Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@22:32:36 GMT

برای درمان بواسیر بلوط بخورید

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۱۲۳۹

محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: میوه بلوط در درمان بواسیر مفید است. ناطقان: داریوش مهدی‌فر اظهار کرد: بلوط از دیدگاه طب قدیم ایران میوه‎ای گرم و خشک بوده که از سال‌های گذشته استفاده می‌شده است.

وی با بیان اینکه آرد بلوط برای تهیه نان مورد استفاده قرار می‌گرفته است، افزود: آرد بلوط به همراه آب جوش برای درمان بواسیر نیز مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی‌فر ادامه داد: همچنین در درمان اسهال، درد معده، نرمی استخوان، خون‌مردگی و... کاربرد دارد.

این محقق بخش تحقیقات منابع طبیعی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: میوه و پوست بلوط دارای تانن بوده و در صنایع چوبی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین بلوط برای ناراحتی‌های گوارشی، جلدی و سوختگی و به عنوان پادزهر در مسمومیت‌های آلکالوئید فلزات به کار می‌رود.

مهدی‌فر از دیگر کاربردهای بلوط به استفاده در صنایع عکاسی، مرکب‌سازی و صنایع شیمیایی اشاره کرد و افزود: در صنایع غذایی به عنوان آنتی‌اکسیدان روغن‌های خوراکی و... از آن استفاده می ‎ شود.


منبع: ایسنا برچسب ها: بواسیر ، بلوط ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بواسیر بلوط درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای حفاظت و صیانت از انفال، با اجرای حکم قضایی، اراضی ملی به مساحت تقریبی ۱۰۲۹۷ مترمربع واقع در مراتع ترکاچال روستای میرافضل شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی ساری حوزه استحفاظی سعیدآباد و مامور پاسگاه انتظامی تلمادره انجام و اعاده به وضع سابق گردید.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری