Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بصیری رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متأسفانه میزان مصرف نمک در کشور ما بیش از استاندارد و نرم دنیاست، به طوری که ایرانیان روزانه ۱۲ گرم نمک مصرف می‌کنند، در حالی که بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی باید به طور معمول ۶ گرم نمک جهت جلوگیری از آسیب به کلیه‌ها و پیشگیری از عارضه فشار خون و دیگر بیماری‌های غیر واگیر مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  افراد برای پیشگیری از بیماری سنگ کلیه باید به اندازه کافی تحرک فیزیکی مناسبی به طور مستمر و روزانه داشته باشند تا دچار سنگ مثانه و کلیه در طول زندگی نشوند.

رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: مصرف بیش از حد نمک ادرار آور و باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود به همین دلیل باید تا حد امکان از مصرف آجیل‌های شور و فست فود پرهیز کرد.

بصیری با اشاره به  مصرف نمک دریایی که جدیدا در بین مردم رایج شده است، افزود: کاری به آلوده یا  سالم بودن نمک دریایی ندارم اما هر ماده‌ای که حاوی سدیم است اگر بیش از حد استاندارد مصرف شود منجر به ایجاد سنگ کلیه یا مثانه می‌شود و باعث بروز بیماری فشار خون در افراد می‌شود.

ایران روی کمربند سنگ کلیه قرار دارد

وی بیان کرد: ایران در کمربند سنگ کلیه قرار دارد و عارضه سنگ کلیه و مثانه شیوع زیادی در بین مردم ما دارد.

رئیس مرکز تحقیقات کلیه و مجاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در کشورهای قلبی سرطان پروستات و در قاره آسیا مثانه بیشتر شیوع دارد که این بیماری خطرناک تر از سرطان پروستات است و عوارض و خطرات جانبی بیشتری دارد.

بصیری یادآوری کرد: افرادی که در کارخانه‌های تولید رنگ و لاستیک‌سازی فعالیت دارند بیشتر در معرض شیوع سرطان مجاری ادرار قرار دارند و باید روزانه حداقل نیم ساعت تحرک بدنی لازم داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!

به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

همشهری در خبری نوشت:هخطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!