Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه تراز دریاچه ۴۰ سانتی متر نسبت به سال گذشته رشد کرده است گفت: ۴۷۰ کیلومتری بر پهنه آبی دریاچه افزوده شده است.

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: تراز دریاچه به ۱۲۷۱.۱۴ رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۰ سانتی متری تراز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: وسعت پهنه آبی ۲۷۰۰ کیلومتر مربع است که نسبت به سال قبل ۴۷۰ کیلومتر بر این وسعت افزوده شده است و حجم آب دریاچه ۳ میلیارد مترمکعب است که شاهد افزایش یک میلیارد مترمکعبی این حجم نسبت به سال قبل هستیم.

وی گفت: با توجه به لایروبی رودخانه‌ها و احداث سایت‌های حفاظتی بارش‌های اخیر در آذربایجان غربی خسارتی به بخش کشاورزی و روستا‌ها وارد کرده است و همه روان آب‌های به پیکره دریاچه منتقل شد.

سرخوش ادامه داد: همچنین  آب سد بوکان و مهاباد که آورده خوبی به دلیل بارش ها طی چند روز اخیر داشتند به سمت پیکره دریاچه رهاسازی شدند و طی چند روز  گذشته تراز دریاچه ۶ سانتی متر افزایش یافت و بر وسعت دریاچه افزوده شد.

مدیر دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه امیدواریم طی چند روز آینده این تراز به ۱۰ سانتی متر برسد، خاطرنشان کرد: با افزایش هر سانتی متر تراز، حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه می‌شود.

وی تاکید کرد: وضعیت دریاچه بسیار مناسب است و حتی گردشگران به راحتی می‌توانند در دریاچه به قایق سواری اقدام کنند و تمام جزایر دریاچه در آب قرار دارند.

سرخوش درباره زمان رسیدن دریاچه ارومیه به وضعیت نرمال اظهار کرد: بر اساس وعده رئیس سازمان محیط زیست، برای رسیدن دریاچه به تراز اکولوژیک و نرمال تا سال ۱۴۰۶ فرصت نیاز است.

مدیر دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: برای رسیدن به این مهم باید بخش پروژه‌های آبرسانی را به سرعت به اتمام برسانیم، بر این اساس امسال ۳ پروژه آبرسانی به بهره برداری می‌رسد که نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دریاچه ارومیه تراز وسعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه

آبگیری مجدد دریاچه ارومیه حس و حال خوبی را به ساکنان منطقه آذربایجان و گردشگرانی داده است که خود را از نقاط مختلف به کنار این دریاچه رسانده‌اند.

کد خبر 748712

دیگر خبرها

  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • آب‌گیری دریاچه ارومیه در ایام گرم و کم بارش ادامه پیدا کند
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان