Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:29:15 GMT

عمل به سیره نبوی، سعادت جاوید را رقم ‌می زند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۱۹۵۱

عمل به سیره نبوی، سعادت جاوید را رقم ‌می زند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان ضمن تبریک فرارسیدن بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) گفت: مسلمانان عالم باید به این موهبت الهی افتخار کنند و با عمل به سیره نبوی، سعادت جاوید را برای خود و جامعه رقم بزنند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری کرمان محمدجواد فدائی در پیامی به مناسبت بعثت پیامبر مکرم اسلام بعد از جاری کردن ذکر 'بسم الله الرحمن الرحیم' به آیه ' لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِنْ کَانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(آل عمران 164) به معنی 'خدا بر اهل ایمان منّت گذاشت که رسولی از خودشان در میان آنان برانگیخت که بر آنها آیات او را تلاوت می‌ کند و آنان را پاک می‌ گرداند و به آنها علم کتاب (احکام شریعت) و حقایق حکمت می‌ آموزد، و همانا پیش از آن در گمراهی آشکار بودند.' اشاره می کند.
وی می افزاید، 'جامه سیه کرد کفر، نور محمد رسید
طبل بقا کوفتند، مُلکِ مُخلَّد رسید'
استاندار کرمان در ادامه این پیام آورده است، فرارسیدن بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در بهار طبیعت، همراه با نزول باران رحمت الهی بر این سرزمین، نشان روشنی از الطاف بیکران الهی در آغاز سال 1398 خورشیدی به بندگان اوست است که تشنه انوار معرفت و در جستجوی کمال انسانیت و درپی زندگی بهتر و آینده ای روشن ترند.
فدائی آورده است، بی شک مبعث رسول گرامی اسلام (ص) تداوم بخش خط پاک انبیای الهی بود که در آیین مقدس اسلام به اکمال رسید و هدیه ای بزرگ از جانب خدا به انسانها بود که می خواستند از هر آلودگی و از هر ستمکاری آزاد شوند و مسیری درست در این دنیا و راهی روشن به سوی رستگاری در آخرت برگزینند.
در ادامه می خوانیم، مسلمانان عالم باید بر این موهبت الهی افتخار کنند و با عمل به سیره نبوی، سعادت جاوید را برای خود و جامعه شان رقم زنند.
استاندار کرمان در انتهای این پیام می افزاید، اینجانب این روز مقدس و این جشن بزرگ دینی را به مردم شریف ایران بویژه هم استانی های عزیزمان که دل در گرو محبت پیامبر (ص) و اهل بیت مکرمش (ع) دارند تبریک و تهنیت عرض می کنم و سالی پر از دوستی، صفا، پاکی، پیشرفت و توفیق در تمام زمینه ها بالاخص رونق تولید که رمز پایایی و اقتدار این کشور و معیشت بهتر مردم است، برای همگان آرزو می کنم.
3029

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي پيام استاندار بعثت كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • دنیای امروز نظاره‌گر پیاده شدن اسلام ناب محمدی در دانشگاه‌های غرب است
  • فضای مدارس استان قزوین فرسوده است
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • شایعه داغ در اصفهان؛ «محمد» نام جدید ژوزه مورایس؟
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد