Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@05:21:55 GMT

سم پاشی دشمنان در روابط ایران با جهان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۹۲۲۶۳

سم پاشی دشمنان در روابط ایران با جهان

سم پاشی دشمنان ایران در روابط کشورمان با کشورهای دیگر جهان ادامه دارد و آمریکا این روزها لبنان را در این خصوص در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، دشمنان ایران این روزها بیش از پیش در تلاش هستند تا روابط کشورمان با مناطق مختلف جهان را برهم بزنند.

 

بنابراین گزارش، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به بیروت به تکرار ادعاهایی در مورد حزب‌اللّه لبنان پرداخته و تلاش کرده مقام‌های لبنانی را علیه ایران تحریک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق ترجمه فارس، پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از مقام‌های مطلع آمریکایی نوشته است که پامپئو در دیدار با مقام‌های دولت لبنان مدعی شده است که حزب‌اللّه و ایران کارخانه‌هایی را برای ساخت موشک در لبنان احداث کرده‌اند.

 

این در حالی است که ۱۰ روز پیش نیز رسانه ها خارجی گزارش های دیگری در همین رابطه منتشر کرده بودند.

 

البته چندی پیش «محمد جوادظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در سفری استراتژیک به لبنان خط بطلانی بر تلاش های اینچنینی آمریکا و عربستان در این کشور علیه ایران کشید.

 

اما از سویی دیگر رژیم صهیونیستی نیز در این رابطه اقدامات منفی خود را ادامه می دهد.

 

«رئوون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، ضمن تمجید از اقدامات اتاوا علیه ایران، «فشار هماهنگ بین‌المللی» به ایران را خواستار شد.

 

براساس ترجمه دیگری از فارس،‌ به نوشته پایگاه «الگماینر»، ریولین که در قدس اشغالی با ترودو صحبت می‌کرد، مدعی شد: «ایران در حال رهبری ایجاد یک محور شیعی در ایران، سوریه، لبنان و یمن است و اقداماتش در حال تشدید تنش‌های سنی-شیعی است.»

 

وی افزود: «این امر می‌تواند به تشدید تنش در منطقه منجر شده و کل جهان را تهدید کند. جهان نمی‌تواند اجازه چنین کاری را به ایران بدهد. تنها راه توقف طرح‌های ایران، فشار هماهنگ بین‌المللی و هر کجا که لازم بود، اقدام نظامی هدفمند است.»

 

ریولین در این دیدار همچنین از تصمیم چند سال قبل کانادا برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران و همچنین قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، تمجید کرد./

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل بارندگی و سیلاب سیل لرستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل پلدختر استان خوزستان تهران خبرگزاری شبستان سفر پمپئو به لبنان روابط ایران با جهان پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر تمایل قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا و رسیدن به توقف کامل و دائم جنگ در غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه این کشور خواهان تشویق کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با هدف تقویت تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه حل ۲ دولت تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند