Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدابوالفضل موسوی نایب رئیس اول کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اقدامات این کمیسیون درباره تحقیق و تفحص از چگونگی خرید هواپیماهای "ایرباس" و "بوئینگ" گفت: ما با حضور مسئولان بخش‌های مختلف و ترجمه اصل قرارداد در حال بررسی هستیم که آیا نیاز به انجام تحقیق و تفحص از قرارداد خرید هواپیما‌های ایرباس و بوئینگ در زمان آخوندی وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قراردادی که ایران برای خرید ۱۰۰ ایرباس و چندین بوئینگ انعقاد کرده بود به دلیل بازگشت تحریم‌ها دچار اشکالاتی شده و به نوعی فسخ شد، لذا کمیسیون عمران شروع به رسیدگی و بررسی این قرارداد کرد تا بداند آیا تمامی هواپیما‌های سفارش داده شده دریافت شده و اینکه ایران در این میان ضرری کرده است یا خیر.

نماینده مردم یزد تصریح کرد: براساس قرارداد و پیش پرداخت‌ها، جمهوری اسلامی ایران هواپیما‌هایی را دریافت کرده است و یکی از مباحث ما در کمیسیون عمران این بود، این هواپیما‌ها که به سفارش ما ساخته نشده است، آپشن‌های جمهوری اسلامی ایران بر روی آن‌ها قرار نداشته و با شرایط آب و هوایی ما سازگار نیستند آیا اکنون مشکلاتی را بوجود خواهد آورد که مسئولان فنی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کردند، تمام آپشن‌های این هواپیما‌ها بررسی شده و مطابق با قرارداد این هواپیما‌ها دریافت شده است.

موسوی اظهار کرد: یکی دیگر از موارد مورد بررسی در کمیسیون عمران محل تأمین منابع مالی این هواپیما‌ها بود، زیرا پیش پرداخت‌ها برای تعداد ۱۰۰ هواپیما انجام شده بود که بعد با دریافت همان تعداد اولیه این مبلغ تسویه شد یعنی اکنون شرکت‌های هواپیمایی به ما هیچگونه بدهی‌ ندارند.

وی بیان کرد: اکنون باید بتوانیم هواپیما‌های دست دوم مورد نیاز خود را از کشور‌های واسط یا شرکت‌هایی که در موارد تحریمی قرار نمی‌گیرند یا به نوعی واهمه‌ای از تحریم‌های آمریکا ندارند، تهیه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد : اسرائیل فهمید که سمه ما چقدر پر زور است و پاسخی که داده شده، در حد تنبیه اسرائیل بود.

سید کاظم دلخوش، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی اظهارداشت: اسرائیل فهمید که سمبه ما چقدر پر زور است و پاسخی که داده شده، در حد تنبیه اسرائیل بود.

وی افزود: رژیم صهیونیستی یک جرثومه فسادی که هرچقدر جلوی خود را بازتر می‌دید حملات رو تشدید‌تر می‌کرد. الان فکر می‌کنم با این حرکت سپاه، اسرائیل سر جای خود نشست، زیرا بعد از این دیگر پاسخ‌هایی که دریافت می‌کند پاسخ‌های آسانی نیست.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اسرائیل هیچ زمانی تاریخ و ملتی نداشته و ندارد؛ ملتی که در آن پهنه جغرافیایی است ملت فلسطین است.

دلخوش در پایان اظهار داشت: از عزیزان سپاه، دستگاه‌های نظامی و انتظامی که در مقابله با دشمنان به خوبی ایستادگی کردند تقدیر و تشکر می‌کنم، و ملت ایران هم از این عمل قطعاً تقدیر کرده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد
  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403