Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:01:18 GMT

تظاهرات گسترده دانشجویان ضد بوتفلیقه

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۰۳۲۲

تظاهرات گسترده دانشجویان ضد بوتفلیقه

دانشجویان الجزایری درحالی امروز که در تظاهرات گسترده خواهان برکناری بوتفلیقه شدند که خبرهای مبنی بر عزل فرماندهی ارتش الجزایر منتشر شد،اما وزارت دفاع و مشاور رئیس جمهوری الجزایر آن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، صدها دانشجوی الجزایری راهپیمایی گسترده ای را امروز(سه شنبه 13 فروردین 1398) در الجزیره برگزار کردند و خواستار برکناری سریع «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایر و تغییر نظام سیاسی در این کشور پس از اعلام ترک بوتفلیقه از سمتش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبران اعتراض های مردمی که از 22 فوریه تحولی را در عرصه سیاسی این کشور ایجاد کرد، نظرات و دیدگاه های خود را درباره برکناری بوتفلیقه قبل از پایان دوره اش در 28 اوریل ارایه ندادند.

اما دانشجویان در راهپیمایی مسالمت آمیز امروز خود خواهان نسل جدیدی از رهبران هستند. شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین شعارهای «تغییر نظام را می خواهیم»، «ما نه بوتفلیقه و نه برادرش سعید را نمی خواهیم» را سردادند.

در همین حال، وزارت دفاع الجزایر و مشاور رئیس جمهوری بوتفلیقه امروز در بیانیه ای عزل «احمد قاید صالح» رئیس ستاد ارتش را نفی کردند.

«محمد علی بوغازی» مشاور بوتفیقه در بیانیه خود آورده است که "بیانیه منتشر شده مبنی بر عزل قاید صالح دروغین است. من آن را نوشته ام و هیچ بیانیه ای را امضاء نکرده ام".

وی افزود: "این بیانیه دروغین است. من با شنیدن محتوای آن شوکه شده ام".

از سوی دیگر، وزارت دفاع الجزایر در بیانیه ای نسبت به انتشار این بیانیه دروغین در شبکه های ارتباط اجتماعی هشدار داد.

صبح امروز بیانیه ای با مهر رئیس جمهوری و امضای بوغازی مبنی بر پایان کار احمد قاید صالح به عنوان رئیس ستاد ارتش منتشر شد.

در این بیانیه آمده ات که پس از دخالت غیر قانونی فرماندهی ستاد ارتش در امور سیاسی، رئیس جمهوری به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح تصمیم گرفت تا پایان کار رئیس ستاد ارتش را اعلام کند و  وی را به تحقیقات نظامی ارجاع دهد.

این روزها الجزایر مملو از شایعه ها و اخباردروغین مبنی بر عزل و نصب مسئولان الجزایری است. انتشار این خبر دروغین به دلیل درگیری و تنش بین فرماندهی ارتش و نهاد رئیس جمهوری رخ داده است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل لرستان استان خوزستان امداد رسانی ایام نوروز مسافران نوروزی شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل بوتفلیقه الجزایر ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه از اینکه جنبش حماس توافق آتش‌بس را پذیرفته رضایت دارد و از رژیم صهیونیستی نیز انتظار دارد که این توافق را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجب طیب اردوغان امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: ما از پذیرش توافق آتش‌بس توسط حماس خشنود هستیم، اسرائیل نیز باید گام مشابهی را بردارد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش بس در غزه خبر داده است.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز دوشنبه در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش بس در غزه اعلام کرد.

کد خبر 751246

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • بزرگترین تظاهرات دانشجویی یمن در حمایت از غزه و دانشجویان آمریکا
  • رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه رفت
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