Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، امروز بیشتر مناطق کشور با بارش پراکنده باران و رعد و برق همراه خواهد بود.

همچنین در برخی نقاط استان‌های قم، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و رضوی وزش باد شدید و در خراسان جنوبی، یزد و کرمان وزش شدید باد همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران وارد لرستان شد

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور بازدید از مناطق سیل زده لرستان وارد استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم از خرم آباد، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران دقایقی قبل برایبازدید از مناطق سیل زده استان لرستان وارد فرودگاه خرم آباد شد تا از نزدیک در جریان روند امدادرسانی به سیل زدگان استان به ویژه شهرستان پلدختر قرار گیرد.

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز از روز گذشته در استان حضور پیدا کرده و امدادرسانی به سیل زدگان را مدیریت می‌کند. تجهیزات و یگان‌های سپاه نیز به مناطق سیل زده اعزم شده است.

اعزام تانکر آب‌رسانی به روستا‌های کوهدشت

بخشدار کوهدشت با بیان اینکه برق روستا‌های منطقه اولادقباد وصل شد گفت: ۲ تانکر آب آشامیدنی به روستا‌های نامجو و جعفرآباد اعزام شد.

آرمان منصوری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کوهدشت اظهار داشت: با تلاش نیرو‌های شرکت توزیع برق این شهرستان، برق روستا‌های منطقه اولادقباد وصل شد و نیرو‌های اداره برق با حضور در منطقه عشایری سرکوه ضرون برای برطرف کردن خاموشی روستا‌های این مناطق در تلاش هستند.

وی افزود: با توجه به تخریب ۱۰۰ درصدی ۳ پل مسیر کوهدشت شمالی امکان آ‌ب‌رسانی با تانکر برای برخی روستا‌ها میسر نیست، اما با وجود این مشکلات ۲ تانکر آب آشامیدنی توسط آبفار شهرستان کوهدشت به روستا‌های نامجو و جعفرآباد اعزام و در بین اهالی توزیع شده است.

بخشدار مرکزی کوهدشت با اشاره به مسدود بودن جاده‌های دهستان کوهدشت شمالی عنوان کرد: نیرو‌های امدادی راهداری و راه و شهرسازی با حضور در این منطقه در پی احداث پل موقت برای برطرف کردن انسداد ارتباطی روستا‌های این منطقه هستند.

سیلاب جان یک نفر را در کوهدشت گرفت

بخشدار درب‌گنبد شهرستان کوهدشت از فوت مردی ۴۸ ساله بر اثر طغیان رودخانه پریان در این شهرستان خبر داد.

بهزاد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار تسنیم درکوهدشت اظهار داشت: راه ارتباطی روستا‌های منطقه کشماهور در منطقه‌ای به‌نام پریان و به‌علت وقوع سیلاب قطع‌شده و هشدار‌های لازم را به مردم این مناطق مبنی بر مخاطره‌بودن مسیر و عدم تردد اطلاع‌رسانی کرده‌بودیم.

وی افزود: باوجود هشدار‌های سیلاب مردی به‌نام «نازارمراد شکرالهی» حدود ۴۸ ساله و اهل روستای بره شیخ عالی کشماهور در ساعت یک بامداد دوشنبه با خودروی پژو قصد عبور از این راه را داشته که گرفتار سیلاب می‌شود و خودروی او در چاله‌ای سقوط می‌کند.

بخشدار درب‌گنبد عنوان کرد: این فرد پس از گرفتارشدن خودرو در چاله برای مشاهده جزئیات از خودرو پیاده شده و شدت آب او را در خود فرو می‌برد، اما فرزندانش توسط اهالی روستای ناوه شیراوند از سیلاب نجات یافتند؛ جسد این فرد در روستا‌های منطقه ضرون بخش مرکزی شهرستان کوهدشت پیدا شده‌است.

پیش از این نیز بر اثر شدت بارندگی‌ها و ریزش ساختمان یک اصطبل در روستای چم‌سنگر بخش درب‌گنبد یک دختر ۲۰ ساله به‌نام پرستو مرادپور جان خود را از دست داده‌بود.

آزادراه رشت به قزوین بازگشایی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به انسداد بخشی از جاده رشت - قزوین در محدوده منجیل به علت سیلابی شدن رودخانه ملاعلی گفت: این آزادراه به احتمال زیاد به‌زودی بازگشایی می‌شود.

