Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر نیرو گفت: بر اثر سیلاب‌ها از ۲۷ اسفند تا کنون بیش از ۵ میلیارد مترمکعب آب شیرین اضافه بر رواناب‌های قبلی در مخزن ۱۷۲ سد مخزنی کشور ذخیره و ۴۰ تالاب بزرگ کشور سیراب شده است.

به‌گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، رضا اردکانیان با بیان اینکه برای فراهم کردن ۵ میلیارد مترمکعب آب شیرین، نیازمند شیرین‌سازی آب دریا با صرف ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار هزینه بودیم، افزود: اکنون این نعمت در اختیار ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این حجم آب به مصارف عمده‌ای خواهد رسید، ادامه داد: از این طریق مصارف شرب شهر‌های مهم کشور از جمله مشهد از سد دوستی، زاهدان و زابل از چاه نیمه‌ها، اصفهان و یزد از زاینده‌رود، مرودشت و شیراز از سد درودزن و شهر‌های زیادی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان از سد کوثر تامین خواهد شد.

وزیر نیرو اضافه کرد: تالاب‌های کشور نیز پس از سالیان سال از این سیلاب بهره‌مند شده و ۴۰ تالاب بزرگ کشور سیراب شده است، علاوه بر آن دریاچه ارومیه نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

اردکانیان یکی از راه‌های کاهش خسارات سیل را تخلیه منازل در معرض خطر عنوان کرد و افزود: هنگامی که مردم به هشدار‌ها توجه کرده و از مستحدثات کرانه رودخانه‌ها فاصله می‌گیرند، شاهد حوادث جانی نخواهیم بود و انشاءالله پس از چند روز پس از بهبود شرایط به خانه و کاشانه خود باز خواهند گشت.

وزیر نیرو در خصوص وضعیت سیلاب در استان خوزستان با اشاره به شرایط نسبتا حساس ساعات اولیه امروز ادامه داد: به‌ دلیل رواناب ناشی از تحولات استان لرستان و بارش‌های شدید، سیلابی به بزرگی بیش از ۸۰۰۰ متر مکعب در ثانیه وارد کرخه شد که خوشبختانه در حال حاضر رو به کاهش است.

وی تصریح کرد: طبق اطلاعات ارائه شده، از ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه، ورودی کرخه حدود ۳۵۰۰ متر مکعب در ثانیه و ورودی دز نیز به ۳۰۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده و خروجی از این دو سد به‌گونه‌ای محاسبه می‌شود که میزان ذخیره هیچکدام از سد‌ها از حد مجاز خارج نشود.

اردکانیان در پاسخ به این سئوال که سرریز امروز سد کرخه خارج از کنترل بوده است یا خیر، گفت: بهره‌بردار از سد، طبق دستورالعمل‌های دریافتی بخشی از آب ذخیره شده را از طریق سرریز سد رها می‌کند که در سد کرخه وضعیت این گونه بوده؛ وضعیت کاملا تحت کنترل است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اردکانیان سد وزیر نیرو کرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خطرناک روستای زرانگوش بدره بر اثر سیلاب

دریافت 3 MB کد خبر 6095685

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • آخرین وضعیت سیلاب در استان ایلام
  • صحنه ای زیبا از تخم‌گذاری یک پرنده روی آب در تالاب انزلی | ویدئو
  • تخم‌گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین‌المللی انزلی + فیلم
  • وضعیت منطقه مصلی شهر ایلام بر اثر جاری شدن سیلاب
  • وضعیت خطرناک روستای زرانگوش بدره بر اثر سیلاب
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد