Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این لایروب در استان گلستان و شهر آق قلا مستقر می شود تا با لایروبی از گرگان رود و دیگر رودهای منتهی به آق قلا کار انتقال آب از این شهر سرعت بیشتری گیرد‌.
وی اضافه کرد: این لایروب توانایی پمپاژ هزار متر مکعب مایعات را در هر ساعت داراست که از دو دستگاه موتور دیزل باقدرت 100 اسب بخار و همچنین دارای دو دستگاه پمپ به توانایی هرکدام 500 متر مکعب مایعات در هر ساعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ارتش افزود: این دستگاه با وزن 22 تن دارای 3 عدد پانتوم به وزن 6 تن است که قادر است در هر ساعت 50 متر مکعب لایروبی انجام دهد.
امیر تقی خانی تصریح کرد: نیروی های ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمام امکانات و تجهیزات لازم به منظور امدادرسانی به سیل زدگان شمال کشور استفاده خواهند کرد.
وی یادآور شد: اقلام امدادی مورد نیاز مردم سیل زده از قبیل چادر، پتو و مواد غذایی هم توسط یک فروند هواپیمای 747 نیروی هوایی ارتش بارگیری و به مناطق سیل زده خوزستان و گلستان ارسال شد.

*** 1500 واحد مسکونی از آبگرفتگی در گمیشان رهایی یافتند
همچنین وزیر کشور از بهبود وضعیت در منطقه گمیشان خبر داد و گفت: با کاهش سطح آب در گمیشان حدود 1500 واحد مسکونی از آبگرفتگی رهایی یافتند
به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وضعیت آبگرفتگی در منطقه گمیشان را رو به بهبود توصیف کرد و گفت: از روز گذشته /دوشنبه/ شاهد کاهش سطح آب در منطقه هستیم و حدود 1400 مسکن روستایی و 200 خانوار شهری از سیلاب نجات پیدا کردند.
وزیر کشور با بیان اینکه حدود 550 هکتار در منطقه دچار سیل زدگی شده بود و تاکنون حدود 250 هکتار به طور کامل پاکسازی شده است افزود: در صورت تثبیت شرایط کنونی و عدم بارش های سنگین تا چند روز آینده منطقه کاملا از آبگرفتگی خارج می شود.
رحمانی فضلی عملیات امدادرسانی را مطلوب و هماهنگی کامل میان دستگاههای امدادرسان را قابل تقدیر توصیف و تصریح کرد: با هماهنگی نیروهای امدادرسان مردمی، دولتی و نظامی خوشبختانه مشکل شیوع بیماری عفونی گزارش نشده است؛ قطعی آب، برق و گاز نیز در این منطقه نداشتیم و توزیع اقلام دارویی، بهداشتی و غذایی به خوبی در حال انجام بوده و جاده بندرترکمن به گمیشان نیز با احداث پل و لوله گذاری بازگشایی شده است و به زودی محور گمیشان - آق قلا هم بازگشایی خواهد شد.
قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران گفت: مقرر شد تیمی متشکل از نمایندگان فرمانداری، شهرداری، بنیاد مسکن و سایر دستگاههای ذیربط تشکیل و به طور مستمر و شبانه روزی همه واحدهای اماکن مسکونی، دولتی و عمومی را با دقت بررسی کند و پس از اطمینان از استحکام اجازه مراجعت و فعالیت داده شود.

*** 62 هزار بسته غذایی به مناطق سیل زده گلستان ارسال شد
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از بارگیری و ارسال 62 هزار و 517 بسته غذایی شامل 33 هزار و 27 بسته غذایی 72 ساعته و 29 هزار و 490 بسته غذایی یک ماهه شرایط اضطراری عمومی و پیچیده حوادت غیر مترقبه به مناطق سیل زده گلستان خبر داد.
سعید متانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین گزارش اطلاعات تجمعی اقلام و تجهیزات ارسالی به سیل زدگان استان گلستان از زمان وقوع سیل تا ساعت 15 روز جاری اظهار داشت: در شرایط اضطراری و به هنگام وقوع حوادث و سوانح، دو راهکار اصلی «توزیع عمومی غذا» و «توزیع بسته های غذایی آماده» برای مدیریت وضعیت تغذیه ای افراد در دستور کار نیروهای امدادرسان قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: هدف از توزیع بسته ها و سبدهای غذایی آماده و بسته بندی شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در مناطق سیل زده، کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه و همچنین توانبخشی افرادی است که دچار سوء تغذیه متوسط هستند.
معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: از زمان وقوع سیل در استان گلستان به جز ارسال بیش از 62 هزار بسته غذایی تا کنون 20 هزار کیسه برنج، 79 هزار و 938 قرص نان، 126 هزار بطری آب، هزار و 625 بسته بیسکویت و 893 بسته ست بهداشتی به مناطق سیل زده استان گلستان ارسال شد.
متانی اضافه کرد: همچنین 22 هزار و 354 دستگاه چادر کامل امدادی تیپ 2، 200 دستگاه چادر کامل امدادی تیپ 3 و 6 هزار و 598 دستگاه چادر مسافری برای تقویت انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات در سطح استان گلستان به این استان ارسال شد.
وی اظهار داشت: همچنین هزار و 870 شعله چراغ والور و 56 شعله چراغ فانوس نیز برای تقویت انبارهای پشتیبانی عملیات امداد و نجات به استان گلستان ارسال شده است.
وی همچنین از ارسال 600 بسته ست ظروف، 41 عدد کلمن، هفت هزار و 985 کیلوگرم نایلون پوششی، هزار کیلوگرم نایلون بسته بندی، 24 هزار 900 کیلوگرم کارتن خالی بسته بندی 72 ساعته، پنج هزار کیلوگرم کارتن خالی بسته بندی ماهانه، 10 هزار و 500 جفت چکمه لاستیکی و 750 بسته انواع البسه امدادی به مناطق سیل زده استان گلستان خبر داد و گفت: عملیات امدادرسانی و توزیع اقلام یادشده در استان گلستان از سوی امدادگران هلال احمر در حال انجام و ادامه دارد.