محمدرضا نازک‌کار در گفتگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: با اقدامات خوب انجام شده دستگاه‌های ذی‌ربط بخشی از محور مواصلاتی رشت - قزوین که از شامگاه دوشنبه به علت سیلابی شدن رودخانه ملاعلی در محدوده منجیل مسدود شده بود به احتمال بسیار زیاد به‌زودی بازگشایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه بخش مسدود شده آزاد راه رشت - قزوین در محدوده استان قزوین قرار دارد عنوان کرد‌: از ساعات گذشته نیرو‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین در حال برطرف کردن مشکل به‌وجود آمده در این محور هستند.

نازک‌کار از بازدید عصر روز گذشته خود از مراحل انجام عملیات بازگشایی آزاد راه قزوین - رشت سخن گفت و تصریح کرد: طبق صحبت‌هایی که با عوامل و نیرو‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین انجام شد احتمالاً مشکل انسداد این محور برطرف می‌شود.

وی نحوه تردد خودرو‌ها و وسائل نقلیه در آزاد راه قزوین - رشت و مسیر جایگزین تعیین شده برای این کار را مورد اشاره قرار داد و افزود: از شامگاه دوشنبه که این جاده به‌علت طغیان رودخانه ملاعلی مسدود شده تمامی خودرو‌ها از مسیر جاده قدیم برای تردد استفاده می‌کنند.

برآورد اولیه؛ سیلاب بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال به استان لرستان خسارت زد

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به برآورد اولیه از خسارات سیلاب استان عنوان کرد: بر اساس برآورد اولیه و سر انگشتی که صورت گرفته بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های استان وارد شده و این برآورد نهایی نیست و خسارت بیش از این است.

احمد مرادپور در گفتگو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، با اشاره به کمک‌رسانی از طرف سایر استان‌های کشور به مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: استان‌های کرمانشاه، قم، یزد، همدان، مرکزی و شهرداری اصفهان با ارسال تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز به استان لرستان کمک کرده‌اند و همچنین کمک‌های مردمی استان لرستان به مناطق سیل‌زده بسیار چشمگیر بوده است.

وی افزود: ارتش و سپاه نیز تمام امکانات و تجهیزات زمینی و هوایی را جهت کمک به مردم مناطق سیل‌زده به‌کار گرفته‌اند، ولی حجم خسارات بسیار زیاد است و با توجه به کوهستانی و پراکنده بودن استان امدادرسانی بسیار سخت است.

معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به برآورد اولیه از خسارات سیلاب عنوان کرد: بر اساس برآورد اولیه و سرانگشتی که صورت گرفته بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان وارد شده است البته این برآورد نهایی نیست چرا که نیرو‌های ارزیاب باید به مناطق خسارت دیده جهت برآورد خسارات زیرساختی و معیشتی مردم اعزام شوند که قطعا میزان خسارت بیش از این است.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های مردمی بیان کرد: مردم سعی کنند اقلام مورد نیاز مردم سیل‌زده را به هلال احمر تحویل دهند و خودشان راهی مناطق سیل‌زده نشوند چرا که تنها ماشین‌های امدادی می‌توانند وارد مناطق سیل‌زده شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: هواشناسی فرمانده سپاه مناطق سیل زده کوهدشت آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد

مولوی عبدالرحمان ترنج زر امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باعث ناامیدی و رسوایی همه افرادی شد که می‌گفتند ایران نمی‌تواند به اسرائیل حمله کند.

وی تصریح کرد: حمله ایران به اسرائیل کاملاً قانونی و حق مسلم آن بود و باعث خوشحالی تمام مسلمانان از کوچیک تا بزرگ شد.

مولوی ترنج زر گفت: انتقام ایران برای حفظ فلسطین و قدرت بخشیدن به جبهه مقاومت بود که بصیرت رهبری و سپاه پاسداران باعث درخشش جهان اسلام شد.

امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار ابراز داشت: وقتی متوجه حمله ایران به اسرائیل شدیم خیلی خوشحال شدیم تا به حال چنین خوشحالی را تجربه نکرده بودیم حتی در جشن‌ها و عروسی‌هایمان اینقدر خوشحال نبودیم.

وی افزود: این وعده الهی است که یهودیان جنایتکار به دست مسلمانان نابود می‌شوند. در انتقام ایران از اسرائیل هم کمک خداوند متعال کاملا مشهود بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی، توسعه لرستان را به همراه دارد
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها