Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های پیامبر (ص) نعمت برادری و اخوت است، گفت: سیره نبوی باید در زمینه مسائل اخلاقی، عبادی و فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و وحدت امت اسلام مورد تاکید باشد. ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

آیت الله محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، بااشاره به فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: بعثت رسول خدا بزرگ‌ترین نعمت برای بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم وحدت ملت های مسلمان افزود: این عید زمینه ای برای وحدت امت اسلامی است و باید با صف وجبهه واحد در برابر استکبار جهانی و صهیونیست‌ها ایستادگی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سیره نبوی اسوه حسنه ای است که خداوند برای همه مؤمنین قرار داده است و باید همه از این سیره تاسی و الگو بگیرند.

مبعث در نهج‌البلاغه| خداوند از پیامبران نسبت به پذیرش رسالت پیامبر(ص) عهد گرفتاستاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های پیامبر (ص) نعمت برادری و اخوت است، ادامه داد: سیره نبوی باید در زمینه مسائل اخلاقی، عبادی و فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و وحدت امت اسلام مورد تاکید باشد.

آیت الله حیدری با اشاره به آیه ای از قرآن خاطرنشان کرد: به یاد بیاورید که دشمن خونی یکدیگر بودید اما به برکت پیامبر (ص) متحد و برادر یکدیگر شدید، شما در پرتگاه جهنم بودید امابه برکت پبامبر (ص) خداوند شما را نجات داد و رهایی بخشید.

انتهای پیام/ن

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۹۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: اولین وحی خداوند متعال اشاره به معلم بودن خداوند دارد که نشان می دهد معلم بودن ارزش بسیار والایی دارد.

وی افزود: وقتی خداوند پیامبر را مبعوث می کند شان او را شان معلمی نشان می دهد. این جایگاه افتخار و حساسیت دارد. اگر بخواهیم جایگاه اصلی آن را در نظر بگیریم باید ببنیم خداوند و پیامبر او چگونه به تعلیم و تربیت مردم می پرداخت. اگر قرار است که شما وارث پیامبر باشید کار حساس خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران ادامه داد: نرمخویی، مدارا، تواضع و غمخوار مردم بودن از خصوصیات پیامبر (ص) بود اگر قرار است که شما جانشین ایشان باشید اولین اقدام شما باید دلسوزی نسبت به کسانی باشد که در اختیار شما قرار داده شده که تربیت کنید. اگر قرار است که طلبه ای در تراز انقلاب و دین تربیت شوند باید مثل شهید مطهری نیاز شاگرد خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان بیان کرد: شهید مطهری زمانی تشخیص می دهند که باید کتاب فلسفی بنویسند و یک زمان احساس می کنند باید شبهات را پاسخ دهند کتاب عدل الهی را می نویسند، یک زمانی احساس می کنند که حقوق زن رعایت نمی شود کتاب حقوق زن را می نویسند، یک زمانی هم احساس می کنند که باید برای کودکان کتاب بنویسند آن استاد که به حق باید قلم به دست گرفته و کتاب داستان و راستان می نویسند و این نشان می دهد که ایشان برای خود شان و جایگاه قائل نیست بلکه به نیاز جامعه توجه دارند و با توجه به آن کار می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما هم بخواهیم مثل استاد مطهری موفق و پاسخگو باشیم باید به نیاز جامعه توجه کنیم و شانی جز خدمتگزاری برای خود قائل نباشیم. اگر قرار باشد طلبه تراز تربیت کنیم باید علم خود را به روزرسانی کنیم که شبهات هر زمان را با توجه به آن زمان پاسخ دهیم. در این مسیر باید به تحقیق و پژوهش پرداخته و با جامعه در ارتباط باشیم و پاسخ های قانع کننده بدهیم. باید معارف الهی را به خوبی آموزش ببینیم و آن را به جامعه انتقال دهیم.

کد خبر 6093766 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • توصیه محسن رضایی به جبهه انقلاب: اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار بگذارید
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است