*** کمکهای دارویی آستان قدس رضوی به استان گلستان ارسال شد
رئیس بنیاد سلامت رضوی گفت: کمک ‌های دارویی و درمانی آستان قدس رضوی برای سیل ‌زدگان استان گلستان ارسال شد.
دکتر محمود شبستری افزود: تاکنون یک میلیارد و 150 میلیون ریال لوازم پزشکی و دارویی از سوی مجموعه‌ های بهداشتی و درمانی آستان قدس رضوی به مناطق سیل ‌زده استان گلستان ارسال شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا یک محموله دارویی به ارزش 600 میلیون ریال از سوی بیمارستان فوق تخصصی رضوی و یک محموله‌ اقلام ضروری دارویی و تجهیزات پزشکی به ارزش 430 میلیون ریال از سوی مؤسسه خدمات دارویی رضوی (داروخانه مرکزی امام رضا ع) برای کمک به هموطنان سیل ‌زده گلستان ارسال شد.
وی گفت: این بنیاد به منظور خدمات ‌رسانی بیشتر به مردم سیل‌ زده استان گلستان، محموله ‌ای به ارزش 120 میلیون ریال شامل شیر خشک و بسته ‌های حمایتی تهیه و به این استان ارسال کرده است.
شبستری افزود: هشتم فروردین ماه نیز تیم 20 نفره از پزشکان عمومی و متخصص با همیاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به منظور ارائه خدمات پزشکی و درمانی به شهر گنبدکاووس استان گلستان اعزام شد که دست کم هفت روز در این منطقه حضور خواهد داشت.
وی از اعلام آمادگی خادمیاران سلامت رضوی در سراسر ایران برای کمک به هموطنان در مناطق سیل ‌زده خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی و هماهنگی خادمیاران سلامت رضوی برای کمک‌ رسانی به آسیب‌ دیدگان از سوی مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی در حال پیگیری و انجام است تا با تجهیزات و امکانات لازم به مناطق مورد نیاز اعزام شوند.
به گزارش ایرنا؛ گلستان یکی از استان های مستعد سیل کشور است که در سال های گذشته همواره شاهد بروز این پدیده طبیعی همراه با تلفات فراوان بوده است.
بزرگترین سیل گلستان در مرداد 1380 و مرداد 1381 رخ داد که در آن بیش از 300 نفر جان خود را از دست دادند و خسارت های سنگین زیادی به بخش های گوناگون استان وارد شد.
در جریان سیل اخیر هم علاوه بر خسارات سنگین به بخش های مختلف گلستان 8 نفر جان باختند.
گلستان افزون بر 20 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و حدود 1.9 میلیون نفر جمعیت آن در سطح 14 شهرستان زندگی می کنند و اقتصاد آن بر کشاورزی متمرکز است.
7333
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آستان قدس رضوی ارتش جمهوری اسلامی ایران امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیمارستان شعله 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعیدی: از هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس حمایت نشده است / لشگری: سپاهان سقف بودجه را منفجر کرد و امتیازاتش هم برگشت / فیلم

سعیدی: از هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس حمایت نشده است / لشگری: سپاهان سقف بودجه را منفجر کرد و امتیازاتش هم برگشت / فیلم

دیگر خبرها

  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • سعیدی: از هیچ باشگاهی به اندازه پرسپولیس حمایت نشده است / لشگری: سپاهان سقف بودجه را منفجر کرد و امتیازاتش هم برگشت / فیلم