنند علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ابراز داشت: سیستم اداری در شهرستان‌ها سختگیرانه‌تر از کلان‌شهرهاست و با کمال تعجب منافع سرمایه‌گذاران در شهرهای بزرگ بهتر و راحت‌تر تأمین می‌شود و این مهم نشان‌گر بی‌توجهی به شهرهای کوچک است و در عین حال سیستم اداری برای سرمایه‌گذاری در کلان‌شهرها آسان‌تر و روان‌تر از شهرهای کوچک است.

وی با تاکید بر اینکه بحران بیکاری جوانان نتیجه کوتاهی دستگاه‌های اجرایی از قبیل سازمان برنامه و بودجه و غیره است، گفت: اکنون زمان آن نیست که دست‌روی‌دست بگذاریم جوانان از مدیران دولتی انتظار تسهیل در روند اشتغال‌زایی را دارند و اگر باز بی‌توجهی شود بحران بیکاری تشدید می‌شود.

کد خبر 4580674

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان در پی اعلام هشدار هواشناسی به حالت آماده‌باش درآمدند.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز از هشدار نارنجی رنگ هواشناسی برای آسمان البرز خبر داد و اظهار کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسان به حالت آماده‌باش در آمدند.

وی بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران خاطرنشان کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم کردن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

مهرور تصریح کرد: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده‌باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

وی تاکید کرد: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک‌های اولیه، برف پاک کن، به همراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

کد خبر 750861

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ مدیریت بحران، محتمل‌ترین نتیجه سفر
  • درباره سفر رافائل گروسی به ایران؛ ماموریت دیپلماتیک مدیرکل آژانس در روزهای طوفانی منطقه/ مدیریت بحران؛ محتمل ترین نتیجه سفر
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • حجازی: هوادار واقعی استقلال کاری به نتیجه ندارد
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه «اکوز داغی» شهرستان هریس
  • یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت