Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:44:30 GMT

پروژه وزارت بهداشت برای جلوگیری از منفی شدن رشد جمعیت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۱۸۶۵

پروژه وزارت بهداشت برای جلوگیری از منفی شدن رشد جمعیت

وزیر بهداشت ضمن اشاره به جلسه بررسی اقدامات مربوط به استان‌های سیل‌زده در حضور رهبر معظم انقلاب، از پیگیری ویژه رهبر انقلاب از وزیر بهداشت درباره رشد جمعیت کشور در پایان جلسه مذکور، خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی گفت: پس از چند روز سفر مداوم و مستمر به استان‌های سیل‌زده‌ کشور، به تهران بازگشتیم و به همراه تنی چند از مدیران اجرایی از هیات دولت و نیروهای مسلح و بعضی از دستگاه‌های دیگر خدمت رهبر انقلاب اسلامی رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در ابتدای این جلسه، دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور از مسائل مناطق سیل زده کشور گزارشی ارائه کردند. همچنین دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور نیز از ستاد بحران و عملکرد این ستاد در مناطق سیل زده‌ کشور گزارش دادند.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت سدهای کشور و اقدامات مرتبط با سدها و سرریز آب سدها و رهاسازی‌اش به زمین‌های پشت سدها توسط وزیر نیرو در این جلسه، گفت: رئیس کل ستاد نیروهای مسلح نیز از حرکت نیروهای مسلح به خصوص در استان گلستان و شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان گزارشی را ارائه کردند و نهایتاً رهبر انقلاب اسلامی پس از شنیدن با حوصله‌ گزارش‌های دوستان، بیاناتی را ارائه فرمودند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: از کلیدی‌ترین نکات بیانات مقام معظم رهبری، دلسوزی و توصیه همگان به رسیدگی عاجل به معیشت و حل مشکلات ناشی از سیلاب‌ها برای مردم بود. در بخش دیگر، ایشان از اینکه این همدلی و همراهی در نیروهای اجرایی کشور فراهم شده، اظهار رضایت و قدردانی کردند و نهایتاً از دولت و همه‌ مسئولین خواستند که با جدیت به آینده‌گری و حل مشکلات ناشی از تخریب‌های سیل با نگاه پیشگیرانه بپردازند.

نمکی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که اگرچه سیلاب در بارندگی‌های زیاد اجتناب ناپذیر است، ولی با تدبیر و دوراندیشی و ژرف‌نگری و آینده‌نگری می‌شود از عوارض سیلاب‌ها بر زندگی مردم کاست؛ همان جور که با مقاوم‌سازی بناها و رفع مشکلات ناشی از بی‌توجهی به ساخت درست بناها، می‌شود از عواقب زلزله کاست.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در پایان همه را توصیه کردند به حرکت در جهت اصلاح مسیرهای عبور سیل و مسیل‌ها و جلوگیری از تخریب طبیعت و جنگل‌ها، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه‌ خاک؛ و به حق فرمودند از عوامل بسیار مؤثر در روان‌شدن سیلاب‌ها در سطح زمین است.

پیگیری ویژه رهبر انقلاب از وزیر بهداشت درباره رشد جمعیت کشور

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت با بیان اینکه ایشان بعد از ختم جلسه مهربانانه بنده را صدا کردند و آن دغدغه‌ همیشگی‌شان را که درباره پیرشدن جمعیت کشور و نقشی که وزارت بهداشت می‌تواند در بحث رشد درست و منطقی جمعیت داشته باشد، متذکر شدند، افزود: بنده نیز خدمت‌شان عرض کردم که از بدو ورود به وزارت بهداشت به عنوان یکی از دغدغه‌های ملی بنده به این امر پرداختم و پروژه‌ای را آماده کردیم که ان‌شاالله تقدیم ایشان کنیم که با اجرایی‌شدن آن بتوانیم از منفی شدن رشد جمعیت در آینده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمعیت دکتر سعید نمکی سد سیل وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

«طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته/ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است

وزیر کشور گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می دهد البته دستگاه های دیگر هم مسئولیت هایی دارند. همه دستگاه ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری های تحمیلی جلوگیری شود

وحیدی تأکید کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد

وی هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دانشت و ابراز امیدواری کرد که مرحله اجرا طبق برنامه‌ها محقق شود.

وزیر کشور تأکید کرد: هیچ نقاط منفی در رابطه با این قرارداد وجود ندارد و کار خیلی خوبی است.

وحیدی یادآور شد: که اصل برای ما حمایت از تولید داخل است و هر مقدار در داخل تولید شود اولویت با آن است و هر چقدر هم لازم باشد می توان وارد کرد؛ بحث هوای پاک در تهران بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم در ۲۲ حوزه و حدود ۱۱ هزار شعبه برگزار می‌شود، گفت: از همه مردم دعوت می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنند. مرحله دوم مثل مرحله اول مهم است. همه گروه ها و سلایق و جریان ها به میدان بیایند و مردم را به حضور تشویق کنند.

کد خبر 848721 منبع: ایرنا برچسب‌ها احمد وحیدی خبر ویژه ایران و چین تهران

دیگر خبرها

  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود