Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@02:51:53 GMT

رئیس‌جمهور الجزایر به طور رسمی استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۱۴۷۶

رئیس‌جمهور الجزایر به طور رسمی استعفا کرد

 «عبدالعزیز بوتفلیقه»، رئیس جمهوری الجزایر شامگاه سه‌شنبه (۱۳ فروردین) رسما اعلام کرد که از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

خبرگزاری رسمی الجزایر لحظاتی پیش گزارش داد که بوتفلیقه به شورای قانون اساسی این کشور رسما اعلام کرد که است که ریاست جمهوری او به پایان رسیده است.

این تصمیم رئیس جمهوری الجزایر به فاصله یک روز پس از صدور بیانیه دفتر او مبنی بر عزم بوتفلیقه برای کناره‌گیری از قدرت قبل از پایان دوره ریاست جمهوری صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت) پایان دوران ریاست جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور ۸۲ ساله الجزایر است.

اعتراض‌های مردمی در الجزایر از دهم فوریه گذشته به دنبال اعلام نامزدی رئیس‌جمهوری این کشور برای پنجمین دور متوالی آغاز شد و از آن روز این اعتراض‌ها ابعاد وسیعی به خود گرفت.

بوتفلیقه از سال ۱۹۹۹ در منصب ریاست جمهوری الجزایر بوده و به رغم کهولت و سکته مغزی در سال ۲۰۱۳ که باعث شده به ندرت در انظار عمومی ظاهر شود، همچنان اصرار بر این دارد که برای بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری (۱۸ آوریل) شرکت کند.

معترضان و مخالفان بوتفلیقه می‌گویند او به دلیل شرایط جسمانی خود توانایی اداره کشور را ندارد و بهتر است از قدرت کناره‌گیری کرده و دیگر برای ریاست جمهوری نامزد نشود.

مدت ریاست جمهوری در الجزایر پنج ساله و قابل تمدید است و رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام در هیات اجرایی این کشور، فرمانده کل قوا نیز به شمار می‌رود.

ارتش الجزایر ساعتی پیش اعلام کرد که نمی‌تواند دست رو دست بگذارد و در برابر توطئه‌ها علیه کشور سکوت اختیار کند. رئیس ستاد ارتش الجزایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از خواسته‌های قانونی مردم این کشور حمایت می‌کند و باید قانون اساسی در رابطه با رفع خلأ ریاستی سریعا اجرا شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات

جبهه نجات ملی تونس از عدم شرکت این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جبهه نجات ملی تونس از پنج حزب مخالف نظام حاکم بر این کشور تشکیل شده‌ است که حزب اسلامگرای النهضه از برجسته ترین اعضای این جبهه به شمار می‌رود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری تونس در مهرماه امسال برگزار شود.

جبهه نجات ملی تونس اعلام کرد: به دلیل عدم وجود شرایط رقابت، در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت نخواهد کرد.

« احمد شابی» رئیس جبهه نجات ملی تونس با شرکت در یک نشست مطبوعاتی گفت: این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد معرفی نمی‌کند چراکه شرایط رقابت آزاد و شفاف وجود ندارد.

وی درباره احتمال مشارکت جبهه نجات ملی در انتخابات ریاست جمهوری تونس گفت: چنانچه شرایط تغییر کند تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، شابی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی بسترهای لازم برای رقابت انتخاباتی وجود ندارد، اظهار داشت: جبهه نجات ملی می‌کوشد تا وضعیت را تغییر دهد و  اگر موفق نشد، این جبهه جزیی از تئاتر انتخاباتی نخواهد بود.

اعتصاب غذای «راشد الغنوشی» رهبر حزب النهضه تونس در زندان

وی با اشاره به مصادره مقر جبهه نجات ملی و عدم اجازه ورود به آن گفت: هنگامی که آزادی برگزاری نشست و سخن را نداریم از چه انتخاباتی حرف بزنیم؟ این در حالی است که رهبران سیاسی نه تنها در زندان هستند بلکه در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

رئیس جبهه نجات ملی تونس تصریح کرد: در چنین شرایطی انتخابات برگزار می‌شود و ما برای برگزاری یک انتخابات آزاد مبارزه می‌کنیم.

بر اساس قانون اساسی تونس، دوره ریاست جمهوری در این کشور 5 ساله است و « قیس سعید» در 13 اکتبر 2019 به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و زمام امور تونس را بدست گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی